Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1517475516:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 19700
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [essb_cached_image] => Array
        (
            [0] => https://zhk.wpengine.com/wp-content/uploads/2018/02/נכה-אם-חד-הורית-מצוקה-1128.jpg
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-title] => Array
        (
            [0] => אם חד הורית ונכה במצוקה: עיזרו לי
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-description] => Array
        (
            [0] => אתר זהר הצפון / ג׳ (52) תושבת כרמיאל, משתכרת מקיצבת נכות ומעט דמי מזונות שאינם מספיקים לתשלום שכר הדירה, התרופות והמחיה
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw_text_input] => Array
        (
            [0] => חד הורית
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => חד הורית
        )

    [_yoast_wpseo_title] => Array
        (
            [0] => אם חד הורית ונכה במצוקה: עיזרו לי
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => ג׳ (52) תושבת כרמיאל, משתכרת מקיצבת נכות ומעט דמי מזונות שאינם מספיקים לתשלום שכר הדירה, התרופות והמחיה. אחת מחברותיה יצאה לעזרתה ויזמה התרמה באמצעות אתר מימון המונים
        )

    [_yoast_wpseo_linkdex] => Array
        (
            [0] => 72
        )

    [_yoast_wpseo_content_score] => Array
        (
            [0] => 30
        )

    [_yoast_wpseo_primary_category] => Array
        (
            [0] => 240
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 619
        )

    [essb_pc_facebook] => Array
        (
            [0] => 2
        )

    [rank_math_primary_category] => Array
        (
            [0] => 240
        )

    [rank_math_title] => Array
        (
            [0] => אם חד הורית ונכה במצוקה: עיזרו לי
        )

    [rank_math_description] => Array
        (
            [0] => ג׳ (52) תושבת כרמיאל, משתכרת מקיצבת נכות ומעט דמי מזונות שאינם מספיקים לתשלום שכר הדירה, התרופות והמחיה. אחת מחברותיה יצאה לעזרתה ויזמה התרמה באמצעות אתר מימון המונים
        )

    [rank_math_focus_keyword] => Array
        (
            [0] => חד הורית
        )

    [rank_math_facebook_title] => Array
        (
            [0] => אם חד הורית ונכה במצוקה: עיזרו לי
        )

    [rank_math_facebook_description] => Array
        (
            [0] => אתר זהר הצפון / ג׳ (52) תושבת כרמיאל, משתכרת מקיצבת נכות ומעט דמי מזונות שאינם מספיקים לתשלום שכר הדירה, התרופות והמחיה
        )

    [rank_math_robots] => Array
        (
            [0] => a:1:{i:0;s:0:"";}
        )

)

אם חד הורית ונכה במצוקה: עיזרו לי

שתפו

ג׳ (52) תושבת כרמיאל, משתכרת מקיצבת נכות ומעט דמי מזונות שאינם מספיקים לתשלום שכר הדירה, התרופות והמחיה. אחת מחברותיה יצאה לעזרתה ויזמה התרמה באמצעות אתר מימון המונים

מאת גיל דובריש

נכה מכרמיאל נקלעה לחובות כספיים, חבריה הדואגים לנוכח מצוקתה הרבה, נחליטו ליזום התרמה באמצעות אתר למימון המונים.

ג׳ (52) שמבקשת להישאר בעילום שם, אם חד הורית ונכה מכרמיאל, נקלעה בשנים האחרונות לחובות כספיים בסך עשרות אלפי שקלים. היא מתגוררת לבדה בדירה שכורה, שתי בנותיה הגדולות עצמאיות ואילו בנה הצעיר, בן 16, נמצא במסגרת פנימיה טיפולית ומגיע הביתה אחת לשבועיים.

ג׳ סובלת משורה של בעיות רפואיות מורכבות, בהן מחלת ריאות, מחלת פרקים, פיברומיאלגיה, בעיות בבלוטת התריס, לחץ דם גבוה, כולסטרול גבוה, בעיות ברכיים, פריצות דיסק, וכן נמצאת במעקב רפואי של הפרעות קצב עקב איבודי הכרה וציסטה מוחית, והרשימה עוד ארוכה. היא מתקשה לתפקד בכוחות עצמה ולא מסוגלת לממן מכיסה מטפלת. ״יש ימים שבהם אני לא מסוגלת לקום מהמיטה בשל הכאבים העזים. פעם אחת נתקעתי עד השעה 4 אחרי צהריים, לא יכולתי לזוז, לא אכלתי ולא שתיתי דבר במשך שעות. אני מרגישה כמו אסירה בכלוב״ אומרת ג׳. ״אני מנסה לצאת כמה שפחות מהבית, בגלל הקושי. קניות אני מבצעת באינטרנט ומזמינה משלוחים, למרות שזה עולה יקר יותר, לצורך טיפולים או סידורים אני תלויה לחלוטין במוניות, לעיתים מסתייעת בחברות טובות שמסיעות אותי לאן שאני צריכה. אחת לשבוע אני מטופלת במרפאת כאב בבית החולים רמב״ם וזה מהווה עבורי קושי עצום, לצאת מהבית במונית, לנסוע ברכבת עד לתחנת בת גלים בחיפה ומשם לביה״ח – וכמובן כל המסלול הזה בחזרה. פעמים רבות אני מוותרת על הטיפול, למרות חשיבותו, בגלל הקושי והכאבים העזים״.

הכנסותיה של ג׳ מסתכמות בקיצבת נכות בסך 2300 ש״ח ובדמי מזונות המועברים לדבריה ישירות למימון הוצאותיו של בנה בן ה-16. כמו כן היא מקבלת סיוע בשכר דירה ממשרד השיכון, בסך כ-1000 שקלים לחודש. ״אני משלמת על השכירות כ-1500 שקלים בחודש, כי אינני רשומה בתור לדירה בעמיגור הואיל ואינני בעלת אחוזי נכות גבוהים. עוד 1100 שקלים אני מוציאה בכל חודש על תרופות שונות, כ-500 שקלים אני משלמת על קנאביס רפואי, בנוסף אני משלמת מיסים, חשמל, מים. כל הכסף אוזל לי, עוד לפני שאני מגיעה לרכישת המזון״ היא מספרת. כתוצאה מכך, האוברדראפט בבנק הולך וגדל והיא לא מסוגלת לאזן את התקציב. ״כבר נטלתי שתי הלוואות כדי למחוק את המינוס ועכשיו אני נאלצת להחזיר את הכסף לבנק בנוסף לכל ההוצאות האחרות שיש לי, זה בור ללא תחתית״ היא אומרת.

ג׳ התגרשה לפני כשמונה שנים, אחרי כ-25 שנות נישואין, שכללו לטענתה ״התעללות נפשית ממושכת״. לדבריה, לנישואים הקשים היה חלק משמעותי במצבה הבריאותי: ״כשהייתי צעירה הייתי בריאה כשור. מאלה שמטפסים על כל דבר ויוצאים לכל טיול״. התחתנתי צעירה, רק בת 20, חוויתי שנים רבות של התעללות נפשית, צעקות, איומים, חייתי עם בן זוג אבל הרגשתי שאני חיה לבדי עם הילדים. פחדנו להתהלך בבית, לזוז, בעלי היה מאוד אגרסיבי, כל דבר קטן היה מגיע ישר לצעקות איומות. במשך שנים רציתי להתגרש אבל פחדתי ממנו. החיים האלה גבו ממני מחיר יקר, זה פגע בבריאותי. יום אחד פשוט אזרתי אומץ ועזבתי. הייתי מרוסקת״.

חרף בעיותיה הרבות, ולמרות שהנכות הרפואית המשוקללת של ג׳ עומדת על 75%, במוסד לביטוח לאומי העניקו לה נכות בשיעור 74%. משמעות ההבדל של האחוז הבודד הזה, לטענת ג׳, הוא עצום: ״החל מ-75% נכות, אתה מוגדר נכה בדרגה גבוהה ואתה זכאי לקבל סיוע הרבה יותר גדול. המאבק שלי מול הביטוח הלאומי נמשך כבר 14 שנים, למרות שהרופאים קבעו לי נכות של 75%, בביטוח לאומי מתעקשים שלא להעלות את אחוזי הנכות שלי. לפני כמה שבועות הייתי בוועדה רפואית, בפעם המי יודע כמה, רופא נוירולוג בדק אותי שתי דקות ושלח אותי הביתה. אפילו לא הסתכל לי בעיניים. אני מרגישה שאני עומדת מול קיר אטום״ אומרת ג׳.

אחת מחברותיה של ג׳ המודעת למצוקה הקשה, יזמה לפני כשבוע פניה לפרויקט מימון המונים, על מנת לסייע לה בהחזר חובותיה ומימון ההוצאות השונות. היעד עומד על 40,000 שקלים, סכום שאותו יש לגייס בתוךחודש ימים, מתוכו נותרו עוד כ-20 יום. עד כה נתרמו למעלה מ-1500 שקלים, סכום שבוודאי איננו מספיק לכיסוי החובות. ג׳ וחברתה מקוות לגייס את הסכום הדרוש ולהפנות חלק ממנו לשכירת עורך-דין אשר יטפל בתביעתה להעלאת אחוזי הנכות מול המוסד לביטוח לאומי.

״אני מבקשת מכל מי שיכול, עיזרו לי, אני במצב קשה מאוד, אינני מסוגלת להמשיך כך״ אומרת ג׳ בדמעות.

המעוניינים לסייע, מוזמנים לתרום בפרויקט מימון ההמונים בדף הזה.

מהמוסד לביטוח לאומי נמסר בתגובה: ״לגברת… (השם שמור במערכת) משולמת קצבת נכות מהביטוח הלאומי. לאחרונה (לפני שבועיים) נערכה לה בדיקה נוירולוגית בהמשך לטיפול של הוועדה לערערים בערעור שהגישה, והיא תקבל את ההחלטה הסופית בעניינה בהקדם. לגבי קביעת דרגת הנכות הרפואית- ההחלטות מתקבלות בוועדות הרפואיות שהן וועדות סוברניות בהחלטותיהן״.

כתבה מעניינת:

תרומה לבסיסי צה"ל, מפעילויות משטרת כרמיאל בקהילה. צילום דוברות משטרת ישראל

כבוד: משטרת כרמיאל שנייה בארץ בפעילות קהילתית

שתפומאת גיל דובריש כבוד! תחנת משטרת כרמיאל זכתה במקום השני לשנת 2024 במעורבות קהילתית, מבין …


2 תגובות

  1. סגולה

    חייבים לעזור לה. נכה במדינה שלנו סוחב איתו כל כל הרבה הוצאות ונוסף לכל צריך להתמודד גם עם בירוקרטיה בלתי אפשרית. עד מתי נכים במדינה שלנו ייצטרכו לבחור בין תרופות לאוכל. בבקשה תרמו, כל שקל יכול לעזור.

  2. חברים יקרים

    אשמח לשיתוף פעולה מצידכם מדובר על חברה טובה שלי שבאמת זקוקה לעזרתכם במיוחד הכספית וכל עזרה תתקבל בברכה .
    אם כל אחד יוכל להפקיד באתר גיוס המונים שמצויין בכתבה כפי יוכולתו יעזור לה מאוד .

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *