Array
(
    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 6225
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 1
        )

    [slide_template] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => התקליט שאני כל כך מעריך מאת אייל דניאל חלק א'
        )

    [_yoast_wpseo_title] => Array
        (
            [0] => התקליט שאני כל כך מעריך מאת אייל דניאל חלק א'
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => התקליט שאני כל כך מעריך מאת אייל דניאל חלק א'
        )

    [_yoast_wpseo_linkdex] => Array
        (
            [0] => 79
        )

    [post_views_count] => Array
        (
            [0] => 1414
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 501
        )

    [essb_cached_image] => Array
        (
            [0] => https://zhk.wpengine.com/wp-content/uploads/2014/11/-----------------.jpg
        )

    [rank_math_title] => Array
        (
            [0] => התקליט שאני כל כך מעריך מאת אייל דניאל חלק א'
        )

    [rank_math_description] => Array
        (
            [0] => התקליט שאני כל כך מעריך מאת אייל דניאל חלק א'
        )

    [rank_math_focus_keyword] => Array
        (
            [0] => התקליט שאני כל כך מעריך מאת אייל דניאל חלק א'
        )

    [rank_math_robots] => Array
        (
            [0] => a:1:{i:0;s:0:"";}
        )

)

התקליט חלק א'

שתפו

התקליט חלק א'
סדרת כתבות על התקליט שאני כל כך מעריך
והיום היסטוריה כללית
נתחיל בפרוש מאת ויקיפדיה "תקליט הוא אמצעי הקלטה ובייחוד אמצעי הפצה שיווק ושמיעה של מוזיקה. שמות נוספים לתקליט הם: אריך-נֶגֶן, תקליט ויניל, אלבום מוזיקה. התקליט היה האמצעי הנפוץ ביותר לשמיעת מוזיקה במרבית שנות המאה ה-20.
את התקליט והגרמופון להשמעת התקליטים המציא בארצות הברית בשנת 1887 הממציא היהודי אמיל ברלינר יליד העיר הנובר בגרמניה, שהיגר לארצות הברית בגיל 19. פטנט נרשם על ההמצאה ב־12 בנובמבר 1887."
אז למה לנו בכלל להאזין לדבר הגדול והמסורבל הזה שמרגע שהוא יוצא לאויר העולם הוא תופס אבק ומקום בבית שלנו? במה הוא שונה מקובץ מוסיקה שנמצא ב"ענן"? ומי אמר שהוא בכלל ישרוד?
האהבה לתקליט היא דבר שלא ניתן לעצור,למעשה כל מי ששומר אמונים ומעריך מוסיקה כזו או אחרת יוכל למצוא את עצמו מאזין בבית לתקליט או כשהוא יראה את העטיפה של האלבום שהוא אהב כשהיה ילד אז יקבל הוא צביטה בלב והוא רק יתאר לעצמו שוב את הסאונד האיכותי שאגב יותר טוב מדיסק,וגם את החוויה הזו של ההשקעה בהאזנה למוסיקה. אז נכון שהגודל של התקליט כבר לא יתאים למזנון שיש לנו בסלון וכבר בקושי ניתן למצוא מעמדים לאוסף תקליטים משובח,אבל יש בו עדיין משהו ששום קובץ או דיסק לא יוכל להחליף.
התקליט שורד כבר יותר מ-100 שנה! והוא ימשיך לדעתי לשרוד עוד הרבה שנים,עדיין ישנם אנשים שיעדיפו לרכוש תקליט בגלל סיבות כמו גודל העטיפה,הוצאה מיוחדת וגם עובי של התקליט שיכול להשפיע את איכותו.חלק שיכול לאפיין תקליט כזה או אחר הינו עטיפה שמדי פעם צצה לנו בהוצאה של לייבל מסויים והופכת אותו גם לנדיר בכלל כמות עותקים או סימונים מסויימים שיש על עטיפה אחת במדינה אחת ובמדינה אחרת יש סימנים אחרים או שהעטיפה לפעמים שונה.דוגמא אחת שהיתה שנויה במחלוקת היא האלבום של להקת GunsN' Roses-Appetite For Destruction,כשעל העטיפה המקורית של האלבום היה ציור מאוד מפלצתי של רובוט מבצע אונס באישה ומעליו גם מפלצת המגיחה מעליו,סוג של יש תמיד דג גדול יותר או משהו כזה כל זה בזמן שהלהקה מנסה להעביר מסר של מוסיקת רוק כבד פרועה של סקס סמים ורוקנ'רול,האלבום כמובן שנתקל בהתנדגות רבה מצד המון ארגונים והלהקה שינתה את העטיפה לתמונה של צלב שבכל קצה יש דמות אחרת של חברי הלהקה מצוירת כגולגולת,אז גם שם ארגוני דת התנגדו לרעיון אבל כבר לא היתה בעיה שהתמונה תופיע בחנויות המוסיקה על המדף.אז מה קרה לתקליט עם העטיפה הראשונה? הפך להיות מהדורה מוגבלת ונדירה ובפעם האחרונה שבדקתי בכמה נמכרה המהדורה הזו בחנות תקליטים באיביי גיליתי שהמחיר היה כ 250דולר! כמו התקליט הנ"ל אני אמצא גם מהדורה של לאונרד כהן בוב דילן ועוד רבים שהחליטו לבצע מהלך שישמר את האלבום לנצח.
רוב הקוראים את המדור הזה ושהם בגילאים שלי החזיקו או שעדיין מחזיקים באוסף קטן או גדול בבית ושומרים אמונים לתקליט,חלקנו גם נגיד שהמוסיקה נשמעת אחרת והיא איכותית יותר,אני מודה שאני מסוגל לשמוע פינק פלויד בתקליט ודי להנות מזה כי הסאונד אחרת וכך ניתן לשמוע את כל הכלים שיש בשיר בצליל נקי שמספק חוויה אדירה לכל חובב מוסיקה.אז נכון שזה בעייתי קצת לקחת פטיפון לכל מקום,אבל לא צריך כי לשמוע בבית תקליט זהו טקס פולחן ששיך למאזין בלבד: פתיחת מכסה הפטיפון,הוצאת התקליט מהעטיפה ומתוך השקית שבתוכה,נשיפה חזקה על הצד המושמע בנסיון להסיר את האבק שיש עליו,ניקוי שלו בעזרת כרית מרופדת שאוספת את האבק ממנו (שלא תעזור לנו בחיים כי ככה זה) הרמת מנוף הפטיפון עם המחט שנוגעת בתקליט ואז-שלווה איכותית.
אני תמיד אמצא את עצמי קונה תקליט בעיקר בחנויות באיביי כיוון ששם זה המקום שניתן למצוא מהדורות נדירות שבכלל לא ידעתי על קיומם ובכלל כל תקליט שאחפש,לא היה ולא יהיה תחליף לתקליט.
אז איזה תקליט אתם אהבתם לשמוע?
פטיפון

כתבה מעניינת:

שתיין צילום אילוסטרציה: Pixabay

קמצן, מתלהב או חבר אמת: איזה סוג של שתיין אתה?

שתפוכמו חבר אמת, אלכוהול תמיד נמצא שם: כשעצוב, כששמח, במסיבה הכי שווה ובאירוע המרגש ביותר. …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *