Array
(
    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 1
        )

    [slide_template] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => איום גרעיני או הזדמנות מטורפת?!
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => מאמר על חשיבות שיתופי הפעולה בעולם העסקים הקטנים/בינוניים, תוך הבנה שזו יכולה להיות הזדמנות מטורפת להצלחה עסקית. תוך הצגת השותפות שלי עם חברת תבור פיננסים.
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 7109
        )

    [_yoast_wpseo_linkdex] => Array
        (
            [0] => 76
        )

    [post_views_count] => Array
        (
            [0] => 593
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 394
        )

    [essb_cached_image] => Array
        (
            [0] => https://zhk.wpengine.com/wp-content/uploads/2015/03/21.jpg
        )

    [rank_math_description] => Array
        (
            [0] => מאמר על חשיבות שיתופי הפעולה בעולם העסקים הקטנים/בינוניים, תוך הבנה שזו יכולה להיות הזדמנות מטורפת להצלחה עסקית. תוך הצגת השותפות שלי עם חברת תבור פיננסים.
        )

    [rank_math_focus_keyword] => Array
        (
            [0] => איום גרעיני או הזדמנות מטורפת?!
        )

    [rank_math_robots] => Array
        (
            [0] => a:1:{i:0;s:0:"";}
        )

)
איום גרעיני או הזדמנות מטורפת?!

איום גרעיני או הזדמנות מטורפת?!

שתפו

חלק מתפישת עולמי כמומחה ליזמות, ניהול ופיתוח עסקי נובעת מתובנות שונות לאורך החיים. תובנות שמתבססות הן על ניסיון אישי וניסיונם של אחרים והן על מחקרים תיאורטיים.

אחת התובנות החשובות בתחום העסקי הינה תובנה לגבי שיתופי פעולה. תובנה זו הינה חשובה וקריטית והיא נובעת מכך שאין לנו, כבני אדם, עסקים קטנים וגדולים את המנדט על כל הידע, הניסיון, הכישורים, ההבנה והיכולות לעשות את כל הדברים בעולם. אני מניח שתובנה זו אינה מפילה אתכם מהכיסא! אבל מה שמסתתר בה חשוב וקריטי להבנה בעולם העסקי.

בעלי עסקים קטנים/בינוניים טרודים רבות בשאלה איך להביא יותר לקוחות, איך למכור יותר, ובסופו של דבר איך להגדיל את ההכנסות וכמובן את שורת הרווח! ולעיתים, רבות, הם רואים במתחרים איום גרעיני שיביא לכך שלקוחות שלהם או לקוחות פוטנציאליים יעזבו אותם וילכו למתחרים.  נכון גם דברים כאלו קורים, אך במידה ויודעים כמה ערך מוסף ותועלת אנחנו כבעלי עסקים נותנים ללקוחות שלנו, אל לנו לחשוש משיתוף פעולה אסטרטגי, שלרוב רק מבטיח הגדלה של כמות הלקוחות. כמובן, חשוב גם לעגן דברים אלו בחוזים כדי להבטיח עבודה משותפת תקינה.

ברצוני לספר כי לאחרונה, חתמתי אישית על הסכם שותפות עם חברה מהגדולות בארץ בנושא הייעוץ האסטרטגי והפיננסי לעסקים קטנים/בינוניים ובכלל (חברת תבור פיננסים). ההבנה שלי שמהלך זה יתרום לי, ובמקביל ההבנה של תבור שמהלך זה יתרום להם, הביאה לשני הצדדים מצב של Win-Win, לכאורה אפשר להגיד שזה תורם רק לצד אחד (לי כעסק קטן יחסית לתבור) אבל חשוב להסתכל שגם למתחרה זה תורם, הרי תבור פיננסים לא היו חייבים לחתום על הסכם כזה. ההבנה הזו מביאה לשני הצדדים יכולת לעשות יותר בהשקעה מופחתת- יתרון אדיר!

ולכן מנסיוני שיתופי פעולה כאלה יוצרים מספר דברים חשובים

1. עוצמה שיווקית והגעה לקהל לקוחות חדש- דרך שיתוף פעולה אנו יכולים להגיע לקהל לקוחות שאולי לבד לא היינו מצליחים להגיע אליהם, בגלל: מרחק גיאוגרפי, מגזר שונה, שכבה סוציואקונומית וכו'.

2. התייעלות תפעולית– לעיתים ניתן להגיע להתייעלות תפעולית שתסייע לנו להקטין את ההוצאות ומכאן להגדיל את שורת הרווח. שימוש בתשתיות תפעוליות משותפות יאפשרו לנו להשיג יותר ולנצל את היתרון האחד של השני שיביא לעוצמה רבה יותר.

3. הרחבת סל שירותים- כפי שציינתי בהתחלה אף אחד בעולם, מהעסקים הקטנים לגדולים, אינו יודע לעשות הכל, ולכן חשוב למנף את היתרונות של השני כדי לגבות על החסרונות שלי מתוך הבנה שזה ייתן ערך מוסף ותועלת רבות יותר ללקוחות שלנו. שרק יעריכו זאת יותר!

4. הגדלת ההכנסות- גם אם במסגרת שיתוף הפעולה נתחלק בצורה כלשהי בהכנסות, עדיין הגדלת כמות הלקוחות תביא לנו הגדלה של ההכנסות. הרי באופן רגיל לא היינו מגיעים ללקוחות אלו, ולכן בכל מקרה הרווחנו!

לסיכום

אם נדע לפעול בתבונה ובהבנה כי שיתוף פעולה עסקי יביא לצמיחתנו ולא לפגיעה בנו נוכל למנף את עסקינו ולהגיע להצלחות שהצבנו לעצמינו!

מאמר זה הינו כללי ואינו מהווה תחליף לייעוץ שיווקי מלא ומקיף.

רז טישלר, יועץ עסקי

מנכ"ל רזי ההצלחה בעסקים

כתבה מעניינת:

שתיין צילום אילוסטרציה: Pixabay

קמצן, מתלהב או חבר אמת: איזה סוג של שתיין אתה?

שתפוכמו חבר אמת, אלכוהול תמיד נמצא שם: כשעצוב, כששמח, במסיבה הכי שווה ובאירוע המרגש ביותר. …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *