Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1452515396:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 12195
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [_metaseo_metatitle] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_metaseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => איך לחסוך בקניות בסופר?
        )

    [_metaseo_metaopengraph-title] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_metaseo_metaopengraph-desc] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_metaseo_metaopengraph-image] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_metaseo_metatwitter-title] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_metaseo_metatwitter-desc] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_metaseo_metatwitter-image] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 3774
        )

    [essb_cached_image] => Array
        (
            [0] => https://zhk.wpengine.com/wp-content/uploads/2016/01/עגלת-קניות-001.jpg
        )

    [rank_math_robots] => Array
        (
            [0] => a:1:{i:0;s:0:"";}
        )

)

איך לחסוך בקניות בסופר?

שתפו

כיצד אפשר לקצץ בהוצאות היום-יומיות ולא ליפול בפיתויים שמציעים לנו על המדפים ובקופות?

מאת גיל דובריש

אנחנו כבר מכירים את זה כל-כך טוב. הקניות המרוכזות שלנו בסופר. זה יכול להיות פעם בשבוע או שבועיים ואפילו אחת לחודש. בכל מקרה, אנחנו מגלים את עצמנו שוב ושוב נופלים במלכודת הזו שנקראת רשימת הקניות לבית.

אז ככה, גיבשנו כמה טיפים כדי שתוכלו לצאת למשימה ולחזור ממנה בכבוד. הכי חשוב זה להיות מסודרים ולדבוק במטרה. אל תשכחו, האינטרס של כולנו הוא לשמור על הכסף שלנו, אל תזלזלו בשקל פה, שקל שם, בסוף זה מצטבר לסכום משמעותי.

רשימת קניות מסודרת

הדבר הראשון והכי חשוב ללא ספק בקניות, הוא להכין מראש את רשימת הקניות. לפני שיוצאים לסופר, יש לערוך רשימת מלאי בבית, לרשום מה חסר ומה צריך לקנות. תעשו סריקה של המקרר והארונות. לפעמים תהיו מופתעים לגלות ששכחתם שיש לכם עוד מלא תפוחים ומקרוני… חבל לקנות עוד ועוד.

הרשימה צריכה להיות מסודרת, כי היא זו שתנחה אתכם בקניות עצמן. בעת ההגעה לסופר, תשתדלו לפעול לפי הרשימה שהכנתם. אל תסטו מהדרך, תסמנו כל מה שקניתם וכשתסיימו מסמן את כל הפריטים תיגשו לקופה. נשמע פשוט, נכון? גם מתסכל מאוד, לפעמים, כי הילד רוצה במה או בורקס, אבל מה לעשות שלא הכנסתם אותם לרשימה… אגב, למי שמוכן להשקיע עוד קצת בהכנת הרשימה, כדאי לסדר את הפריטים לפי סדר המחלקות ואז תוכלו לקצר גם את זמן השהייה בסופר וכך גם יהיה פחות “חיכוך” עם הפיתויים.

לא לקנות כשרעבים

כמה שזה נכון. כשמגיעים לקניות לפני ארוחת הצהריים או הערב, הרעב מתחיל לתת אותותיו, ואז ההגיון נתקע והדעת מוסחת בקלות. אתה יכול להיות האדם הכי שקול בעולם, אבל כשהבטן מקרקרת, בטוח שתדחוף פי 2 יותר גבינות ובשרים לעגלה מכפי שאתה באמת צריך כרגע. זה הדחף הבלתי נשלט בשילוב הפיתויים הרבים על המדפים.

אז תאכלו ותבואו לסופר עם בטן מלאה. תאמינו לנו, תוכלו לעמוד הרבה יותר בקלות בפיתויי המבצעים.

הכי זול או הכי יקר?

קניות צריכות להיות פעולות מאוד הגיוניות. נניח שאתם רוצים לקנות אבקת כביסה. יש לכם את המוצר הזול ביותר על המדף, מצד שני יש את מוצר הפרימיום של החברה המוכרת ההיא, נו מה שמה. ומצד שלישי (כן, יש צד שלישי במקרה שלנו) יש עוד מוצר אחד או שניים לפחות במחיר ביניים.

לפני שאתם מושיטים את היד למוצר הזול ביותר או היקר מכולם, תחשבו רגע. האם באמת מה שהכי יקר הוא הכי טוב? האם הוא באמת עושה את העבודה טוב יותר מהמוצר במחיר הבינוני? מצד שני, האם המוצר הזול באמת שווה את המחיר, אולי הוא פשוט לא יעיל ואז תצטרכו לקנות שוב את המוצר, מה שעלול לגרום לקניות כפולות ולבזבוז כסף. אמא שלי תמיד אומרת, אם אתה קונה בזול, אתה קונה ביוקר, אז כדאי לקחת את זה בחשבון. לא בכל התחומים, לא בכל דבר, אבל זה שיקול שצריך להיות לנגד עיניכם. אז… תחשבו בהגיון, תקנו את המוצר שאתם באמת צריכים ולא זה שאתם רוצים.

הנחות ומבצעים

צמד המילים האהוב על כולנו. מי לא אוהב הנחות או מבצעים? הבעיה שגם הסופר יודע זאת וכמעט תחת כל מדף רענן תוכלו למצוא באותיות מאירות עיניים “מבצעים”. 1+1, 2+1, 50% הנחה, וכן הלאה… אז דבר ראשון – נכון, זה טוב לקנות במבצע. אגב, כדאי שתשימו לב שאכן מדובר במבצע משתלם ביחס למחיר המקורי. אם הפריט נמצא אצלכם ברשימה והוא במבצע שווה, קחו אותו. אבל אם המוצר לא ברשימה שלכם ואתם לא ממש זקוקים לו בשבוע-שבועיים הקרובים, האם באמת כדאי להוסיף אותו לסל המוצרים בעגלה? הרי די בטוח שיהיה מבצע חדש ודומה, בעוד 3-4 שבועות, על המוצר הזה או על מוצר דומה.

מבחן הקופאית

גם את זה אנחנו מכירים היטב. כשמגיעים עם עגלת הקניות לקופה, אתה מוקף במוצרים זמינים וצבעוניים. מסטיקים, סוכריות, שוקולדים, סוללות, מברשות שיניים ועוד… ממש בא לחטוף אותם ולהניח בעגלה. או שהילד צורח שהוא רוצה את את ביצת הקינדר שממוקמת לו בדיוק מול העיניים. ואם לא די בכך, הרי שהקופאית החביבה מיד תנסה לסקרן אתכם עם מבצעים מיוחדים בקופה. אולי בקבוק יין, אולי ופלים טעימים… העיקר שזה במבצע. אז זהו, שראו זאת כמבחן נוסף, תעמדו על שלכם ותגידו לא בנימוס. תחשבו על ההישג הזה – הצלחתם לחסוך עוד קצת, ממש ברגע האחרון. הרי המבצעים האלה מיותרים, אם הייתם צריכים את הפריטים האלה, כבר הייתם קונים ומניחים בעגלה.

מזומנים

לקנות בסופר בתשלומים זה אחד הדברים הכי מיותרים. הרי בעוד שבוע-שבועיים-חודש תגיעו שוב לקניות, אז מה יועיל לכם לגלגל את התשלומים הלאה? תשלומים בקופה, רק יחמירו את מצב החשבון שלכם בעתיד, כי באשראי משלמים אחת לחודש ואם פרסתם לתשלומים תגיעו למצב שבו תשלמו באמצע ינואר על קניות בסוף נובמבר. מה ההגיון בזה?

עדיף להצטייד במזומן, בסכום שאתם מאמינים שיספיק לכם לפי רשימת הקניות ולפי הסכומים שקניתם בעבר. ככה גם תרגישו את הכסף שמתבזבז על הקניות, זה הרבה יותר מוחשי מאשר גיהוץ בכרטיס האשראי.

[whatsapp]

כתבה מעניינת:

עבודה היברידית מהבית ומהמשרד

שתפועבודה היברידית מגפת הקורונה שהתרחשה בארץ ובעולם לפני כמה שנים בודדות יצרה שינויים מהותיים בדפוסי …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *