Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1460043068:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 13418
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [_metaseo_metatitle] => Array
        (
            [0] => חדשות החינוך כרמיאל - אין אצלנו נשירת תלמידים
        )

    [_metaseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => אין אצלנו נשירת תלמידים
        )

    [_metaseo_metaopengraph-title] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_metaseo_metaopengraph-desc] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_metaseo_metaopengraph-image] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_metaseo_metatwitter-title] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_metaseo_metatwitter-desc] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_metaseo_metatwitter-image] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw_text_input] => Array
        (
            [0] => נשירת תלמידים
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => נשירת תלמידים
        )

    [_yoast_wpseo_linkdex] => Array
        (
            [0] => 62
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 6031
        )

    [essb_cached_image] => Array
        (
            [0] => https://zhk.wpengine.com/wp-content/uploads/2016/04/יואב-קוסן-1.jpg
        )

    [rank_math_focus_keyword] => Array
        (
            [0] => נשירת תלמידים
        )

    [rank_math_robots] => Array
        (
            [0] => a:1:{i:0;s:0:"";}
        )

)

אין אצלנו נשירת תלמידים

שתפו

יואב קוסן מנהל ביה”ס אורט כרמים, מסכם את שנה"ל עד כה, שולח עקיצות מרומזות כלפי מוסדות חינוך אחרים ומבטיח מסלולי לימוד חדשים ומפתיעים בשנה"ל הבאה

מאת גיל דובריש

בעידן שבו כל מוסד חינוכי מתגאה בשיעורי הזכאות לבגרות, כמדד לאיכות בית הספר, באורט כרמים מדגישים כי המדיניות בבית הספר היא להתמודד דווקא עם תופעת הנשירה ופחות עם תוצאות הבגרות.

מנהל בית הספר, יואב קוסן, אומר בשיחה לסיכום שנת הלימודים עד כה, כי “כולם מדברים על עלייה בשיעור הבגרות כאינדיקציה לאיכות ביה”ס. אנחנו ארגון שעבר תהליך, מהיותנו ארגון קטן משפחתי לארגון גדול ומוסדי, תוך כדי שיפור התהליכים הארגוניים, והתוצאות ניכרות בעלייה בכל המדדים הבית-ספריים. עלינו גם בשיעור הבגרויות וגם במספר הבגרויות האיכותיות, אבל וזה לא פחות חשוב – גם שומרים על רמת נשירה אפסית, כי אצלנו בבית הספר, מתמודדים עם הבעיות ולא מוותרים על אף תלמיד. אנחנו רואים אתגר בהשארת כל תלמידינו בבית הספר ולא מנשירים אותם”.

יואב קוסן 2016בתחילת שנת הלימודים סיפר יואב קוסן על פרוייקטים חדשים ויחודיים, לשאלתנו, מה קורה עם אותם מיזמים ולאן התקדמו במהלך השנה, משיב קוסן: “מבחינת מסלולים יחודיים חדשים, פתחנו השנה כיתת מנהיגות בשיתוף האגף למחוננים ומצטיינים של משרד החינוך. מסלול זה הוא דו-ראשי, בכיתה ז’ הכיתה נקראת מסד נחשון ובחטיבה העליונה שמה הוא כיתת נחשון. שתי הכיתות מאוד מוצלחות, הן עוברות מסלול מיוחד שלא כמו כיתה רגילה – אחת לשבוע מתקיים יום נחשון, שבו התלמידים מבצעים פעילות מחוץ למערכת הלימודים ועוברים תהליכי העצמה בתוך בית הספר ומחוצה לו. כך למשל הם מקיימים מפגש להכרת החברה הישראלית במסגרת פרוייקט חושבים אחרת, בשיתוף עם תלמידים מבית הספר אורט סלאמה, הם ערכו סיור לימודי בבית חולים רמב”ם, השתתפו בסדנה בת יומיים לגיבוש חברתי ופיתוח מנהיגות וביקרו במקומות נוספים. תלמיד שרוצה להיות מוביל ומנהיג בחברה הישראלית יילך לכיתת נחשון”.

“שינוי מרכזי נוסף הוא מיזם סמארטפון – ממטרד לכלי חינוכי, מספר מנהל ביה”ס. “הרעיון הוא האדם והתלמיד מאחורי הטכנולוגיה של הסמארטפון. אנחנו עוסקים בשאלות של נטיקה – אתיקה של הרשת, כגון: מה ראוי ולא ראוי בשימוש בסמארטפון, מה מותר ואסור ונושאים שהביאו לשינוי באורחות החיים של ביה”ס. בתקנון שלנו יש פרק שלם שמתייחס לנושא הסמארטפון, שמכוון את התלמידים בעניין, למשל מתי להוציא את הסמארטפונים בשיעורים ומבחנים. בכל כיתות ביה”ס התקנו שעוני קיר על מנת שהתלמידים יוכלו לדעת כל העת מה השעה ולעמוד בזמנים מבלי להשתמש בשעון שבסמארטפונים שלהם. כמו כן התקיימו הרצאות והעשרות סביב תופעת השיימינג, מטעם מומחים בתחום וגם סופרת שמתמקדת בתופעה וחוקרת את העניין. אנחנו הקמנו קבוצת מנהיגות תלמידים תחת הכותרת שומרי מסך, מטרת הקבוצה, שמלווה ע”י מורה, היא התמודדות וחינוך כנגד בריונות ברשת. הקבוצה מפעילה אתר אינטרנט ותיבות לפניית תלמידים, שם ניתן לפנות בעילום שם כדי לדווח על שיימינג. היו לנו מספר מקרים של דיווחים על מעשי בריונות ברשת שזכו לטיפול הולם. הקבוצה מבצעת פעילויות רבות, למשל בהפסקה פעילה וכן החתמה על עצומה”.

לדברי יואב קוסן, בחצי השנה האחרונה בלטו בבית הספר, מספר נושאים כתוצאה מתהליכים שביה”ס מתנהל לפיהם, במיוחד לאחר הזכיה בתו תקן למערכת למצויינות ארגונית C2E מטעם האיחוד האירופאי על הפעלת המודל EFQM. לציבור הרחב המשפט האחרון נראה אולי כמו סינית מסובכת, אבל בפועל, אומר קוסן כי “לאחר מספר שנים ניכר שיפור בכל המדדים הבית-ספריים, כמו עלייה בשיעור הזכאות לבגרות, עלייה במספר תעודות הבגרות האיכותיות – מקום 15 ברשת אורט הארצית, לעומת בית ספר מתחרה שדורג במקום ה-22. בנוסף אנחנו ביה”ס המוביל באחוזי הגיוס לקצונה ובמסלולי העתודה, מצבת התלמידים והמורים בעלייה מתמדת – ב-6 השנים האחרונות הוכפל מספר המורים! גולת הכותרת שתלמיד מתחיל בכיתה ז’ ומסיים בי”ב אין הנשרה. מנתונים מבוססים, 52 תלמידים בלבד עזבו את ביה”ס ב-3 השנים האחרונות, תלמידים בכיתות, שליש מתוכם עזבו את העיר או את הארץ, 12% מהם עזבו למסגרות צבאיות”.

בשנת הלימודים הבאה, חושף קוסן לראשונה, יפתחו שני מסלולי לימוד חדשים ברמה של 5 יחידות: “אנחנו עמלים על פתיחת שני מסלולי לימוד חדשים. האחד הוא מדעי החקלאות – מדובר במקצוע טכנולוגי שמשלב עבודות חקר באמצעים מתקדמים. מדינת ישראל מתגאה בידע החקלאי שלה ומייצאת אותו לעולם, אורט כרמים יאפשר לתלמידים להכשיר עצמם בתחום זה, שיתן עוד פתרונות לשיפור המזון באיכותו וכמותו למען אוכלוסיית העולם. המסלול השני הוא אדריכלות – מקצוע שיאפשר לתלמידים מסלול עתודה של יג-יד, בוגרי המסלול יקבלו תעודת הנדסאי אדריכלות”. לסיכום מבקש יואב לברך ולומר: “אני מאחל לסגל ביה”ס, התלמידים וההורים המשך שנת פעילות אקדמית, ערכית ומהנה”.

כתבה מעניינת:

בית ספר עתיד כרמיאל נטיעת עצים לזכר נרצחים

בבי"ס עתיד נטעו עצים לזכר נרצחים בטבח

שתפומערכת פורטל זהר.נט סיום מחצית בבית הספר עתיד כרמיאל בצל המלחמה. התלמידים נטעו עצים לזכרם …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *