Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1646817575:5
        )

    [_oembed_b4f32dbf5163d367a6585df11f93202f] => Array
        (
            [0] => {{unknown}}
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 47311
        )

    [_advads_ad_settings] => Array
        (
            [0] => a:2:{s:11:"disable_ads";i:0;s:19:"disable_the_content";i:0;}
        )

    [_yoast_wpseo_primary_category] => Array
        (
            [0] => 246
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [_the_champ_meta] => Array
        (
            [0] => a:5:{s:7:"sharing";i:0;s:16:"vertical_sharing";i:0;s:7:"counter";i:0;s:16:"vertical_counter";i:0;s:11:"fb_comments";i:0;}
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-title] => Array
        (
            [0] => פורטל זהר.נט | בגלל ניגוד אינטרסים: העירייה תיאלץ לבחור יועץ משפטי מחדש
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-description] => Array
        (
            [0] => חדשות כרמיאל
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => עיריית כרמיאל
        )

    [_yoast_wpseo_title] => Array
        (
            [0] => בגלל ניגוד אינטרסים: העירייה תיאלץ לבחור יועץ משפטי מחדש
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => סאגת היועץ המשפטי בעיריית כרמיאל חוזרת לידי העירייה: בית הדין לעבודה קבע כי 24 המועמדים שנבחנו לתפקיד היועמ״ש במכרז האחרון יזומנו מחדש לוועדת האיתור
        )

    [_yoast_wpseo_linkdex] => Array
        (
            [0] => 55
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 607
        )

)
עורך דין מאיר עובדיה. צילום דוברות עיריית כרמיאל
עורך דין מאיר עובדיה. צילום דוברות עיריית כרמיאל

בגלל ניגוד אינטרסים: העירייה תיאלץ לבחור יועץ משפטי מחדש

שתפו

סאגת היועץ המשפטי בעיריית כרמיאל חוזרת לידי העירייה: בית הדין לעבודה קבע כי 24 המועמדים שנבחנו לתפקיד היועמ״ש במכרז האחרון יזומנו מחדש לוועדת האיתור. אם היועץ הנבחר עו״ד עובדיה ירצה להיבחר מחדש – עליו להימנע מניגוד אינטרסים

מאת גיל דובריש

עו״ד מאיר עובדיה לא יוכל להיבחר מחדש לתפקיד היועץ המשפטי של עיריית כרמיאל, אלא אם יוסר ניגוד האינטרסים בעניינו. כך נקבע בהסכם פשרה שקיבל תוקף של פסק דין בבית הדין לעבודה בחיפה.

תזכורת: לפני מספר חודשים, בעקבות פרישת היועץ המשפטי הוותיק של עיריית כרמיאל, עו״ד שלמה גבע, התקיים מכרז חדש לאיוש התפקיד. 37 מועמדים ניגשו למכרז ונבחנו בפני ועדת איתור שהוקמה על-פי הנחיות משרד הפנים. 24 מהמועמדים העפילו לסבב השני והגיעו לשלב הבחינה. בשלב הסופי בחרה הוועדה המורחבת שלושה מועמדים לראיון אחרון, ולבסוף הומלץ על מועמדותו של עו"ד מאיר עובדיה מכרמיאל. פורטל זהר.נט פירסם על הנושא בהרחבה וציין כי קיים חשש לניגוד אינטרסים לכאורה בגלל תפקידה של רונית עובדיה, רעייתו של עו״ד עובדיה, כמנכ״לית אשכול יישובי בית הכרם – גוף המייצג את כל יישובי האזור ובראשו עומד משה קונינסקי, מתוקף תפקידו כראש עיריית כרמיאל.

בחודש נובמבר העלה ראש העיר משה קונינסקי את מינויו של היועץ המשפטי החדש לדיון במועצה. הישיבה הסוערת הזו – גם עליה פירסמנו בהרחבה בפורטל זהר.נט, זכורה במיוחד בגלל ההתנגדות העזה שבה נתקל קונינסקי מצד חברי מועצה, ביניהם שני חברי קואליציה (כיום חברי אופוזיציה, בעקבות אותו דיון) אשר טענו לניגוד אינטרסים בין מינויו של עו״ד עובדיה לבין תפקידה של רעייתו רונית.

המינוי בוטל בישיבה בעקבות שוויון בקולות, שישה מול שישה, וראש העיר הגיב בכעס ויצא בסערה מהחדר תוך שהוא קורא אליו לפגישה את חברת המועצה ד״ר יוליה נוסבק. קונינסקי חזר לדיון רק לאחר דקות ארוכות, כשהוא מבטיח להעביר בכל זאת את המלצתו על המינוי למשרד הפנים.

במשרד הפנים דחו את ההמלצה לאחר בחינה משפטית. עו״ד מרב אמיר הממונה במשרד הפנים על נושא הרשויות המקומיות נתנה חוות דעת משפטית בנושא ניגוד האינטרסים – ובכך סתרה את דעתה של נציגת משרד הפנים בוועדת האיתור, אשר לא ראתה פסול בבחירת עו״ד עובדיה.

הסאגה לא הסתיימה בכך. בתחילת השנה עתר עו״ד מאיר עובדיה לבית הדין האזורי לעבודה בחיפה נגד עיריית כרמיאל ונגד משרד הפנים בדרישה לאמץ את המלצות ועדת האיתור למנותו לתפקיד. בשבוע האחרון התקבל הסכם פשרה בין הצדדים, לפיו עיריית כרמיאל תפעל לפי חוות הדעת המשפטית של משרד הפנים ותיאלץ לזמן מחדש את 24 המועמדים שניגשו למכרז לאיוש תפקיד היועץ המשפטי בעירייה והגיעו לשלב הבחינה. לפי גורמים בעירייה, עו״ד עובדיה כבר רמז כי בכוונתו להתמודד על התפקיד מחדש.

גם הרכב ועדת הבחינה יעבור שינויים, כאשר ראש העיר משה קונינסקי יפנה את מקומו – כדי למנוע ניגוד אינטרסים אם עובדיה יתמודד שוב לתפקיד (בתוקף תפקידו כיו״ר אשכול בית הכרם, קונינסקי כאמור ממונה על רעייתו של עו״ד עובדיה). את ראש העיר תחליף כנראה סגניתו אליסה דריקר-מן.

במתווה הפשרה מצויין במפורש כי ״ככל שהמבקש (עו״ד עובדיה, ג.ד) ייבחר מחדש לתפקיד היועמ״ש, תנאי לכניסתו לתפקיד יהיה הסרת המניעה לכהונתו הנובעת מניגוד העניינים עליו עמד משרד הפנים בחוות הדעת״.

אבי קוריאט, שהיה נציג האופוזיציה בוועדת האיתור, אמר לנו בעקבות הפשרה: ״כחבר בוועדה לבחירת עובדים בכירים, ציינתי בוועדה כי המינוי עלול להיות בעייתי בשל ניגוד עניינים. ראש העיר היה בשלו והעביר את מועמדותו של מר עובדיה, לאחר מכן העלה את הנושא במועצת העיר לאישור. פניתי בפניה ישירה לכל חברי המועצה שעצם האישור הינו דבר לא חוקי, טענתי שאם יגיע האישור ממשרד הפנים נאשר את המינוי. לא יודע אם זה היה במקרה, אך חברי המועצה מהקואליציה שהם עורכי דין לא הגיעו לישיבת המועצה ההיא. אני חושב שיפעת לוי, סגנית ומ״מ היועץ המשפטי בעירייה, מבצעת את תפקידה טוב וראש העיר היה יכול להימנע מכל הסאגה הזו אילו היה מקשיב״.

פנינו אל עו״ד מאיר עובדיה אשר ביקש שלא להגיב לנושא בשלב זה.

מעיריית כרמיאל נמסר בתגובה לפניית כתבנו: ״ראשית, עו"ד מאיר עובדיה יוכל להציג מחדש את מועמדותו והוא כבר הודיע על כך שבכוונתו להתמודד שוב. ועדת הבחינה תבחן את כל אלו שהופיעו בפעם הקודמת ולא רק השלושה שהגיעו לגמר ותבחר במועמד המתאים ביותר. הוועדה תכונס בהקדם לאחר שמשרד הפנים ימנה את נציגו בוועדה. כבר נערכה פנייה של העירייה למשרד הפנים למינוי הנציג מטעמו בהקדם״.

על השאלה כיצד ינהגו בעירייה במידה והוועדה תבחר מחדש בעו"ד עובדיה לתפקיד, נמסר מהעירייה: ״…תנאי לכניסתו לתפקיד יהיה הסרת המניעה לניגוד עניינים ובהתאם להנחיות משרד הפנים״.

בתגובה לדברי אבי קוריאט נמסר מהעירייה: ״מר קוריאט לא אמר כלום בועדה ולא התריע על דבר. הכל היה חוקי ולראייה מועמדותו של עו״ד עובדיה לא נפסלה. מר קוריאט מזגזג עם העובדות כמו שהוא מזגזג בחיים הפוליטיים. מעניין את מי הוא מייצג עכשיו…״

קיראו עוד בפורטל זהר.נט:

כתבה מעניינת:

מחבל טרור טרוריסט

נמנע פיגוע בכרמיאל? נחשפה חוליית טרור באזור

שתפושב"כ והמשטרה עצרו 13 חשודים בהתארגנות פעילות טרור שתכננו לבצע פיגועים בארץ, רוב החשודים: תושבי …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *