Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1439981619:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 10350
        )

    [taq_review_button_text] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [taq_review_button_size] => Array
        (
            [0] => medium
        )

    [taq_review_button_shape] => Array
        (
            [0] => square
        )

    [taq_review_button_color] => Array
        (
            [0] => #c7c7c7
        )

    [taq_button_icon] => Array
        (
            [0] => fa fa-check
        )

    [taq_review_button_type] => Array
        (
            [0] => flat
        )

    [taq_review_button_url] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [taq_review_title] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [taq_review_position] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [taq_review_style] => Array
        (
            [0] => stars
        )

    [taq_review_summary] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [taq_review_total] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [tie_hide_meta] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [tie_hide_author] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [tie_hide_share] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [tie_hide_related] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [tie_hide_check_also] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_sidebar_post] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [tie_post_head] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [tie_googlemap_url] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [tie_video_url] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [tie_video_self] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [tie_embed_code] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [tie_audio_m4a] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [tie_audio_mp3] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [tie_audio_oga] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [tie_audio_soundcloud] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [tie_banner_above] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [tie_banner_below] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [tie_posts_num] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [post_color] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [post_background] => Array
        (
            [0] => a:6:{s:3:"img";s:0:"";s:5:"color";s:0:"";s:6:"repeat";s:0:"";s:10:"attachment";s:0:"";s:3:"hor";s:0:"";s:3:"ver";s:0:"";}
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => מחלף
        )

    [_yoast_wpseo_title] => Array
        (
            [0] => חדשות כרמיאל - אין מחלף, יהיה מחסום
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => אין מחלף, יהיה מחסום. בעקבות עיכובי תקציב בפרוייקט הרכבת, יותקן מחסום רגיל בלבד במפגש עם צומת הכניסה המערבי. המשמעות: פקקים ארוכים והגברת הסיכון לנהגים.
        )

    [_yoast_wpseo_linkdex] => Array
        (
            [0] => 76
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 2830
        )

    [essb_cached_image] => Array
        (
            [0] => https://zhk.wpengine.com/wp-content/uploads/2015/08/IMG_1993.jpg
        )

    [rank_math_title] => Array
        (
            [0] => חדשות כרמיאל - אין מחלף, יהיה מחסום
        )

    [rank_math_description] => Array
        (
            [0] => אין מחלף, יהיה מחסום. בעקבות עיכובי תקציב בפרוייקט הרכבת, יותקן מחסום רגיל בלבד במפגש עם צומת הכניסה המערבי. המשמעות: פקקים ארוכים והגברת הסיכון לנהגים.
        )

    [rank_math_focus_keyword] => Array
        (
            [0] => מחלף
        )

    [rank_math_robots] => Array
        (
            [0] => a:1:{i:0;s:0:"";}
        )

)
צילום: יוני שלפי

אין מחלף, יהיה מחסום (בינתיים)

שתפו

בעקבות עיכובי תקציב בפרוייקט הרכבת לכרמיאל, יותקן מחסום רגיל בלבד במפגש עם צומת הכניסה המערבי. המשמעות: פקקים ארוכים והגברת הסיכון לנהגים. פרץ בש תושב העיר, מהנדס במקצועו, מזהיר מפני “האסון התעבורתי מספר אחת” ואף פתח עצומה אינטרנטית בנושא. העירייה: התוכנית להקמת מחלף מתקדמת לאיטה, משום שהבחירות עיכבו את נושא התקצוב. ראש העיר מבצע מעקב צמוד אחרי הנושא

מאת גיל דובריש

בימים אלה נפתחה עצומה ציבורית חדשה, על רקע התוכנית להקים במפגש עם מסילת הרכבת ביציאה המערבית של כרמיאל מחסום רגיל ללא הפרדה מפלסית. יוזם העצומה, תושב העיר, פרץ בש, מהנדס במקצועו, מזהיר מפני מה שהוא מכנה “האסון התעבורתי מספר אחת”.

הפרוייקט הגרנדיוזי של מסילת הרכבת צפוי להסתיים בתוך כשנה וחצי, במרץ 2017. לפי התוכניות, תוואי הרכבת יכלול גשרים מעל נחלים גשר מעל צומת כביש 70 עם כביש 85 (צומת אחיהוד) ומנהרה באורך של 4.6 ק”מ מתחת להר גילון. המסילה צפויה לקרב את כרמיאל למרכז הארץ ולהיפך. אלא שלא הכל טוב ויפה. בכניסה המערבית לכרמיאל, שבמובנים רבים הפכה לעורק התנועה הראשי לכרמיאל ומחוצה לה, מתוכנן מחסום רכבת פשוט עם פעמון מצלצל. זאת על-אף שבשנים האחרונות, מושקעים תקציבים רבים בהסרת מחסומים רגילים ובניית הפרדה מפלסית, משיקולים בטיחותיים לאור שורה של תאונות רבות וקשות, וכן משיקולים מעשיים, שכן המחסומים נוהגים ליצור פקקים ארוכים.

העצומה האינטרנטית שפתח פרץ בש, נמצאת באתר עצומה, בכתובת http://www.atzuma.co.il/karmieltrain. לדבריו, המטרה היא ליצור לחץ ציבורי על מקבלי ההחלטות, לשנות את התוכנית לפני שיהיה מאוחר מדי.

בש מסביר את הסכנה בהקמת מחסום פשוט: “בכל הארץ, השקיעה הרכבת בהפרדות מפלסיות ואפילו בכבישים שאינם כבישים אזוריים כמו כביש 85 ואני לא אמנה את כולם, אבל מדובר למעלה מ-200 הפרדות בכול הארץ”.

“מה שלא ניתן לצפות אבל בוודאות יקרה, אלה התאונות ולא צריך לנחש או לדמיין איך נראות תאונות של רכב פרטי, או אוטובוס אחרי התנגשות ברכבת מהירה. כבר ראינו תמונות כאלה. באזור שלנו יש הרבה מאוד הסעות של ילדים לבתי ספר, זה רק מגביר את הסכנה… האם דמם של תושבי כרמיאל והישובים בסביבתם זול כל-כך?”.

באנר רוחב פורטל2

לטענת בש, מעבר לסכנה המוחשית שיוצר מחסום פשוט, ישנה גם בעייה קשה של עומס תנועה. “רבים מתושבי כרמיאל, משכונות כמו רבין, גבעת רם, מכוש והמערבית, וכן תושבי יישובי משגב והסביבה שיוצאים בכל בוקר לעבודה, נוסעים דרך הצומת הזה. המחסום בכביש ייפתח וייסגר לפי תנועת הרכבות. למיטב הבנתי, יהיו 2 רכבות בשעה, אם ניקח בחשבון שהמחסום יירד ל-4-5 דקות בכל פעם שרכבת מגיעה לתחנה או יוצאת ממנה, המשמעות היא שהצומת יהיה סגור לתנועת רכבים בין רבע שעה עד 20 דקות בכל שעה עגולה”.

בש מציין כי קיים פתרון פשוט לבעייה הזו, אך הוא כרוך בהשקעה כספית – הקמת הפרדה מפלסית, כלומר גשר או מחלף שימנע מפגש אפשרי בין הרכבים בכביש לבין הרכבת. לדבריו, כאשר בדק את תוכנית התשתיות הלאומית, גילה לתדהמתו כי כרמיאל איננה כלולה בתשריט או בהוראות התוכנית להקמת הפרדה מפלסית. “המדינה משקיעה הון עתק בהסרת מחסומים ישנים במסילת הרכבת ובמקום זה בונה מחלפים וגשרים, לעשרות אלפי תושבי כרמיאל משגב והסביבה לא יהיה גשר או מחלף… זו יציאה פקוקה מאוד גם כך וזו תהיה סכנת נפשות” הוא אומר.

בתגובה לדברים, נמסר ע”י דוברת עיריית כרמיאל, לביאה שלו-פישר: “בצומת 784/85 (למשגב) מתוכנן להיות מחלף. תכנית המחלף אושרה לא מכבר והתכנון המפורט מתקדם לאיטו משום שהבחירות עיכבו את נושא התיקצוב. ראש העיר עדי אלדר מקיים מעקב צמוד אחר הנושא וצפוי לקיים בקרוב פגישה עם שר התחבורה על מנת להאיץ את קצב התכנון והביצוע. מאחר והפעלת המסילה תקדים את גמר ביצוע המחלף, תהיה תקופה מסוימת בה יופעל מחסום אשר ישולב במערכת הרמזורים של צומת 784/85”.

כתבה מעניינת:

״מיהר״ לקופה? נהג רכב התנגש בסניף רמי לוי

שתפומאת גיל דובריש ״מיהר״ להשיג את כולם בדרך למבצעי החג? נהג בשנות ה-80 לחייו, תושב …


תגובה אחת

  1. אין בישראל משהו יותר קבוע מהזמני

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *