Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1451391949:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 12050
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [_metaseo_metatitle] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_metaseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_metaseo_metaopengraph-title] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_metaseo_metaopengraph-desc] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_metaseo_metaopengraph-image] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_metaseo_metatwitter-title] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_metaseo_metatwitter-desc] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_metaseo_metatwitter-image] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 1723
        )

    [essb_cached_image] => Array
        (
            [0] => https://zhk.wpengine.com/wp-content/uploads/2015/12/רפורמה-תחבורה-ציבורית-חיפה-1024.jpg
        )

    [rank_math_robots] => Array
        (
            [0] => a:1:{i:0;s:0:"";}
        )

)
מפת מטרופולין חיפה

אבסורד ברפורמת המחירים בתחבורה הציבורית: התייקרות במחירי הנסיעה בתוך העיר

שתפו

 מדינת חלם: הרפורמה החדשה שתיכנס לתוקף ב-1 בינואר הייתה אמורה להביא להוזלת המחירים, אבל בפועל גורמת למצב הפוך: מחיר מנוי חופשי יומי בכרמיאל יוכפל ל-16 ש”ח, מנוי החופשי חודשי יתייקר ויעמוד על 175 ש”ח. ראש העיר פנה למשרד התחבורה וקיבל הבטחה שהתעריפים יתוקנו

מאת גיל דובריש

רפורמת המחירים בתחבורה הציבורית שמקדם משרד התחבורה אמורה להביא להוזלה של תעריפי הנסיעה. אבל למרבה האבסורד, עבור תושבי כרמיאל התעריפים דווקא יעלו!

במסגרת הרפורמה, חולקה הארץ לארבעה מטרופוליטנים גדולים, כאשר כרמיאל נכללת במטרופולין חיפה. המטרופולין חולק לשלוש טבעות: הטבעת הפנימית (אזור 1) כוללת בין השאר את חיפה והקריות. הטבעת השנייה (אזור 2) כוללת בין היתר את עכו, שפרעם ויקנעם. הטבעת השלישית (אזור 3) כוללת את נהריה, ראש הנקרה, שלומי, גורן, כברי, מעלות תרשיחא, כפר ורדים, פקיעין, בית ג’אן, ראמה, כרמיאל, גילון, סחנין, עראבה, מצפה נטופה, בית רימון, הסוללים, כפר כנא, נצרת, מגדל העמק, כפר ברוך, פורידיס, רמות מנשה, מגידו וזכרון יעקב.

מטרת החלוקה לאזורים, הייתה להוזיל את עלות הנסיעה בתוך כל אזור. כך למשל, מנוי חופשי יומי מכרמיאל לחיפה יעלה 31 ש”ח ומנוי חופשי שבועי יעלה 135 שקלים. לעכו תעלה נסיעה במנוי חופשי יומי 25 שקלים ו-96 שקלים במנוי חופשי שבועי. ליעדים אלה ניתן יהיה לרכוש גם מנויי חופשי חודשי מוזלים.

אבל בעוד שתעריפי הנסיעות למרחקים ארוכים יוזלו מעט, הנסיעות בתוך כרמיאל יתייקרו. מחירו של מנוי חופשי יומי שעד כה עלה 8.10 ש”ח, יוכפל ויעמוד על 16 שקלים! מחיר מנוי חופשי שבועי יעמוד על 67 ש”ח ומחיר מנוי חופשי חודשי, שימו לב, יעלה מ-158 ש”ח ל-175 שקלים. האבסורד הנוסף הוא שמעכשיו, תוכלו להשתמש במנויים אלו, לצאת מכרמיאל ולנסוע גם למג’ד אל כרום, דיר אל אסד, ראמה, סחנין, עראבה וגילון. השאלה היא כמה תושבים בכרמיאל, אם בכלל, ירצו לעשות את המסלול הזה? בבדיקה של זהר הצפון עולה כי בשלב הראשון מחירי הנסיעות הרגילות לא ישתנו, כך שנסיעה בודדת בתוך העיר תעלה 5.80 ש”ח. גם מחירי הכרטיסיות לא ישתנו. המשמעות היא שמעתה, אם תרצו לבצע שתי נסיעות בתוך העיר (הלוך וחזור) באותו יום, עדיף יהיה להשתמש בכרטיסיה ואפילו בקניית כרטיסים בודדים, משום שהם זולים יותר יחסית למנוי החופשי היומי. עם זאת, בתוך מספר חודשים יעודכנו תעריפי נסיעות בודדות (כולל כרטיסייה וערך צבור), עדיין מוקדם לדעת האם גם תעריפים האלה יתייקרו.

לגבי ציבור מקבלי ההנחות – בעיקר קשישים ונכים, כל ההנחות יישמרו גם בשיטה החדשה, אך גם כאן חלה התייקרות, משום שההנחה נגזרת מהתעריף החדש. כך לדוגמא, אדם הזכאי להנחה בשיעור 50%, ישלם מעתה על כרטיס חופשי יומי 8 ש”ח שהוא חצי מהמחיר המלא החדש, סכום גבוה יותר ממה ששילם בעבר.

לאחר שהידיעות על התייקרות התעריפים הגיעו גם לאוזניו של ראש העיר עדי אלדר, הוא פנה אל משרד התחבורה על מנת לבטל את העלאת המחירים. לדבריו, "פניתי אל משרדו של מנכ"ל משרד התחבורה… קיבלתי תשובה כי ישנה טעות במחירי הנסיעה בכרמיאל והיא תתוקן".

מחברת אגד נמסר לנו בתגובה: ”הרפורמה החדשה בתחבורה הציבורית הינה באחריות משרד התחבורה ואגד כמו גם כל שאר המפעילים פועלים על פי ההנחיות הניתנות להם”.

במשרד התחבורה, עיכבו את התגובה לפנייתנו למעלה משבוע מסיבות לא מובנות, על-אף שפנינו פעמיים לשם קבלת מענה. רק ביום שני נמסרה לנו ההודעה הבאה: “בדומה למקובל בעולם, הרפורמה מתבססת על ראייה רחבה של המטרופולין ועל יכולת השילוב בין אמצעי התחבורה הקיימים בכל אזור, בנפרד או בשילוב ביניהם”.

“כמו כן, מקודם שימוש תדיר וקבוע בתחבורה הציבורית באמצעות שיווק של שלושה מנויי נסיעה חדשים: חופשי חודשי, חופשי שבועי וחופשי יומי. יש לציין, כי בשלב זה, מחיר נסיעה בודדת אינו משתנה ועדיין ניתן לקנות כרטיס הלוך ושוב במחירים הקיימים”.

“באשר למחירי הנסיעות בכרמיאל: ניתן להמשיך לרכוש כרטיס נסיעה בודד באותו המחיר. כמו כן קיים מנוי חופשי-יומי של אזור סובב חיפה צפוני במחיר 31 שקלים”.

“מחיר נסיעה בודדת בשלב זה לא משתנה. ניתן לקנות מנוי חופשי יומי- של תת אזור מטרופולין צפוני במחיר של 25 שקלים”.

כתבה מעניינת:

שביל אופניים כרמיאל חברת נתיבי ישראל

תוותרו על הרכב? שביל האופניים החדש של כרמיאל

שתפובימים אלו הסתיימה סלילת שביל אופניים בעיר בהשקעה של כ-3 מיליון ש"ח, פרויקט שהובילו משרד …


תגובה אחת

  1. ירן שגור

    איך חלה טעות אם אלה המחירים החדשים בכל הארץ בכל אזור מסוים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *