Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1625466941:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 46395
        )

    [_advads_ad_settings] => Array
        (
            [0] => a:2:{s:11:"disable_ads";i:0;s:19:"disable_the_content";i:0;}
        )

    [_yoast_wpseo_primary_category] => Array
        (
            [0] => 334
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [_the_champ_meta] => Array
        (
            [0] => a:5:{s:7:"sharing";i:0;s:16:"vertical_sharing";i:0;s:7:"counter";i:0;s:16:"vertical_counter";i:0;s:11:"fb_comments";i:0;}
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-title] => Array
        (
            [0] => פורטל זהר.נט | בניגוד לכל התחזיות: מכבי נדב כרמיאל סיימה בצמרת הגבוהה
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-description] => Array
        (
            [0] => ספורט
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => מכבי נדב כרמיאל
        )

    [_yoast_wpseo_title] => Array
        (
            [0] => בניגוד לכל התחזיות: מכבי נדב כרמיאל סיימה בצמרת הגבוהה
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => הישג נפלא לקבוצת מכבי נדב כרמיאל שסיימה את העונה במקום השלישי בליגה א׳. הקבוצה העמידה העונה סגל צעיר, שמבוסס על שחקני נוער, חיילים וכרמיאלים רבים.
        )

    [_yoast_wpseo_linkdex] => Array
        (
            [0] => 61
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 269
        )

)
מכבי נדב כרמיאל. צילום באדיבות הקבוצה
מכבי נדב כרמיאל. צילום באדיבות הקבוצה

בניגוד לכל התחזיות: מכבי נדב כרמיאל סיימה בצמרת הגבוהה

שתפו
מאת גיל דובריש
הישג נפלא לקבוצת מכבי נדב כרמיאל שסיימה את העונה במקום השלישי בליגה א׳. הקבוצה העמידה העונה סגל צעיר, שמבוסס על שחקני נוער, חיילים וכרמיאלים רבים.
את העונה שעברה סיימה מכבי נדב בהנהלתו של אליפז באלוה מוקדם מהצפוי בגלל הקורונה, לאחר שאיגוד הכדורסל השבית את הליגות הנמוכות. גם העונה הנוכחית עמדה בצילו של הנגיף: הסגר השלישי דחה את פתיחת העונה בכמה חודשים ו-4 מתוך 7 השחקנים הבכירים עזבו לטובת קבוצות בליגה הארצית. רק בסוף פברואר החלו המשחקים, לאחר תקופת הכנה קצרה מאוד ועם סגל צעיר ולא מנוסה.
״המטרות שלנו בתחילת העונה היו להתברג במקום גבוה בצמרת, לבנות קבוצה שמורכבת משחקנים צעירים מקומיים ולהחזיר את הקהל״ אומר אליפז באלוה. ״לאחר שאיבדנו שחקני מפתח בסגר השלישי נאלצנו לפתוח את הליגה עם שאיפות צנועות הרבה יותר. בגלל מגבלות הקורונה וב המשחקים התנהלו ללא קהל אבל היו כמה משחקי בית שבהם הקהל הגיע ועודד אותנו״.
בסופו של דבר הורכב הסגל הרחב מכרמיאלים רבים בתוספת שחקנים מבחוץ. סגל צעיר, רעב, שהיה צריך להתמודד מול קבוצות ותיקות וחזקות. הבסיס של הקבוצה התבסס על מספר שחקנים שהמשיכו ביחד כמה עונות ברצף וזה שמר על קבוצה מגובשת ושאפתנית. על הסגל ניצח המאמן מארק קליינר, שנה שלישית בתפקיד כשלצידו עזר ותרם אמיר פלג. מוטי דמארי האגדי עזר בניהול הקבוצה, מזכירות וכמובן בניסיון המקצועי. הקבוצה כללה את אסף דמרי, באמצע שנות ה-40 לחייו, השריד היחיד מעונת ההקמה של הקבוצה ב-2014. לצידו שיחקו מעוז חרמון מהנוער, אחיו שלו חרמון שמשרת בצה״ל, ועוד כרמיאלים: מיתר עזרא, אורן בימי, אלון כהן, חיים מולו ושי קבסה – שני חיילים שעיבו את הסגל. יחד איתם היו יבגני וקסלר, יוסוף גדבאן וניצן מדר. בחצי הראשון של העונה שיחק בקבוצה גם רון באומן, אשר עזב לטובת מבחנים בליגת הקולג׳ים בארה״ב.
הגיבוש של השחקנים הוכיח את עצמו והקבוצה צברה ניצחון אחרי ניצחון, ההרכב צבר ניסיון וביטחון וסיים את העונה הסדירה במקום השלישי. בפלייאוף, עקב פציעות ושחרורים של שחקנים לצבא או לקבוצת הנוער העירונית, הגיעה הקבוצה עם סגל קצר מאוד למשחקים, כאשר לרשותו של המאמן עמדו 5-8 שחקנים בלבד בכל פעם. למרות הסגל ״הרזה״ הקבוצה עלתה לכל משחק עם מוטיבציה גבוהה. השיא היה ניצחון ביתי 101-105 בשתי הארכות על מגידו, שזכתה באליפות הליגה והייתה בלתי מנוצחת עד אותו רגע. מכבי נדב כרמיאל סיימה במקום השלישי והמכובד את הפלייאוף.
״כשרוצים, משקיעים ומטפחים במשך שנים מסתבר שיש כדורסל בכרמיאל״ מסכם אליפז באלוה. ״מבחינת התקציבים לא היינו מסוגלים לעמוד מול קבוצות כמו מגידו ונוף הגליל, אבל גילינו שעם אופי חזק והרבה רצון אפשר להתגבר על המכשולים והקשיים השונים״.
לגבי העונה הבאה קיים סימן שאלה לגבי המשך דרכה של הקבוצה בעקבות האיחוד של ענף הכדורסל בכרמיאל. אליפז באלוה טוען כי בכל הקשור אליו אין שום בעיה, ולכן הוא מתכוון להמשיך. ״אנחנו לא יודעים מה גובה התמיכה העירונית שנקבל. ראש העיר התבטא בעבר ואמר שלא יפרק את הקבוצה, אני גם מצפה לתמיכה מינימלית והמשך שיתוף הפעולה עם אגודת האם מכבי עירוני כרמיאל. בכל מקרה אמשיך לקחת על עצמי את רוב המימון של האגודה גם בעונה הבאה. הקבוצה מבחינתי בכל מקרה תשחק בעונה הבאה ונמשיך לדבוק במטרות שלנו, ואפילו לחזק את הסגל״.

כתבה מעניינת:

מכבי עירוני כרמיאל נשים ארצית צילום מכבי עירוני כרמיאל

חלום העלייה יחכה: באר שבע גברה על כרמיאל בדרך ללאומית

שתפומערכת פורטל זהר.נט הרבה תקוות היו לקבוצת הנשים של מכבי עירוני כרמיאל לזכות בכרטיס הנכסף …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *