אז מה למתנדבי "איחוד הצלה" ולמיזמים סיניים? כיצד פועלת ההגרלה הגדולה? שגיא אבידור יצא לבדוק וחזר עם ממצאים מרתקים: הצלת החיים הנרחבת של "איחוד הצלה", היא מטרה כבירה שעלותה עשרות מילוני שקלים בשנה. המכירה הסינית היא כלי חשוב להמשך הפעילות העצומה, יחד עם הזדמנות מיוחדת לזכות בפרסים יוקרתיים על פי בחירתו של כל משתתף להגשים חלום ולהציל חיים – עכשיו זו ההזדמנות של כולנו
"מכירה סינית? והרי היום אין לך מוצר במדינת ישראל ששיווקו אינו מהווה סוג של מכירה מתוצרת סינית" תמהתי לעצמי כשנחשפתי לקטלוג המרשים של 'מגשימים חלום ומצילים חיים – אחת שתיים' מבית "איחוד הצלה".
אז את "איחוד הצלה" – בוודאי שאני מכיר. מי מאיתנו לא נתקל באפודים הכתומים בכל תיעוד של זירת חירום או אסון, שלא לומר: נעזר בהם בעצמו בהזדמנות כזו או אחרת. המלאכים בכתום הפרוסים בכל הארץ ומוזנקים לכל קריאת מצוקה רפואית, מצעידים יום יום את הפלא העצום שעברו אפשרויות הצלת החיים בארץ עד להרחבתם להיקפים בלתי נתפסים.
מכאן זה כבר היה יותר קל להבנה. אלפי המתנדבים המצילים חיים בכל מקום, זקוקים לרכישה מאסיבית של ציוד רפואי וסיוע בתפעול המערך הכביר הפרוס ברחבי הארץ. המילים "רכישה" ו"תפעול" ועוד שלל מילים מערכתיות, מתורגמות בסוף למילה אחת, חשובה ומשמעותית לקיומו של הארגון הגדול: כסף. כן. הרבה כסף. להציל חיים עולה הרבה כסף, גם אם יש ל"איחוד הצלה" 3500 מתנדבים מסורים, מישהו צריך לקנות להם ציוד רפואי שוטף, דפיברלטורים, אופנולנסים, להחזיק את מוקד החירום 1221 הפעיל 24/7, ועוד ועוד משאבים אדירים המוקדשים לשלומם ובריאותם של אזרחי ישראל.
עולם ומלואו של הזדמנויות חלומיות
אוקי, אז מדובר על סיוע למלאכת הקודש הנעלה ביותר: הצלת חיים.
עכשיו עברתי שוב על הקטלוג, במטרה למצוא את השלב שבו הסינים נכנסים לתמונה.
תקשיבו, זה גאוני!
ראשית, מדובר בהגרלה לכל דבר.
מה שהופך את העניין למרתק, זו העובדה כי מכירה סינית היא הגרלה גדולה על עשרות פרסים יקרי ערך, בשווי כולל של מאות אלפי שקלים. הפרסים הושגו כולם בתרומה מיבואנים, מחברות, מחנויות קמעונאיות ומידידי "איחוד הצלה" ברחבי הארץ והעולם שנרתמו לסייע להמשך המלאכה החשובה ביותר – הצלת חיים בכל זמן ובכל מקום.
'על מה ההגרלה', תשאלו? על מה לא. חבילות נופש מדהימות ומוצרי ריהוט יוקרתיים, מיטב הצעצועים ומשחקי הילדים הקיימים בענף ומוצרי חשמל שווי ערך רב. ביגוד והנעלה, אופנה וטיפוח, דיגיטל וספרי קודש וחול. עולם ומלואו של הזדמנויות מרתקות שזכייה בהם אכן תגשים לכולנו חלומות רבים.
בשלב זה מגיע העניין הסיני המדובר. מכירה סינית – כך אני לומד מהקטלוג המושקע – משמעותה, שזכות הבחירה ביד כל אחד להחליט במה הוא מעוניין לזכות מתוך מגוון רחב של מאות פרסים. התמחור לכניסה לכל הגרלה משתנה מפרס לפרס.
בנוסף, הקטלוג מציג שורת אפשרויות מרשימות לשילוב ורכישת חבילות משתלמות המשתתפות בהגרלה על מספר רב של פרסים, במחירים משתלמים במיוחד לחבילות אלו.
החלום של כל אחד
הרעיון שובה הלב מוכתר בשם קולע לא פחות: "מגשימים חלום, מצילים חיים". אכן, מכירה סינית היא ההזדמנות של כל אחד להרוויח פעמיים: גם בזכייה במגוון פרסים יוקרתיים במיוחד, על פי זכות הבחירה והחלום של כל אחד, כאשר בנוסף כל משתתף זוכה בזכות שאין שניה לה – להציל חיים וליטול חלק בכל פעולות המתנדבים.
פרסי ההגרלה מוצגים בקטלוג המכירה הסינית המחולק בימים אלו בכל רחבי הארץ. אתם בוחרים את הפרסים שבהם תרצו לזכות, ורוכשים עבורם כרטיס. דמי הכרטיס הם תרומה שתסייע ל"איחוד הצלה" להמשיך בפעולותיה הברוכות להצלת חיים.
אין נפלא מזה
דומני שנדירים המקרים בהם זכויות לעולם הבא ופירות המצווה הנאכלים בעולם הזה – צועדים שלובים באופן כה מובהק כבהגרלה זו. המכירה הסינית של "איחוד הצלה" מנגישה לכולנו את הזכות והסיפוק בהצלת חיים, היות וכל הכסף שייאסף ממכירת הכרטיסים ישמש לקניית ציוד רפואי מציל חיים – ממערכות החייאה לילדים ועד לאופנולנסים ליחידת האופנועים של איחוד הצלה.
כך למשל הכספים מרכישת הכרטיסים שיהודה בן ה-30 מירושלים בחר עבור חופשה חלומית במלון, יצילו את יואב בן ה-5 מפתח תקווה שנפגע בתאונת דרכים מרכב חולף, ונזקק לטיפול ראשוני מציל חיים.
יש יותר נפלא מזה?
לא נותר אלא לקחת את הקטלוג, להגשים חלום ולהציל חיים אחת ושתיים!
(מודעה)