בית / חדשות / חינוך / באורט כרמים הסמארטפון הפך ממטרד לכלי חינוכי

באורט כרמים הסמארטפון הפך ממטרד לכלי חינוכי

הושק מיזם חינוכי חדש בביה"ס: למידה סלולרית. ל-88% מהתלמידים יש טלפונים

“ערב של חדשנות ופריצת דרך, ערב שבו אנו מסתכלים על מה שיש לנו ומותחים את גבולותיו” – כך נפתח בשבוע שעבר, ערב ההשקה של המיזם החינוכי החדש באורט כרמים – שילוב הסמארטפונים בהוראה וחינוך לשימוש נכון בהם.

ערב ההשקה רב-הרושם פותח רשמית את המיזם שבו ישולבו סמארטפונים בכל אחד מתחומי העשייה של ביה”ס– בתחום הלימודי-הישגי, בתחום החברתי-ערכי וכן בתחום ההתפתחותי-רגשי.

האירוע נערך בהיכל התרבות בנוכחות ראש העיר, עדי אלדר, סמנכ”ל בכיר ברשת אורט, ד”ר אלי אייזנברג, חברי מועצת העיר, נציגי הנהלת אורט, מפקחים, מנהלי אזור של רשת אורט, מנהלות ומנהלים של בתי ספר, סגל ביה”ס, הורים ותלמידים – קשת רחבה של משתתפים – מה שיצר מפגש מעניין ואווירה חגיגית.

מטרת האירוע הייתה לחשוף את המשתתפים למיזם החינוכי יוצא הדופן של הוראה באמצעות סמארטפונים וחינוך לשימוש נכון בהם. בערב זה הושם דגש על המהפכה החינוכית, החדשנות ופריצת הדרך.

את האורחים קידמה קבלת פנים מרהיבה באולם הכניסה. במקום הוצבה תצוגת עבודות ושיעורים, כשליד כל לוח עמדו תלמידים והזמינו את הנוכחים להקשיב לנעשה במקצוע אותו הם מייצגים. בדבריהם נתנו תמונה על הנעשה בשיעורים, הסבירו על הכלים בהם משתמשים המורים וענו באדיבות על השאלות שנשאלו. בעוד האורחים מסתובבים במבואה, פוגשים האחד את השני ונהנים מדברי התלמידים, עמדו שם תלמידי תיאטרון, כפסלים אנושיים צבועים בלבן, והציגו מצבים יומיומיים של שימוש במכשירים סלולריים. כך, במהלך השעה הראשונה, כשברקע מתנגנת מוסיקה חיה, הסתובבו האורחים בין דוכני התצוגה ופסלי האדם, האזינו לתלמידים, נהנו מהכיבוד והתרווחו סביב שולחנות מיוחדים, שהוצבו לנוחיותם. לאחר החלק הראשון התכנסו כולם באולם היכל התרבות. להקת דיגין קלאסיק פתחה את האירוע בנגינת קטעים שיש בהם שילוב מעניין בין קלאסי למודרני, בין ישן לחדש. בהמשך הערב נשמעו דברי ברכה והוקרנו שני סרטונים. באחד נראו שיעורים ונשמעו דבריהם של המורים על החוויה שלהם מהלמידה הסלולרית. בשני נשמעו דברי התלמידים בהתייחסות לנושא. ניתן היה לשמוע כיצד הם רואים את היתרונות בלמידה כזו ולשמוע את שביעות רצונם מהחדשנות. במהלך הערב דבר מנהל ביה”ס, יואב קוסן, וסיפר על המיזם. הדגש בדבריו היה על פריצת הדרך וההתאמה לשינויים הטכנולוגיים והתרבותיים. במקום להדיר את המכשירים הללו, שיצא להם שם רע בעולם החינוך, הוחלט לקרבם ולשלבם בכל התחומים שביה”ס עוסק בהם. ל-88% מהתלמידים יש טלפונים והם הפכו להיות חלק בלתי נפרד מחיינו. מצויים בהם תמונות, שירים, קבוצות חברתיות, רכישות , מקורות מידע ועוד. הם כאן, ולא ניתן להתעלם מהם.

הערב הסתיים בדברים: “הלמידה הסלולרית כאן, באורט כרמים, מתפתחת, ומכאן העבודה שלנו רק מתחילה”. באורט כרמים אכן נעשה שימוש הולך וגדל בטלפונים הסלולאריים בכל תחומי העשייה, יחד עם זאת זו רק ההתחלה. יש כוונה להמשיך ולהתפתח, להעמיק ולהרחיב.

שתפו

כתבה מעניינת:

ילד כועס עצבני אלים 2019 צילום Image by Isa KARAKUS from Pixabay

"ילד רע" – אישיות או בחירה?

האמנם ילד רע ואלים הוא חסר שליטה או שאולי התנהגותו היא מתוך בחירה? קבוצת ילדים …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

SHOP NOW
close-link
//set menu items with childrens to be clickable