Array
(
    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 1
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 7356
        )

    [photographr] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_photographr] => Array
        (
            [0] => field_526e88dd85757
        )

    [journalist] => Array
        (
            [0] => גיל דובריש
        )

    [_journalist] => Array
        (
            [0] => field_526e890585758
        )

    [youtube] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_youtube] => Array
        (
            [0] => field_5309e571a1762
        )

    [youtube2] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_youtube2] => Array
        (
            [0] => field_5371dcbebf175
        )

    [catcolor] => Array
        (
            [0] => #000
        )

    [_catcolor] => Array
        (
            [0] => field_5301f6811eafe
        )

    [catimage] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_catimage] => Array
        (
            [0] => field_53034084449ad
        )

    [slide_template] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => בחוף של מגרשים מוארים
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => בחוף של מגרשים מוארים / אולי אין לנו חוף ים, אבל החל מהשבוע יש לנו קבוצת כדורגל חופים שמתכוננת לשלב המוקדם בליגה הישראלית. מה שטוב לעומר אדם, אייל גולן ואיציק זוהר, לא יכול להיות רע לכרמיאל, במיוחד לא כשהדבר מסייע לקדם פרוייקט קהילתי חשוב. תחזיקו אצבעות
        )

    [_yoast_wpseo_linkdex] => Array
        (
            [0] => 76
        )

    [post_views_count] => Array
        (
            [0] => 78
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 847
        )

    [essb_cached_image] => Array
        (
            [0] => https://zhk.wpengine.com/wp-content/uploads/2015/04/Untitled-1.jpg
        )

    [rank_math_description] => Array
        (
            [0] => בחוף של מגרשים מוארים / אולי אין לנו חוף ים, אבל החל מהשבוע יש לנו קבוצת כדורגל חופים שמתכוננת לשלב המוקדם בליגה הישראלית. מה שטוב לעומר אדם, אייל גולן ואיציק זוהר, לא יכול להיות רע לכרמיאל, במיוחד לא כשהדבר מסייע לקדם פרוייקט קהילתי חשוב. תחזיקו אצבעות
        )

    [rank_math_focus_keyword] => Array
        (
            [0] => בחוף של מגרשים מוארים
        )

    [rank_math_robots] => Array
        (
            [0] => a:1:{i:0;s:0:"";}
        )

)
בחוף של מגרשים מוארים
בחוף של מגרשים מוארים

בחוף של מגרשים מוארים

שתפו

אולי אין לנו חוף ים, אבל החל מהשבוע יש לנו קבוצת כדורגל חופים שמתכוננת לשלב המוקדם בליגה הישראלית. מה שטוב לעומר אדם, אייל גולן ואיציק זוהר, לא יכול להיות רע לכרמיאל, במיוחד לא כשהדבר מסייע לקדם פרוייקט קהילתי חשוב. תחזיקו אצבעות

בכרמיאל אולי אין חוף ים, אבל יש לה קבוצת כדורגל חופים… הקבוצה הראשונה מסוגה בתולדות העיר, הנקראת מגרשים מוארים כרמיאל, פותחת בסוף השבוע את אימוניה, כהכנה לקראת שלב המוקדמות שייערך בתחילת יוני.

הפרוייקט הייחודי קורם עור וגידים במסגרת פעילות תוכנית עיר ללא אלימות של עיריית כרמיאל, תוכנית שמובילה מ”מ ראש העיר רינה גרינברג ומנהל מיכאל גינקר, בשיתוף אגף הספורט העירוני.

באימוני ההתרשמות שיתקיימו ביום שישי הקרוב בחוף עכו אמורים להשתתף שחקנים ידועים מליגת החופים, שחתמו עקרונית בקבוצה הכרמיאלית, כמו צחי אילוז, משה ברנס, אילן סויסה ושלומי לזמי, וכן שורה של צעירים מכרמיאל, בהם שחקנים חצי מקצוענים וחובבנים. מאמן הקבוצה הוא שאול סלמה, שחקן עבר בהפועל כרמיאל ומאמן הנוער של מ.ס כרמיאל.

כדורגל חופים, מה זה?

בשנים האחרונים, פועלת מדי קיץ ליגת בנק יהב בכדורגל חופים. המשחקים מתקיימים בכל סוף שבוע בחוף פולג בנתניה, משודרים בשידור חי בערוץ הספורט וזוכים לחשיפה גבוהה בכל הארץ. הרייטינג של הליגה עולה בהתמדה, וגם הסלבריטאים מצטרפים ומשחקים, בהם עומר אדם, אייל גולן, החזאי דני רופ ואיציק זוהר, וכן שחקני כדורגל פעילים כמו ערן לוי, מאור בוזגלו, איתי שכטר ואחרים. בליגה משתתפות השנה קבוצות כמו מכבי תל אביב, מכבי חיפה, בית”ר ירושלים, קבוצות מכפר קאסם, כפר סבא, נתניה ועוד.

היוזמה להקמת קבוצת כדורגל חופים בכרמיאל, עלתה בראשו של נתנאל הררי, מנהל תוכנית מגרשים מוארים. לדבריו, “הרעיון הועלה לראשונה ע”י צעירים שמשתתפים בתוכנית מגרשים המוארים. יש כאן קבוצה מלוכדת של עשרות צעירים מכל רחבי העיר, שמגיעים באופן קבוע למגרשים הפתוחים ונהנים ממשחקי כדורגל בשעות הערב, תחת אור הזרקורים. זו למעשה המטרה של התוכנית, לתת מענה הולם לצעירים בשעות הערב המאוחרות, כדי לסייע בהפחתת מעשי ונדליזם, שוטטות, שתיית אלכוהול ואלימות. בעקבות הרעיון שזרקו לחלל האוויר, החלטתי לבדוק את הנושא”.

– בדקת ומה גילית, במה כרוכה הקמת קבוצה חדשה?

“ישנה עלות הרשמה למוקדמות הליגה, זה סכום כסף שיש לשלם אותו כבר בשלב הראשון וחייבים לגייסו מספונסרים. לעזרתנו נרתמה חברת זר יצחק ובניו שהעניקה לנו את העזרה הדרושה כדי לבצע את הרישום, לממן ביטוחי בריאות ונסיעות. אנחנו מזמינים ספונסרים נוספים לקחת חלק בפעילות החשובה הזו, לתרום ולסייע לנו להגשים את החלום. במקביל, יש כמובן להקים קבוצה ולשכנע שחקנים מנוסים וטובים להצטרף. הראשון שסיכם איתנו, היה משה ברנס מעכו, מהשחקנים המובילים של ליגת החופים ב-4 השנים האחרונות. אחריו הצטרף צחי אילוז מחדרה, מהכוכבים הגדולים בארץ ואף שחקן מוערך ברמה הבינלאומית שהוזמן להשתתף בטורנירים באירופה. נפגשתי איתו 4 פעמים עד שהשתכנע. צירפנו גם את שלומי לזמ,י שחקן מוערך ומנוסה בליגה הזו, ואת אילן סויסה שמוכר לקהל האוהדים כאן כקפטן קבוצת הכדורגל מ.ס כרמיאל, ובקייצים האחרונים שחקן מכבי חיפה בכדורגל חופים. יש גם מו”מ עם ערן לוי, שחקן כדורגל מקבוצת מכבי נתניה”.

– איך בדיוק שכנעת אותם להצטרף לקבוצת מגרשים מוארים?

“רוב השחקנים משתתפים בהתנדבות, אבל ברור שכדי למשוך שחקנים מהשורה הראשונה יש צורך לשלם סכומים מסויימים. בשורה התחתונה, זה לא רק עניין כספי. אנחנו הקבוצה היחידה בליגה שהיא חלק מפרוייקט קהילתי, וזה מדבר מאוד ללבם של השחקנים. זה מה ששיכנע את רובם להגיע. חשוב שתהיה חשיפה לתוכנית מגרשים מוארים, זה יגביר את המודעות לנושא בקרב תושבי כרמיאל, ומן הסתם גם יכול לקדם תוכניות דומות ברמה הארצית”.

לעבור את השלב המוקדם

ליגת החופים מורכבת מ-12 קבוצות, שישתתפו בחמישה משחקים בשלב הראשון. לאחר מכן תגיע הפרדה בין הקבוצות הטובות יותר והטובות פחות, שיתחלקו בין פלייאוף עליון ופלייאוף תחתון.

“אנחנו קבוצה חדשה ועדיין נמצאים בשלב האימונים” מסביר נתנאל הררי. “כדי שבכלל נוכל להשתתף בליגה, עלינו לעבור קודם כל את שלב המוקדמות, שם יש שתי קבוצות מלבדנו, בני יהודה וכפר סבא. שלושתנו ניאבק על שני מקומות בלבד. השלב הזה יתקיים ב-5 ביוני, כל קבוצה תשחק נגד יריבתה”.

– מה הסיכויים של קבוצת מגרשים מוארים להעפיל לליגה?

“אני מקווה מאוד שנצליח, אבל אין ערבון לכך. אתה יכול להביא את השחקנים הכי טובים ובכל זאת להיכשל. היריבות שלנו חזקות מאוד ונחושות לא פחות מאיתנו”.

– יש התרגשות?

“יש לחץ, זה משהו שלא נעשה אף פעם בעבר בכרמיאל, ויהיה חבל מאוד אם לא נצליח”.

– מה התגובות כאן בכרמיאל, אנשים מבינים את היוזמה, תומכים בה?

“אנשים מאוד נרגשים מכך, צעירים רבים מחכים לאימון הראשון שלהם. צריך לקחת בחשבון שכדורגל חופים שונה לגמרי מכדורגל רגיל. גם מי שיודע לשחק כדורגל היטב, אין שום ביטחון שיצליח לשחק טוב בחופים. לשחק בחול מצריך פיזיות וכושר מטורף, המשחקים נערכים בשיא החום תחת כיפת השמיים, החול מקשה על ריצה ותנועה, זה לא משטח ישר”.

– מה ההשתתפות בליגת כדורגל החופים, תתרום לכרמיאל?

“חשיפה גדולה. המשחקים משודרים בערוץ הספורט והם להיט אמיתי מדי קיץ, עם רייטינג נאה. מלבד זאת יש מאות אוהדים שצופים במשחקים במגרש עצמו”.

האימון ראשון יתקיים ביום שישי הקרוב בשעה 15:30, בחוף ארגמן בעכו,  500-600 מטר דרומית מהכניסה הראשית. נתנאל מזמין כל מועמד פוטנציאלי להצטרף לשלב ההתרשמות. “כל מי שעבר את גיל 18 וחושב שהוא מתאים, מוזמן להגיע, יש להצטייד באישור רפואי המעיד על כשירות”.

מיכאל גינקר, ראש פרוייקט עיר ללא אלימות בכרמיאל, שתחת ניהולה קורם הרעיון עור וגידים, מספר: “הקבוצה נמצאת בתהליך הקמה ואנחנו מאד רוצים שהנושא ייצא לפועל. אנחנו מחפשים תקציבים, להסעות וכל מה שמסביב. מדובר במשהו שלא היה אף פעם בכרמיאל, ישנם עוד שלבים רבים בדרך, אבל בהחלט אפשר לומר כל הכבוד לנתנאל שלוקח על עצמו פרוייקט מאוד מורכב. מ”מ ראש העיר רינה גרינברג תומכת מאוד ברעיון הקמת הקבוצה, כמו גם התמיכה שלה בפרוייקט מגרשים מוארים. קבוצת החופים היא רעיון חדש בכרמיאל שעוד לא בא לידי ביטוי, ולא מובן מאליו שנבחר ציבור יראה את היתרונות הגלומים ברעיון מסוג זה. השאיפה שלנו שלנו היא להעלות את המודעות בקרב תושבי כרמיאל לפרוייקטים שנערכים כאן במסגרת תוכנית עיר ללא אלימות”.

כתבה מעניינת:

״מיהר״ לקופה? נהג רכב התנגש בסניף רמי לוי

שתפומאת גיל דובריש ״מיהר״ להשיג את כולם בדרך למבצעי החג? נהג בשנות ה-80 לחייו, תושב …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *