Array
(
    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 1
        )

    [slide_template] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [post_views_count] => Array
        (
            [0] => 1079
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 352
        )

    [rank_math_robots] => Array
        (
            [0] => a:1:{i:0;s:0:"";}
        )

)

אור בקצה המנהרה: מזוהיר ועד הנפט

שתפו

זוהיר בהלול לעבודה

שמחתי לשמוע שזוהיר בהלול ירוץ בפריימריז של מפלגת העבודה. זוהיר הוא מסוג הערבים הישראלים שהתערו בחברה הישראלית, הוא אינו ה“דוד תום“, לא ערבי “מחמד”, הוא יודע לבקר את החברה הישראלית על חסרונותיה, ללא התלהמות, תוך כדי כבוד לצד השני, בדרך כלל ביקורת במסגרת מקובלת. אני משוכנע שאדם כמו זוהיר, יתרום לדו קיום יותר מכול הח”כים המתלהמים של המפלגות הערביות.

ירידה מחירי הנפט – אור בקצה המנהרה

בשני העשורים האחרונים היינו עדים לעליית מחירים הסחורות, היו עליות במחיר הזהב, כסף, נחושת ודלק. רוסיה אשר נסמכת על משאבי טבע שיש לה בשפע, חגגה, או יותר נכון לומר שפוטין ושכבה של מקורבים חגגו. פוטין הלך והתנפח, השתן עלה לו לראש, עד כדי כך שהוא צפצף על כול העולם. הסיפוח של אוקראינה, הביא את המערב להטיל עליו סנקציות כלכליות, מאז יולי רוסיה לא יכולה לגייס כסף במערב. המחנק הזה וירידת מחיר הדלק מ-100 דולר למחיר של פחות מ-60 דולר, הביא את רוסיה אל עבר פי פחת, אנשים מתחילים לאגור מזון, פוטין מתחיל להבין את מגבלות הכוח. טוב שכך.

גם כלכלת איראן מבוססת בעיקר על יצוא נפט. איראן הרשתה לעצמה לבוז למדינות העמים, איראן חימשה את סוריה, את החיזבאללה ואת החמאס, שלא לדבר על דיקטטורה אשר חנקה את אזרחיה. בעקבות ירידה בהכנסות מהנפט, ספק אם הם יכולים להמשיך לשלוט בבני עמם, הם גם יתקשו להמשיך לתמוך בסוריה ובחמאס.

קטאר היא מדינה קטנה, עם רזרבות נפט ענק ועם שאיפות גדולות, היא הפטרון של החמאס, תחנת אל ג’זירה זו תחנה של אנשי הג’יהאד העולמי.אגב, כך קטאר מימנה את קבוצת הפאר של ספרד, ברצלונה. הקבוצה החליטה להפסיק את ההתקשות עם קטאר וטוב שכך.

כמה סמלית העובדה שבחג החנוכה אנו, רואים אור בקצה המנהרה, מדינות חשוכות שניצלו את משאבי הטבע כדי להרוס את העולם, חוטפות מכה אנושה בזו אחר זו. אולי אנו עדים למהפך של בני האור על בני החושך.

קטאר ובני סכנין

אני קורא בעיתון שקבוצת בני סכנין התארחה בקטאר וזכתה לפגישה עם ח”כ שלעבר הנמלט בשארה. הקבוצה זכתה בקטאר לאירוח מלכותי. לא מבין מדוע המדינה לא מכריזה על קטאר כמדינת אויב? הרי זו המדינה שמימנה את החמאס.

מילה על הבחירות 

תקשיבו רבותי המועמדים לבחירה, הצעה לי אליכם, אל תתלהמו, אל תבטיחו דברים שאתם יודעים שלא תוכלו לעמוד בהם ותפסיקו לדקלם אמירות שכותבים לכם קופירייטרים. הציבור הפסיק לקנות את האמירות השטחיות. בבחירות הקודמות, שאול מופז, רמטכ”ל לשעבר ואיש בעל זכויות רבות, עמד בראש מפלגת קדימה, הוא התנהל כמו בובה על חוט ודקלם אמירות כמו “כאשר אני אהיה ראש ממשלה“… הוא ירד במספר המנדטים מ-27 לשני ח”כים, הוא התרסק. די, לא קונים אמירות חלולות, הציבור רוצה לשמוע מה אתם מציעים. איך מתמודדים עם הבעיה הפלסטינית? איך פותרים את יוקר הדיור? איך משפרים את איכות החיים במדינה? זה מה שמעניין את הציבור.

אבי שמחון

דוא”ל [email protected]

כתבה מעניינת:

שתיין צילום אילוסטרציה: Pixabay

קמצן, מתלהב או חבר אמת: איזה סוג של שתיין אתה?

שתפוכמו חבר אמת, אלכוהול תמיד נמצא שם: כשעצוב, כששמח, במסיבה הכי שווה ובאירוע המרגש ביותר. …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *