Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1586257459:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 12759
        )

    [_wp_page_template] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [_elementor_controls_usage] => Array
        (
            [0] => a:0:{}
        )

    [_advads_ad_settings] => Array
        (
            [0] => a:2:{s:11:"disable_ads";i:0;s:19:"disable_the_content";i:0;}
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [_the_champ_meta] => Array
        (
            [0] => a:5:{s:7:"sharing";i:0;s:16:"vertical_sharing";i:0;s:7:"counter";i:0;s:16:"vertical_counter";i:0;s:11:"fb_comments";i:0;}
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-title] => Array
        (
            [0] => פורטל זהר.נט | איך לשרוד בהצלחה? זוגיות בצל הקורונה, חלק ב' | היכנסו לכתבה
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-description] => Array
        (
            [0] => אהבה בימי קורונה |
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => קורונה
        )

    [_yoast_wpseo_title] => Array
        (
            [0] => איך לשרוד בהצלחה? זוגיות בצל הקורונה | זוגיות ואהבה | קורונה
        )

    [_yoast_wpseo_linkdex] => Array
        (
            [0] => 48
        )

    [_yoast_wpseo_content_score] => Array
        (
            [0] => 60
        )

    [_yoast_wpseo_primary_category] => Array
        (
            [0] => 1647
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 711
        )

)
צילום אילוסטרציה

איך לשרוד בהצלחה? זוגיות בצל הקורונה, חלק ב'

שתפו

עמיחי לוי יועץ זוגיעמיחי לוי, יועץ זוגי ומטפל רגשי, מנכ"ל מכון זוגיות המתמחה באבחון ובדיקת התאמה לזוגות, עובד בשיתוף פעולה עם בתי הדין, ארגון הידברות ואגף הרווחה, מחבר ספר – עצות לחיי זוגיות מאושרים

טלפון: 052-8055105

מייל [email protected]

 

עברו כשבועיים מאז שמגפת הקורונה התדפקה על דלתותינו והחלנו לחוש בהשלכותיה. שאלות ותהיות רבות מציפות את כולנו בתחומים השונים: מה יהיה ואיך? מתי יגמר וכיצד? המשכורת מה יהיה עליה? מה עושים עם הילדים בכול שעות היום (והלילה)? וכיצד משמרים זוגיות נכונה, מיטבית בעלת הבנה בימים טרופים אלו?

עם כל הקושי הכרוך בדבר , ניתן למנף מצב זה לזמן איכות עם בן/ בת הזוג, טיפוח וחיזוק הזוגיות ולראות בזמן זה נקודת צמיחה לקשר הזוגי. מה שתצליחו להשיג בזוגיות בעבודה נכונה בזמן הזה הוא שווה ערך למה שתצליחו להשיג בזוגיות בימים רגילים בזמן רב וארוך יותר.

הנה מספר טיפים מעשיים לחיזוק הקשר ושמירה על שגרה מבורכת:

1] שיח על הילדים קבעו זמן במהלך היום בו תפתחו שיח על האוצרות המשותפים לכם ויקרים מכולילדיכם, כגון: איך כל ילד מרגיש? מה מתסכל אותו? מה מחזק אותו ומה מקשה עליו? בעיקר תשאלו את עצמכם באילו דרכים אתם מחלישים אותם ובאילו דרכים נוספות אתם יכולים להעצים אותם . הרווח הוא שלכם! אתם תרגישו יותר מתואמים וממוקדים בנוגע לתפקיד שלכם כהורים. והכי חשוב הילדים ירוויחו זוג הורים שיותר מבינים ומקדמים אותם.

2] תודה – מילה כל כך קטנה עם משמעות עמוקה! כל יום לפני שאתם הולכים לישון תאמרו תודה אחד לשני על כל הטוב שבן/ת הזוג עשה בשבילכם או בשביל הבית והילדים במהלך היום , זה יגרום להערכה וקירבה בינכם ויטעין את בן/ת הזוג ברצון חזק להמשיך לעשות טוב בשביל הבן/ת זוג, הבית והילדים.

3] חברות – ראו בבן/ת הזוג שלכם חבר טוב! שימו בראש מעיינכם את התובנה שחברים הולכים ובאים וכן משפחה מורחבת לא חיה אתך כל רגע. אבל בן/ת הזוג חי איתך כל רגע , כל יום , כל החיים, ואין דבר שהוא יותר טוב מזה. כמה רווקים ורווקות יש בעולם שחיים לבד בגפם בלי שמישהו דואג להם ומתעניין בשלומם והיו שמחים מאוד להחליף אותך עם כל הקשיים שיש לך בזוגיות , את/ה צריך/כה כל יום להודות לאלוקים על ששלח לך בן/ת זוג לחיים , עשו הכול לשמור על השלום והחברות ביניכם.

4] לימוד – תלמדו ביחד מינימום 10 דקות כל יום בספרים שנותנים הדרכה לחיי זוגיות מאושרים. דבר זה ייתן לכם כלים להתמודדות בזוגיות שלכם בצורה הטובה ביותר ויעניק לכם את ההרגשה שאתם ביחד ברצון לעבוד ולשפר את הזוגיות שלכם.

5] טיפול בקשיים כשנוצרת בעיה, נסו לזהות אותה ולטפל בה כשהיא עדיין "קטנה". מאוד חשוב לא להחליק או לעגל פינות ולחשוב ש"יהיה בסדר", "נעבור את זה". ככל שתחליקו את הקשיים, לא תשתפו בהם או תנסו לגמד אותם, הם ילכו ויתעצמו בתוככם כלבה רותחת שתצא בפיצוץ געשי מלווה באסונות. לכן חשוב מאוד שכל קושי שהנכם מרגישים מול בן/ת הזוג תשתפו! ובכדי שדבריכם ישמעו, פנו אל בן הזוג ותאמרו לו, שיש לכם איזשהו עניין שחשוב לכם לשתף אותו, וקבעו זמן מתאים לשיח. את השיח תמיד תפתחו בשבח / מילה טובה על דבר שפעל למענכם או למען הבית ולאחר מכן תשתפו אותו בצורה רגועה, ובלי להאשים, בתחושותיכם.

6] חלוקת תפקידים עשו ביניכם חלוקת תפקידים ברורה, בה כל אחד מכם לוקח על עצמו את התפקידים בהם הוא טוב. עם זאת, אפשרו לבן הזוג לקחת מידי פעם חלק בתחומי האחריות שלכם כדי להרגיש שותף להחלטות ולעשייה. חלוקה שאינה ברורה יכולה פעמים רבות להביא את בני הזוג לתסכול ולכעסים. בנוסף, פרגנו לבן הזוג על העשייה, גם אם היא מוגדרת בתפקיד שלו.

7] פרגון העצימו את הטוב בבן/ת הזוג שלכם, ופרגנו לו/ה על זה בקול רם. רק מתוך מקום מפרגן, מעצים וחיובי, גם על הדברים ה "ברורים מאליהם". מחמאה קטנה לא עולה כסף אך שווה לבן/ת הזוג שלךהון! ככל שתפרגנו ותעצימו את הטוב שיש בבן/ת הזוג כך הרע שיש בו/ה לדעתכם יפחת ויעלם.

 

 

כתבה מעניינת:

חתן וכלה חתונה צילום להמחשה Freepik

מה נחשב לחתונת בוטיק?

שתפומערכת פורטל זהר.נט חתונה היא אחד האירועים הכי מרגשים בחיים, וזוגות אוהבים מחפשים כיצד לאחד …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *