Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1543930406:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 11799
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => כלום
        )

    [_yoast_wpseo_title] => Array
        (
            [0] => כרמיאל - אל תאכלו כלום!
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => בבעיטה מלאה / אבי גיסברג
        )

    [_yoast_wpseo_linkdex] => Array
        (
            [0] => 75
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 618
        )

    [essb_cached_image] => Array
        (
            [0] => https://zhk.wpengine.com/wp-content/uploads/2015/12/mpMAR-Allergy-Anxiety.jpg
        )

    [_wp_page_template] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [_the_champ_meta] => Array
        (
            [0] => a:5:{s:7:"sharing";i:0;s:16:"vertical_sharing";i:0;s:7:"counter";i:0;s:16:"vertical_counter";i:0;s:11:"fb_comments";i:0;}
        )

    [_yoast_wpseo_content_score] => Array
        (
            [0] => 30
        )

    [photographr] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_photographr] => Array
        (
            [0] => field_526e88dd85757
        )

    [journalist] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_journalist] => Array
        (
            [0] => field_526e890585758
        )

    [youtube] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_youtube] => Array
        (
            [0] => field_5309e571a1762
        )

    [youtube2] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_youtube2] => Array
        (
            [0] => field_5371dcbebf175
        )

    [_yoast_wpseo_primary_category] => Array
        (
            [0] => 1849
        )

    [rank_math_primary_category] => Array
        (
            [0] => 1849
        )

    [rank_math_title] => Array
        (
            [0] => כרמיאל - אל תאכלו כלום!
        )

    [rank_math_description] => Array
        (
            [0] => בבעיטה מלאה / אבי גיסברג
        )

    [rank_math_focus_keyword] => Array
        (
            [0] => כלום
        )

    [rank_math_robots] => Array
        (
            [0] => a:1:{i:0;s:0:"";}
        )

)

אל תאכלו כלום!

שתפו

אבי גיסברג טור אישי 1013אבי גיסברג, כדורגלן במכבי חיפה, עכו ובני סכנין. השיג דאבל היסטורי עם הנוער של מכבי חיפה, אליפויות בבוגרים במדי עכו ובני סכנין, נמנה על סגל נבחרת הנערים וקפטן נבחרת ישראל צפון בגיל נערים, מנהל המכללה לכדורגל כרמיאל בחסות מכבי חיפה, פרשן כדורגל בין היתר בערוץ 2, ערוץ 1 וערוץ הספורט. מייל: [email protected]

תחקיר המזון קובע: אל תאכלו כלום

ההודעות של אירגון המזון העולמי בתוספת תחקיר המזון של מיקי חיימוביץ הביא אותי לכתוב את הקטע הבא, שהוא לא אמיתי אבל הוא בהחלט מציאותי.

יוצאים לבלות עם הילדים: “אבא תקנה לי המבורגר”… מה פתאום אני עונה אירגון הבריאות העולמי הודיע שזה גורם לסרטן המעי הגס , אז “אבא תקנה לי טוסט”. ממש לא. השריפה של הלחם והגבינה גורמת לסרטן כבד. “אוףףףף אבא אז תקנה לי סוכריות גומי“… מה? נראה לכם? בסוכריות גומי יש צבע מאכל צהוב E102 שמכיל טרטרזין, זה חומר שמעורר תגובות אלרגיות ואסור לשימוש בנורווגיה, אוסטריה וארצות הברית.

“אז אבא הבאת לנו פרי?” ממש לא, זרקתי את כל הפירות בבית אחרי שהודיעו בטלוויזיה שבפירות שמים חומרים כימיים, סינטטים, פלסטיים ששומרים על הטריות וחומרי הדברה, למנוע מחרקים להתקרב. אז אם החרקים בורחים מזה אני לא אתן את זה לילדים שלי, אתם שווים לי הרבה יותר מחרקים….

”אוףףף איזה אבא אתה…“ אני אבא דואג שנשמע לכללים… ”טוב אבא, עוף. תקנה לנו שניצל עוף, אמא אומרת שעוף זה בריא“… אין מצב אני עונה ב-40% מהעופות יש סלמונאלה, חיידק שפוגע במעיים בצורה קשה. את העופות בארץ מאכילים בחרא וככה הם גם נראים! אין עוף ואין שניצל עוף היום, חמודים שלי תסתדרו בלי!”

הילדים בוכים ואני בשלי… ושוב “אבא”. מה? אני שואל. שואלים בזהירות …”בורקס? לא ולא, בבורקס יש שומן טראנס שגורם להשמנה וסותם את העורק הראשי. “אבא, אבא, קרטיב דובדבן טוב? הקרטיב עשוי ממים זה בסדר טוב?”…. נכון הקרטיב עשוי ממים ילדים, אבל הוא גם מכיל צבע מאכל אדום בשם E127 המבוסס על זפת ופחם והוא חשוד כמשפיע על בלוטת התריס – ואני לא רוצה להתעסק עם בלוטת התריס. תיזכרו בתריס בבית שהייתה לנו בעיה, כמה כסף עלה לנו לתקן… לא מתעסק עם תריסים.

“אז אבא, אבא, שוקולד תות בסדר, בבקשה אבא?” חמודים שלי, בשוקולד תות יש צבע מאכל אדום, שנקרא E128 שהוא אסור לשימוש בהמון מדינות והוא מפריע ליצירת המוגלובין בדם… ”אבא, בוא ניקח הביתה שלוקים כמו שאמא קונה“… או, מתוקים שלי, צר לי אבל השלוקים מכילים צבע מאכל כחול בשם E132 שמכיל זפת ופחם…

“פיצה הביתה?” לא יש בה חומר משמר מסוכן. “צ’יפס???“ לא ולא, יש בצ’יפס חומרים משמרים מעכבי חימצון שמסרטנים. “שאוורמה?“… לא מתוקים שלי, בשר מעובד מסרטן. “אוףףףףףףףףףףף אבא אתה יודע מה… תקנה לנו בקבוק מים“. לא לא ולא. “למה אבא, אין בו כלום זה כולה מים?” זו בדיוק הסיבה חמודים, שאני אשלם עשרה שקלים על בקבוק מים? למה מה? כולה מים! בואו ניסע הביתה ונשתה בבית… בואו חמודים מהר, כי אנחנו גרים לא רחוק מבתי הזיקוק והאוויר כאן מסרטן…

כדור הארץ 2015 – הרסנו אותו במו ידינו!

שיהיה לכולם אחלה סופשבוע ואל תשכחו לא לאכול כלום (זה טוב לדיאטה כי אין על עוגת חסה… בתנאי שהיא לא מרוססת). חנוכה כבר כאן ואין כמו סופגניה טובה אבל… בקשר לסופגניות ארגון המזון העולמי אומר שסופגניות מכילות… עזבו, לא נהרוס לכם את החג.  חג חנוכה שמח לכולם!

ליגה משלנו – יוקאנוביץ  הפוך הפוך

אז מה היה לנו השבוע? הפועל באר שבע עברה מבחן בגרות חשוב כשגברה על בני סכנין בחוץ במשחק קשה וחיברה ניצחון שביעי ב-8 המחזורים האחרונים.

הקבוצה של ברק בכר מראה סימנים שהיא הולכת להיאבק עד הסוף מול מכבי תל אביב. רצף הניצחונות שלה מראה שלא מדובר במקריות, מדובר בקבוצה מצויינת שנבנתה נכון, מאוסף שחקנים מצויין שהכל מתחיל להידבק כמו שצריך, בתוספת מאור בוזגלו שאמור לחזור ולהוסיף מחץ שזה בדיוק מה שחסר לה עכשיו.

מכבי תל אביב לעומתה נראית שבעה ועייפה. אני לא מצליח להבין את המערך של יוקאנוביץ, שעולה לשחק מול הפועל כפר סבא. אפילו הבן שלי בכיתה ב’ ידע שהם הולכים להסתגר בהגנה ומאמן מכבי תל אביב עולה מולה עם שלושה בלמים. קבוצה שרצה לאליפות חייבת לנצח משחקים מהסוג הזה, גם במשחק בינוני. אולי אחרי המשחק האחרון השבוע מול דינמו קייב בליגת האלופות, יירד ממכבי תל אביב עומס והיא תחזור לדרוס. אני עדיין חושב שמכבי תל אביב תהייה האלופה גם השנה, לא בגלל שהיא כזאת טובה, אלא כי הליגה כזאת חלשה והקלות שבה היא תזכה באליפות בגלל שאין קבוצות חזקות שמאיימות על התואר.

זה מירוץ בין שתי קבוצות בלבד. כשמכבי חיפה, הפועל תל אביב וקריית שמונה לא במירוץ לאליפות, החיים של מכבי תל אביב הופכים ליפים יותר וקלים יותר, למרות שיוקאנוביץ לא משתמש בסגל השחקנים שלו בצורה טובה, הוא לא מנצל את פוטנציאל הכשרונות שיש לו וסומך שזהבי כבר ינצח. בליגה נורמלית זה לא היה מספיק  ומכבי תל אביב של השנה נלחמת בעיקר … נגד עצמה ובאר שבע. קצת אבל קצת מפריעה , יוקאנוביץ חייב להמר על התקפה ולא על הגנה אחרת האליפות תגיע אבל בדרך הקשה  סגל השחקנים של מכבי תל אביב בנוי לשיטה התקפית וליוקאנוביץ יש מספיק כלים לעשות זאת.

ההפתעות העונה הן הפועל רעננה שממשיכה לנצח בצורה מרשימה הקבוצה כבשה 20 שערים ומשחקת כדורגל שמח והתקפי (שמעת יוקאנוביץ, זה אפשרי) והן ספק שאחרי שכוכב הקבוצה נגוואקמה שהיה המוציא לפועל הראשי שנה שעברה, אין פרשן שלא ניבא לרעננה ירידה בטוחה השנה.  והנה חיים סילבס עשה ממנה קבוצה אנרגטית, רעבה שמורכבת משחקנים צעירים לא שבעים שמאוד רוצים להצליח. ככה בונים קבוצה.

הקבוצה השנייה שאני רוצה לציין היא הקבוצה של סלובודאן דראפיץ  בית”ר ירושלים, בעונה מצויינת, עם תלכיד שחקנים צעיר עושה נפלאות. בית”ר השנה היא קבוצה שכיף לראות עם כדורגל שמח וצעירים מצויינים.  כל הכבוד לדראפיץ, שעמד בלחץ של תחילת שנה לא קלה שבה איבד גם את שני הכוכבים שלו, טסה ואזולאי ועדיין יצר תלכיד מעולה וקבוצה מנצחת. קבוצה ווינרית שלא נשברת ומחפשת כל הזמן את השער עם כוכב עולה בכדורגל הישראלי, עומר אצילי שכמובן בקרוב יהיה כוכבה של… מכבי חיפה / מכבי תל אביב/ הפועל תל אביב. זו המציאות – בית”ר תייצר את הכוכבים ומועדון עם כסף יהנה ממנו ואלי טביב יפקיד בבנק עוד עיסקה!

משה דמאיו ממשיך לפרק את בני יהודה שהתחילה טוב את העונה. להעניש שחקן (בן צעירי) רק בגלל שאח שלו תבע את המועדון זה לא דבר שמתקבל על הדעת ועכשיו גם לאח השני יש עילה לתביעה שאני מקווה שתגיע. דמאיו לא בפעם הראשונה, הרס את השקט בקבוצה דבר שחילחל לשחקנים וככה נראית בני יהודה. שכונה כבר אמרנו? שכונת התקווה. מכבי פתח תקווה של רן בן שמעון המצויין, הוכיחה שהמשבר מאחוריה וחיברה ניצחון שני רצוף בדרך למעלה.

מכבי נתניה לא מצליחה לנצח. אחרי הפסדים מול רעננה ומול עכו את מי כן הם ינצחו?  ראובן עטר והיהלומים מסתבכים  מנגד הפועל עכו הבינונית כל נקודה שהיא אוספת, זה הישג.

הטור נכתב לפני הדרבי החיפאי בתקווה שהוא יהיה ירוק והוא יחבר 3 ניצחונות ליגה רצופים לירוקים לראשונה העונה וישלח את האדומים לארח חברה לעטר… בכל זאת היה מאמן עבר שלהם.

 

כתבה מעניינת:

צילום: מדיה אלון אזולאי

אלון אזולאי בטור מלחמה: ״המזל שלנו – מלחמה משמעותית עדיין לא נפתחה מצפון״

שתפו– מוגש מטעם רשימת ״כרמיאל חדשה״ – אם אירועי ה-7 באוקטובר היו פורצים גם מצפון, …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *