Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1473842124:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 15556
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-title] => Array
        (
            [0] => על התנגדות וקבלה
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-description] => Array
        (
            [0] => פורטל זהר הצפון - בעין הוליסטית / מאיה קצמן
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw_text_input] => Array
        (
            [0] => התנגדות
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => התנגדות
        )

    [_yoast_wpseo_linkdex] => Array
        (
            [0] => 74
        )

    [_yoast_wpseo_content_score] => Array
        (
            [0] => 30
        )

    [_yoast_wpseo_primary_category] => Array
        (
            [0] => 293
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 2081
        )

    [essb_cached_image] => Array
        (
            [0] => https://zhk.wpengine.com/wp-content/uploads/2016/09/Resistance.jpg
        )

    [rank_math_primary_category] => Array
        (
            [0] => 293
        )

    [rank_math_focus_keyword] => Array
        (
            [0] => התנגדות
        )

    [rank_math_facebook_title] => Array
        (
            [0] => על התנגדות וקבלה
        )

    [rank_math_facebook_description] => Array
        (
            [0] => פורטל זהר הצפון - בעין הוליסטית / מאיה קצמן
        )

    [rank_math_robots] => Array
        (
            [0] => a:1:{i:0;s:0:"";}
        )

)

על התנגדות וקבלה

שתפו

הפעם הייתי רוצה להתמקד בהתנגדות. אם יש דבר מהותי ששיניתי בחיי זה את הגישה שלי אל מלחמה ושלום. או אם תרצו את היחס שלי אל קבלה והתנגדות. מילדה שלוחמת למען השלום, התהוותה בי אישה שוחרת שלום שלא מוכנה להילחם, אפילו לא למען השלום

אילן, הוא האדם הכי דתי שהכרתי. לא חבש כיפה, לא הלך עם טלית, אך כל הזמן ניסה להפוך את ה"כופרת בדת", לאישה שסוגדת לאחד הכל יכול. הוא ניסה את כל הדרכים: הטפות, נאומים, שירים, ציורים, מוזיקה, סיפוריםאבל כשאני רק הרחתי את ריח הדת, מיד התנגדתי, התקשחתי, כעסתי, פחדתי ונסגרתי והתבצרתי עוד יותר בדעה הנחרצת שלי, שבי. זו הייתה מלחמה, מלחמה על שמירת הזהות שלי. ובמלחמה הזאת לבשתי אפוד מאוד גדול, שהגן עלי. לא יכולתי אז להקשיב לעצתו:

"בפעם הבאה כשאת/ה חווה התנגדות, השתדל/י לא להקשיח את עצמך בכעס או בפחד, אלא בענווה, הפוך/ הפכי לאחד/ת עם הכוח המנוגד. המשך/המשיכי לנוע כשאת/ה מאפשר/ת לכוח המנוגד להניע אותך ללא שום מאמץ מצידך לקראת היעד שאליו את/ה רוצה להגיע."… (רפואה שלמה פרק 2).

ואז יום אחד פגשתי את בתאל, אישה דתיה, שמקיימת את כל חוקי הדת בקפדנות יתירה מתוך אהבה גדולה שמילאה אותה בכלכך הרבה שמחה, שבעזרתה היא הצליחה ללכת גם כשכל צעד וצעד כבר כלכך כאב. היא הלכה ושרה: אין עוד מלבדו, אין עוד מלבדו.. ואני אוחזת בה מאחור ורוקדת יחד איתה את ריקוד ההליכה שלה. בלי התנגדות, בחיבור מאוד עמוק איתה. זה בכלל לא הפריע לי שהיא שרה: אין עוד מלבדו. הרגשתי כל כך מאוחדת, שלווה ובטוחה. הרגשתי שיש בינינו כלכך הרבה חיבור, שמה שמפריד בינינו הוא רק מה שמייחד את כל אחת ואחת מאיתנו. בתחושת הקבלה האינסופית שחוויתי איתה, יכולתי אפילו להקשיב לדרשה, לקבל את כל המאחד ולשחרר כל מה שלא מתאים לי.

המילים האחרונות שאילן אמר לי היו: "במה זכיתי?" ו"את צדיקה". המילה צדיקה, כבר לא גרמה לי להתנגדות. זרמתי איתה. ידעתי שהיא באה ממקום של המון הערכה ולכן פשוט קיבלתי אותה באהבה.

כתבה מעניינת:

שתיין צילום אילוסטרציה: Pixabay

קמצן, מתלהב או חבר אמת: איזה סוג של שתיין אתה?

שתפוכמו חבר אמת, אלכוהול תמיד נמצא שם: כשעצוב, כששמח, במסיבה הכי שווה ובאירוע המרגש ביותר. …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *