Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1641467229:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 48137
        )

    [_advads_ad_settings] => Array
        (
            [0] => a:2:{s:11:"disable_ads";i:0;s:19:"disable_the_content";i:0;}
        )

    [_yoast_wpseo_primary_category] => Array
        (
            [0] => 242
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [_the_champ_meta] => Array
        (
            [0] => a:5:{s:7:"sharing";i:0;s:16:"vertical_sharing";i:0;s:7:"counter";i:0;s:16:"vertical_counter";i:0;s:11:"fb_comments";i:0;}
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-title] => Array
        (
            [0] => פורטל זהר.נט | אחרי יותר מ-50 שנים: נשים יכהנו במועצה הדתית בכרמיאל
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-description] => Array
        (
            [0] => חדושת כרמיאל
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => מועצה דתית
        )

    [_yoast_wpseo_title] => Array
        (
            [0] => אחרי יותר מ-50 שנים: נשים יכהנו במועצה הדתית בכרמיאל
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => לראשונה אחרי 10 שנים יש הרכב נבחר למועצה הדתית, שתי נשים בין שבעת חברי המועצה שאושרו במועצת העיר. שאול פרץ: אגיש מועמדותי לראשות המועצה
        )

    [_yoast_wpseo_linkdex] => Array
        (
            [0] => 51
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 784
        )

)
מועצה דתית כרמיאל תמונת ארכיון
המועצה הדתית כרמיאל. צילום ארכיון

אחרי יותר מ-50 שנים: נשים יכהנו במועצה הדתית בכרמיאל

שתפו

לראשונה אחרי 10 שנים יש הרכב נבחר למועצה הדתית, שתי נשים בין שבעת חברי המועצה שאושרו במועצת העיר. שאול פרץ: אגיש מועמדותי לראשות המועצה

מאת גיל דובריש

סוג של היסטוריה בכרמיאל: לראשונה אחרי כעשר שנים יש הרכב נבחר למועצה הדתית ולראשונה אחרי יותר מ-50 שנים נכללות נשים ברשימה! יש להדגיש כי הרכב המועצה הדתית חייב לעבור את אישור משרד הדתות.

אמש (יום רביעי, 5.1.2022) התקיימה ישיבת המועצה הקצרה ביותר בקדנציה הנוכחית, אולי הקצרה ביותר אי-פעם בכרמיאל: קצת יותר מחמש דקות, זה כל הזמן שנדרש לחברי המועצה שהגיעו בהרכב חלקי מאוד, לאשר פה אחד את רשימת המועמדים למועצה הדתית.

הרכב המועצה הדתית מורכב בהתאם לחוק משבעה חברים – נציג הרב הראשי, נציג שר הדתות ו-5 נציגי מועצת העיר. הרשימה שאישרה מועצת העיר מתבסס על מפתח של מנדטים, לפיו לכל 2.8 חברי מועצה מוקצה מועמד אחד. את הרשימה המוצעת מגישים לאישור הרבנות המקומית ובהמשך למשרד הדתות.

לפני הישיבה המליצו חברי הקואליציה על 4 מועמדים וחלק מסיעות האופוזיציה המליצו על מועמד משלהן. מי שלא בחרו מועמד הם חברי סיעת טב לכרמיאל, רותם ינאי וגיא מרציאנו. אלי שדה, ראש לשכת ראש העיר, מתח ביקורת על השניים וסיפר בישיבה: ״פנינו שלוש פעמים אל סיעת טב לכרמיאל והבהרנו כי במידה ולא יגישו מועמד מטעמם, תמנה מועצת העיר מועמד במקומם. הם לא ענו לנו עד היום וגם לא הגיעו לישיבה. בכל זאת, יתאפשרו לשניים עד 7 ימים להציג מועמד חליפי, ואם לא – הרשימה שהוגשה היום במועצה תועבר לאישור משרד הדתות״.

מאחר שסיעת טב לכרמיאל לא הציעה מועמד, הציעה הקואליציה מועמד מטעמה… זהו משה טרבלסי, מקום 5 ברשימת טב לכרמיאל בבחירות האחרונות, נציג הציונות הדתית המזוהה עם הבית היהודי. יחד עימו הומלצו האנשים הבאים: שאול פרץ יו״ר מועצה הדתית מאז 2001, ישראל ליכטנשטיין, קטי אבני, אושרת בכר, יעקב טולדנו ונציג הרב יהודה ארנפרויד. הרשימה אושרה פה אחד על-ידי חברי המליאה שנכחו בישיבה.

ראש העיר משה קונינסקי בירך בקצרה: ״הרבה הצלחה להרכב המועצה הדתית, אני מאחל לכולנו שהשירותים האיכותיים והטובים של המועצה הדתית ימשכו לטובת כלל הציבור״.

סגן ראש העיר פנחס סירוקה התייחס בדבריו לבחירת הנשים: ״זו הפעם הראשונה שיש נשים במועצה הדתית, וכך צריך להיות״.
נציג האופוזיציה אבי קוריאט אמר: ״אני רוצה לאחל לצוות המועצה הדתית הצלחה רבה ושימשיכו לתת שירות איכותי כמו שהם נותנים היום לקהל התושבים״.

שאול פרץ: מתכוון להתמודד שוב לראשות המועצה הדתית

שאול פרץ. צילום ארכיון
שאול פרץ. צילום ארכיון

היו״ר הממונה במועצה הדתית, שאול פרץ, אמר לנו בשיחה: אני מברך על הבחירה של רשימת חברי המועצה, נמתין לאישור משרד הדתות כדי לצאת לדרך. בעשר השנים האחרונות אני וממונה נוסף היינו אמונים על קבלת ההחלטות, לכשתאושר המועצה הדתית, יהיו שבעה חברים שידונו, יעלו רעיונות חדשים ויקבלו את ההחלטות ברוב קולות״.

פרץ אמר בתשובה לשאלתנו כי בכוונתו להגיש מועמדות לראשות המועצה: ״לאחר התלבטות ממושכת, שקלתי את כל הסוגיות ובסופו של דבר החלטתי להתמודד שוב לתפקיד. אני חושב שבתקופת כהונתי אני עושה זיכוי רבים בשליחות שלי, העשייה ומתן שירותי הדת בצורה הטובה ביותר ממלאים אותי מאוד. כל הזמן אמרתי ואני ממשיך לומר, אם אשמח לשמוע הצעות ייעול וביקורת בונה מכל אדם, כדי להמשיך ולתת את השירות הטוב ביותר״.
בנושא בחירתן של נשים למועצה הדתית, לראשונה בכרמיאל, התבטא שאול פרץ ואמר: ״אני חושב שהדבר יתן ביטוי לנשים בציבור ופן נוסף בשירות המועצה הדתית. עד היום המועצה הורכבה מגברים בלבד, וישנם נושאים שאנחנו נותנים עליהם פחות את הדעת, לכן חשוב שתהיה דעה של אישה, שתאמר מה חשוב לב. למשל בנושא המקוואות. אין כמו חברת מועצה דתית כדי לייצג את הנשים״.
בתגובה לדברים שהושמעו בישיבת המועצה, הגיב ואמר רותם ינאי: ״אנחנו לא שותפים לתרגילים פוליטיים פסולים ובטח לא כאלה שבאים לרמוס זכויות של נציגי ציבור. אנחנו עסוקים רק בשינוי ובשיפור השירות ופני העיר לתושבים.מי שמעדיף לקבל החלטות פוליטיות ללא הסכמות וניהול תקין שיבושם לו, אנחנו לא חלק מהמשחק, אנחנו עובדים רק למען העיר״.

כתבה מעניינת:

שביל אופניים כרמיאל חברת נתיבי ישראל

תוותרו על הרכב? שביל האופניים החדש של כרמיאל

שתפובימים אלו הסתיימה סלילת שביל אופניים בעיר בהשקעה של כ-3 מיליון ש"ח, פרויקט שהובילו משרד …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *