Array
(
    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 1
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 7372
        )

    [photographr] => Array
        (
            [0] => תמונות ארכיון
        )

    [_photographr] => Array
        (
            [0] => field_526e88dd85757
        )

    [journalist] => Array
        (
            [0] => גיל דובריש
        )

    [_journalist] => Array
        (
            [0] => field_526e890585758
        )

    [youtube] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_youtube] => Array
        (
            [0] => field_5309e571a1762
        )

    [youtube2] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_youtube2] => Array
        (
            [0] => field_5371dcbebf175
        )

    [catcolor] => Array
        (
            [0] => #000
        )

    [_catcolor] => Array
        (
            [0] => field_5301f6811eafe
        )

    [catimage] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_catimage] => Array
        (
            [0] => field_53034084449ad
        )

    [slide_template] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => אין טיולים - אין לימודים
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => אין טיולים - אין לימודים... כ-600 תלמידים בחטיבות הביניים באורט פסגות וכרמים שבתו ביום ראשון בהנחיית ועדי ההורים, במחאה על ביטול הטיולים השנתיים. כמה שעות אחרי כן, כבר הורה בית הדין לעבודה לארגון המורים לקיים את הטיולים כסדרם
        )

    [_yoast_wpseo_linkdex] => Array
        (
            [0] => 73
        )

    [post_views_count] => Array
        (
            [0] => 55
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 366
        )

    [rank_math_description] => Array
        (
            [0] => אין טיולים - אין לימודים... כ-600 תלמידים בחטיבות הביניים באורט פסגות וכרמים שבתו ביום ראשון בהנחיית ועדי ההורים, במחאה על ביטול הטיולים השנתיים. כמה שעות אחרי כן, כבר הורה בית הדין לעבודה לארגון המורים לקיים את הטיולים כסדרם
        )

    [rank_math_focus_keyword] => Array
        (
            [0] => אין טיולים - אין לימודים
        )

    [rank_math_robots] => Array
        (
            [0] => a:1:{i:0;s:0:"";}
        )

)
אין טיולים - אין לימודים

אין טיולים – אין לימודים

שתפו

כ-600 תלמידים בחטיבות הביניים באורט פסגות וכרמים שבתו ביום ראשון בהנחיית ועדי ההורים, במחאה על ביטול הטיולים השנתיים. כמה שעות אחרי כן, כבר הורה בית הדין לעבודה לארגון המורים לקיים את הטיולים כסדרם, עד שייערך דיון חדש בעניין

בית הדין הארצי לעבודה בירושלים נענה ביום ראשון אחה”צ לבקשת משרד החינוך וארגון ההורים הארצי, והורה לארגון המורים להפסיק מיידית את העיצומים בנושא הטיולים השנתיים בכל בתי הספר בארץ, זאת עד לדיון נוסף שיתקיים בבית הדין בנושא.

זאת בעקבות צעדים חריפים שנקטו השבוע ועדי הורים בבתי ספר ברחבי הארץ, ובכלל זה בכרמיאל, אילת ובאר יעקב, שכללו השבתת הלימודים. ביום ראשון האחרון, נשארו בבית כ-600 תלמידים בחטיבות הביניים בבתי הספר אורט כרמים ואורט פסגות, על-פי הנחיית ועדי ההורים. לטענת ההורים, בתגובה איים לכאורה משרד החינוך כי יתבע אישית את ראשי הוועדים, בגין השבתת הלימודים.

הרקע לשביתה הוא רצונם של המורים לקבל הגנה משפטית מלאה וכן תוספת תקנים ושכר במהלך הטיולים. תאורטית, חשופים כיום המורים האחראים בטיולים, בפני תביעות משפטיות בגין רשלנות מצד תלמידים אשר נפגעו בתאונה במהלך טיול. לטענת המורים, לא יתכן שלא תהיה להם הגנה מלאה מפני תביעות שכאלה.

בעקבות הסחבת בנושא, הכריז יו”ר ארגון המורים, רן ארז, בחודש נובמבר האחרון, על סכסוך עבודה מול משרד החינוך והודיע על ביטולם של הטיולים השנתיים בבתי הספר התיכוניים. מועצת התלמידים הארצית השביתה במחאה את הלימודים ליום אחד, אבל הצעד לא שינה דבר.

בתחילת 2015, חלה התקדמות כלשהי ובארגון המורים האמינו כי משרד החינוך עומד להיעתר לדרישותיהם ולפיכך חידשו את הטיוליים השנתיים, לפרק זמן קצר בלבד. התלמידים ברי המזל שמועד טיוליהם השנתיים נקבעו לאותם תאריכים, יצאו לטיולים כמתוכנן. אלא שהשמחה לא נמשכה זמן רב. לאחר מספר שבועות, כשהתחוור למורים כי במשרד החינוך, לא מוצאים פתרון לבעייה, חזר והכריז רן ארז פעם נוספת, על חידוש הצמצומים, למורת רוחם של התלמידים. מספר רשויות בארץ פנו באופן עצמאי לבית הדין לעבודה ועתרו כנגד ההחלטה של ארגון המורים – ובית המשפט אישר באופן חריג את קיום הטיולים. כאשר פנתה הנהגת ההורים הארצית לבית הדין וביקשה להחיל את האישור על כלל בתי הספר, דחו השופטים את העתירה.

ענת בראונשטיין יו”ר הנהגת ההורים באורט כרמים ומגי בן יהודה יו”ר הנהגת ההורים באורט פסגות, המתינו עד אחרי חופשת פסח ויום העצמאות, כדי להחליט כיצד להגיב. לאחר סדרה של דיונים החליטו ראשי הוועדים לנקוט בצעדים חריפים במיוחד והודיעו בתיאום הדדי על השבתת הלימודים בחטיבות הביניים למשך שלושה ימים רצופים. על מנת שלא לפגוע בציוני התלמידים, הוחלט כי מבחנים וסיורים שנקבעו מראש, יתקיימו כמתוכנן. כמו כן לא כללה ההשבתה את תלמידי החטיבות העליונות, שנמצאים בתקופת מבחני הבגרות שלהם.

היענות התלמידים הייתה מצויינת, ביום ראשון הגיעו לשני בתי הספר כ-40 תלמידים בלבד, מתוך כ-600 בסך הכל. בערב, כאמור, הסתיימה השביתה בעקבות פסיקת בית הדין לעבודה.

עבור רוב התלמידים היה מדובר בחופשה מפתיעה ולא מתוכננת, אבל למרות השמחה מסוף השבוע הארוך שקיבלו במתנה, אי אפשר היה להתעלם מהתחושה שלהם כי נפלו בין הכסאות: “כל השנה המורים הטעו אותנו ובילבלו אותנו, קצת אחרי החגים הודיעו על ביטול הטיולים ואז נמסר לנו שהטיולים יתקיימו, אחרי זה שוב ביטלו. קיבלנו מסרים סותרים”, סיפרו לנו תלמידות כיתה ח’ באחד מבתי הספר. “ברור שזה מבאס, לא לצאת לטיול שכל השנה אתה בונה עליו, ועכשיו כבר מאוחר מדי ויהיה חם מכדי לצאת לטיולים. חבל מאוד שהמאבקים האלה מתנהלים על הגב שלנו ואנחנו הנפגעים העיקריים”.

נציגי הנהגות ההורים באורט פסגות ובאורט כרמים, אומרים כי “אנחנו פגועים וכועסים מכך שהילדים שלנו, תלמידי בתי הספר, סובלים מהמאבק של ארגון המורים ומשרד החינוך. לגורמים הממונים על הנושא, היה מספיק זמן לטפל בעניין ולא לחכות עד לרגע האחרון. טיולים שנתיים הם חלק ממערך הלימודים הקבוע, ולא לוקסוס שאפשר לוותר עליו. כשמדברים על חינוך לערכים, לאהבת הארץ ולקבלת הזולת, יש לטיול השפעה רבה, כאשר מודיעים על ביטול הטיול, המסר שמקבלים התלמידים הוא הפוך. אנחנו כבר בחודש מאי ולא ניתן יהיה להוציא את כל הטיולים שבוטלו, מפאת תנאי מזג האוויר והחום הרב שישרור ברחבי הארץ. זו בכיה לדורות”.

בוועדי ההורים יוצאים לא רק כנגד משרד החינוך אלא מלינים גם על כך שהעירייה “נרדמה” בשמירה, כלשונם. “בעוד שרשויות מקומיות אחרות גילו עירנות והזדרזו לפנות לבית הדין לעבודה, על מנת לאפשר את קיום הטיולים באופן חריג, פה בכרמיאל לא נעשתה למיטב ידיעתנו פנייה כלשהי. רק ביום רביעי שעבר פנתה מ”מ ראש העיר רינה גרינברג, שמילאה את מקומו של עדי אלדר בהיעדרו, לארגון המורים כדי לבטל את הגזירה. זה היה מעט מדי ומאוחר מדי”.

לטענת ראשי הנהגות ההורים, איימה הנהלת משרד החינוך במחוז, בתביעות משפטיות אישיות בגין השבתת הלימודים. כמו כן מסרו ההורים כי ידוע להם על מקרים שבהם מחנכות כיתות שיגרו מסרים מאיימים לתלמידים, לפיהם, אם לא יגיעו ללימודים בגלל השביתה, יחשבו החיסורים שלהם ללא מוצדקים ויירשמו הערות בתיקים האישיים.

יו”ר הנהגת ההורים העירונית, יוסי נרדי מסר לזהר הצפון: “לצערי הרב, במקום שמשרד החינוך יצדד בעמדה שלנו מול ארגון המורים, הוא כנראה החליט להיאבק נגד ההורים, והדבר תמוה בעיני. פניתי אל מנהלת מחוז הצפון במשרד החינוך, ד”ר אורנה שמחון, כדי לברר את פשר האיומים בתביעה משפטית כנגד ראשי הוועדים בבתי הספר, והיא מצאה לנכון במהלך השיחה לשרבב גם את שמי בעניין ולאיים עלי בהגשת תביעה משפטית. אין ספק שבעצם האיומים הללו טיפס משרד החינוך על עץ גבוה. מועצת ההורים העירונית, לא התערבה עד כה בנעשה, מאחר שמדובר בנושא פנימי של שני בתי הספר כרמים ופסגות, הוועד המרכזי לא שותף למחאה ולמהלכים הללו. עם זאת, כשראשי ועדים אויימו בצורה שכזו ע”י הנהלת המחוז, זו חציית גבול. נשב כולנו ונדון כיצד לפעול בעניין”.

בעיריית כרמיאל מקבלים בהבנה את כעסם של ההורים, אך מציינים כי  לא היה צורך בנקיטת צעדים דרסטיים כמ השבתת הלימודים. דוברת עיריית כרמיאל, לביאה שלו-פישר מסרה לזהר הצפון: “יוזמי השביתה הם מועצת ההורים העירונית, כמחאה נגד ארגון המורים. כל הניסיונות להידבר גם עם ארגון המורים וגם עם ההורים, לא צלחו. מ”מ ראש העיר רינה גרינברג וראש מינהל החינוך מנחם שיכל, פעלו מול ארגון המורים מתוך מטרה למנוע את ההשבתה. אנחנו מבינים את ההורים אך אנחנו נגד נקיטת האמצעי של השבתת לימודים. בתי הספר נפתחו כרגיל והמורים לימדו את התלמידים אשר הגיעו לבתי הספר”.

בעקבות הנחיית בית הדין לעבודה לארגון המורים להפסיק את הצמצומים, ביקשו במשרד החינוך לציין כי “בדיון שהתקיים ב-1.3.15 בהשתתפות השלטון המקומי, ההורים ומשרד החינוך, בית הדין התרשם לטובה מאיכות אמצעי הבטיחות הננקטים בטיולי בתי הספר וקבע כי טענות ארגון המורים לתוספת תקנים ושכר, אינן עולות מתוך עילות הסכסוך שבגינו נקט ארגון המורים בעיצומים. בדיון לא נעשתה כל הבחנה בין הבעלויות על מוסדות החינוך, שהרי בהיבט הבטיחותי אין הבחנה בין תלמיד לתלמיד. יש להדגיש כי מעולם לא נעשתה הבחנה בין הבעלויות השונות בחטיבה העליונה (במערכת ישנן מאות בעלויות), ועל כן כל טענה מסוג זה, הינה פגיעה חמורה במורים, בתלמידים ובמערכת החינוך”.

בנושא הטענות לאיומים על ראשי הוועדים, הגיב דובר משרד החינוך במחוז, דוד גורלי, בקצרה ומבלי להתייחס לגופו של עניין: “משרד החינוך ממשיך לקיים דיונים מקצועיים בעניין זה  מול נציגי ארגון המורים, במקביל לדיונים המתקיימים בבית הדין לעבודה”

כתבה מעניינת:

תאונה צומת ביג כרמיאל צילום איחוד הצלה

תאונה סמוך לצומת ביג: שני צעירים נפצעו

שתפומאת גיל דובריש שני בני אדם נפצעו בתאונת דרכים שהתרחשה היום (ד') בשעות הצוהריים בכביש …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *