Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1494844731:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 16752
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-title] => Array
        (
            [0] => בניתם תוספות בבית? צפו ״פגיעה״
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-description] => Array
        (
            [0] => העירייה הודיעה כי בחודשים הקרובים תבוצע מדידת שמאות בכל נכסי המגורים בכרמיאל לצורך חישוב מחודש של הארנונה. תושבים כועסים: זו חדירה לפרטיות. העירייה: פועלים לפי פסק דין שמחייב את כל הרשויות בארץ
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw_text_input] => Array
        (
            [0] => בבית
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => בבית
        )

    [_yoast_wpseo_title] => Array
        (
            [0] => בניתם תוספות בבית? צפו ״פגיעה״
        )

    [_yoast_wpseo_linkdex] => Array
        (
            [0] => 62
        )

    [_yoast_wpseo_content_score] => Array
        (
            [0] => 30
        )

    [_yoast_wpseo_primary_category] => Array
        (
            [0] => 242
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 1215
        )

    [_yoast_wpseo_is_cornerstone] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [essb_cached_image] => Array
        (
            [0] => https://zhk.wpengine.com/wp-content/uploads/2017/03/how-to-become-a-real-estate-appraiser.jpg
        )

    [rank_math_primary_category] => Array
        (
            [0] => 242
        )

    [rank_math_title] => Array
        (
            [0] => בניתם תוספות בבית? צפו ״פגיעה״
        )

    [rank_math_focus_keyword] => Array
        (
            [0] => בבית
        )

    [rank_math_facebook_title] => Array
        (
            [0] => בניתם תוספות בבית? צפו ״פגיעה״
        )

    [rank_math_facebook_description] => Array
        (
            [0] => העירייה הודיעה כי בחודשים הקרובים תבוצע מדידת שמאות בכל נכסי המגורים בכרמיאל לצורך חישוב מחודש של הארנונה. תושבים כועסים: זו חדירה לפרטיות. העירייה: פועלים לפי פסק דין שמחייב את כל הרשויות בארץ
        )

    [rank_math_robots] => Array
        (
            [0] => a:1:{i:0;s:0:"";}
        )

)

בניתם תוספות בבית? צפו ״פגיעה״

שתפו

העירייה הודיעה כי בחודשים הקרובים תבוצע מדידת שמאות בכל נכסי המגורים בכרמיאל לצורך חישוב מחודש של הארנונה. תושבים כועסים: זו חדירה לפרטיות. העירייה: פועלים לפי פסק דין שמחייב את כל הרשויות בארץ 

מאת גיל דובריש

בניתם תוספת בביתכם? היכונובחודשים הקרובים תבצע עיריית כרמיאל מדידת שמאות מחודשת של כל נכסי המגורים בעיר, כ-15,000 נכסים לפי ההערכה, שהם כל הדירות והבתים הפרטיים וזאת לצורך חישוב חדש של הארנונה. המשמעות: כל מי שבנה תוספת והרחיב את הבית מבלי לדווח על כך, יחוייב בהתאם.

בעירייה מציינים כי ״בהתאם לפסק הדין של בית המשפט העליון, על כל העיריות בארץ חלה החובה לחשב את שטח הנכס לצורך חיובו בארנונה באופן מדוייקבהתאם לפסק הדין ולהנחיות משרד הפנים, בכוונת העירייה לערוך בשבועות הקרובים מדידות ובחינת חיובים של כלל הנכסים למגורים בתוך העיר״. מטרת המדידה, היא להביא לידי דיוק רב ככל האפשר בחישוב שטח הנכסים, עד לחלקי המטר הרבוע ושתי ספרות אחרי הנקודה, על מנת לעדכן את נתוני הנכסים ברישומי העירייה.

את המדידות נבחרה לבצע חברת קלימי אורן, שזכתה במכרז שפירסמה העירייה. בעירייה מבהירים כי החברה מתוגמלת על בסיס העבודה עצמה ולא על בסיס תוספת המטראז׳ שתימצא. המדידות צפויות להימשך כחצי שנה עד שנה.

בימים האחרונים חולקו עלידי העירייה, דפי מידע בנושא, בהם היא קוראת לתושבים לתאם מראש את ביצוע הסקר באמצעות שיחת טלפון או במייל לחברת המדידה וזאת על מנת להקל על המודדים. גורם בכיר מסר שלא לציטוט, כי תושבים שלא יתאמו מראש ולא יהיו בבית בעת ביקור נציגי החברה המודדת, עלולים להיפגע מכך, משום שאז המדידה תהיה חיצונית: ״לכל אזרח יש אפשרות לתאם את הביקור בביתו, אם הוא לא יהיה נוכח, פעם, פעמיים או שלוש, בכל מקרה תתבצע מדידה, אלא שהיא תהיה חיצונית. מי שלא ביצע בניית חדרים או תוספות ולא הרחיב את הבית, מוטב לו לתאם את הביקור מראש״.

תושבים רבים פנו אל מערכת זהר הצפון כשהם מביעים כעס על כוונת העירייה לבצע מדידה מחודשת. כולם מעדיפים שלא להזדהות. ״זהו, עכשיו אנחנו רשמית בתוכנית האח הגדול. זו חדירה לפרטיות. ׳פולשים׳ לנו לתוך הבית כדי להכניס את היד עמוק יותר לתוך הכיס״ אומר איגור. תושב אחר, שלומי, מציין כי ״לא מספיקים לעירייה עשרות מיליוני השקלים שהיא מרוויחה מהמיסים שלנו, עכשיו היא רוצה להגדיל את ההכנסות על חשבון התושבים בנימוק שיש לבצע בדיקה מחודשת. אני לא מתכוון להכניס אלי הביתה שום מודד ושום נציג של העירייה, יש להם את כל הנתונים של הבית ואין שום סיבה שיעברו את מפתן הדלת״. עוד תגובה שקיבלנו היא של אלכס, המתגורר בדירה בבניין: ״אני לא יודע מה רוצה העירייה להשיג בכך שתמדוד מחדש, אם יש אנשים שבנו תוספות, שתעניש אותם, אני גר בדירה, אין לי לאן להגדיל ולהרחיב, מה כבר יכול להשתנות אצלי? זה מיותר״.

יש גם תגובות אחרות. שרית, תושבת העיר, דווקא חושבת שמדובר ביוזמה חיובית. ״יש אזרחים רבים שבנו תוספות לבתים ולדירות מבלי לדווח על כך, חלקם באופן לא חוקי אפילו פלשו לשטחים ציבוריים. עליהם לשלם את המיסים המלאים״.

יו״ר סיעת רק באופוזיציה, משה קונינסקי אומר כי ״הנושא עלה בועדת כספים שהיתה בהשתתפותו של ראש העיר. המדידה הקודמת היתה לפני עשור. בישיבה דרשתי שהחברה שתמדוד לא תתוגמל על הישגים בהגדלת המ"ר אלא לפי מס המדידות שתעשה וכך גם נקבע שיהיה. נהוג לבצע בדיקה כזו מדי תקופה. סוכם שבאם תתגלה חריגה התושב לא יחויב רטרואקטיבית אלא רק החל משנת 2017. רק חבל שלא פרסמו זאת. ואני אלחם שכך יהיה! זאת ועוד, אני הוא זה שדרשתי שהנושא יפורסם במכתב לציבור עם הסבר על התהליך ושהמודדים לא יבואו "כרעם ביום בהיר" ויפלשו לבתי התושבים״.

עוד מוסיף קונינסקי כי ״חבל שלא פירטו בהודעה את כל התהליך ובין השאר את האפשרות לערער על המדידות שכן לתושב יש זכות כזו כמו גם לבצע בדיקה עם מודד פרטי. הבעיה היא לא המדידות! הבעיה היא הארנונה הגבוהה יחסית בכרמיאל לעומת ערים אחרות. אין מקום למחות על המדידות התקופתיות. עלינו למחות על החויב למטר. לשמחתי סיעתי הצליחה לפני כשנה וחצי למנוע עליית מחירי חיוב הארנונה למ"ר למגורים שניסתה עיריית כרמיאל להעלות בכ-6% ומאז שמנענו זאת מתבצעת רק הצמדה אוטמטית. כשאנחנו הולכים לסופר, לדוגמא, לרכוש מצרכים, אנחנו משווים מחירים של בסיס מספר המצרכים שהוא קבוע. לדוגמא 4 חלב ו-2 ככרות לחם. הבעייה לא שם, היא נמצאת בפערים שגובים לנו כאן ב"סופר" של עיריית כרמיאל אל מול חיובי ארנונה בערים אחרות ושם יש פער. כרמיאל גבוהה יחסית לעומת אחרים. את ׳הפערים׳ שיש לעיריית כרמיאל בתקציב ניתן לעשות בכמה דרכים וחשוב שרובם יהיה בהתייעלות ובחסכון בהוצאות העירייה תוך הוזלת שירותים לתושב״.

פנינו לעיריית כרמיאל כדי לבקש הבהרות לעניין, וזו התשובה שקיבלנו: ״שיטת המדידה לא השתנתה. אף התעריפים לא השתנו בשנים האחרונות למעט העדכון האוטומטי על פי חוק בכל הארץ. מזה 13 שנה לא נעשה סקר מדידות במגורים. נעשו מדידות בבתים חדשים , בניה חדשה ובאופן פרטני ולא מקיף על פי דרישות תושבים ומקרים ספציפיים. אף משרד הפנים מבקש כנוהל תקין לערוך סקר מדידות מעת לעת. במידה וימצאו חריגות על פי חוק, הנ"ל אינו חל רטרואקטיבית. התושבים מתבקשים לתאם במס' טלפוני שנמסר את יום המדידה. לאחר מכתב שני שיתבקשו לתאם ובמידה ולא יתאמו לאחר ניסיון טלפוני נוסף תערך הערכת מדידות של הבית מבחוץ״.

בתגובה לדברי קונינסקי נמסר מהעירייה: ״תמוה ומוזר בעינינו שמר קונינסקי מלין על גובה הארנונה בכרמיאל, כאשר לאחרונה פורסם כי כרמיאל נמצאת כמעט במקום ה-30 בארץ במחיר הארנונה למגורים ובנוסף בישיבת מועצת העיר האחרונה שעסקה בצו המיסים, הצביעו מר קונינסקי וחברי סיעתו בעד מחיר הארנונה״.

כתבה מעניינת:

תמונת אילוסטרציה של בדיקת שתן חדשה

בשורה לתושבי כרמיאל: משרד הבריאות אישר בדיקה חדשה לאבחון סרטן בשלפוחית השתן

שתפוהבדיקה הלא-פולשנית עדיין יקרה מאוד – 3250 ש"ח, אבל הביטוחים המשלימים של קופות החולים צפויים …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *