Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1446117886:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 11205
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => יצחק דאודי
        )

    [_yoast_wpseo_title] => Array
        (
            [0] => חדשות כרמיאל - הופסקה עבודתו של יצחק דאודי
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => בעקבות התלונות: הופסקה עבודתו של יצחק דאודי בבית העלמין, בינתיים
        )

    [_yoast_wpseo_linkdex] => Array
        (
            [0] => 67
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 1671
        )

    [essb_cached_image] => Array
        (
            [0] => https://zhk.wpengine.com/wp-content/uploads/2015/10/20151008_143431.jpg
        )

    [rank_math_title] => Array
        (
            [0] => חדשות כרמיאל - הופסקה עבודתו של יצחק דאודי
        )

    [rank_math_description] => Array
        (
            [0] => בעקבות התלונות: הופסקה עבודתו של יצחק דאודי בבית העלמין, בינתיים
        )

    [rank_math_focus_keyword] => Array
        (
            [0] => יצחק דאודי
        )

    [rank_math_robots] => Array
        (
            [0] => a:1:{i:0;s:0:"";}
        )

)

בעקבות התלונות: הופסקה עבודתו של יצחק דאודי בבית העלמין, בינתיים

שתפו

מנהל בית העלמין שכנגדו קיימות תלונות במשטרה בגין קבלת כספים לכאורה, שב  לעבודה לאחר חופשת מחלה ממושכת, אך קיבל הנחייה מראש המועצה הדתית לעזוב את המקום עד להודעה חדשה

 

מאת גיל דובריש

נמשכת הסערה הציבורית בעקבות המתרחש בבית העלמין העירוני. לאחר הגשת תלונות במשטרה מצד תושבים, בעניין קבלת שוחד ומתן טובות הנאה תמורת תשלום כספים לכאורה. לטענת המתלוננים, בידיהם מסמכים רבים, חלקם הוצגו לכותב שורות אלו ועדויות מוקלטות של אזרחים שחלקן הושמעו לכתב וכן לטענתם קיימת בידיהם רשימה של מאות אזרחים, אשר יכולים לשפוך אור ולהעיד על ההתנהלות בבית העלמין בשנים האחרונות, ובייחוד אל מול מנהל בית העלמין מטעם המועצה הדתית, יצחק דאודי. יצויין כי לאחרונה שהה דאודי בחופשת מחלה במשך כשלושה חודשים, מחודש אוגוסט ועד לשבוע שעבר. בראיון מיוחד שנערך עימו לפני מספר שבועות, אמר דאודי לזהר הצפון, כי “כל תשלום שבוצע בענייני רכישת חלקה באדמה, גם בחיים וגם במוות – הכל חוקי! אני רוצה שיבוא אחד ויגיד שלקחתי ממנו כסף ולא נתתי לו קבלה. לא קיים דבר כזה!… כל הסיפורים על שוחד לנהגי אמבולנסים שלקחו נפטרים לקבורה, או מאנשים שנתתי להם חלקת קבר, זה הכל שקר וכזב. הכל ממוחשב, הכל מתועד… בחיים לא לקחתי שוחד ממישהו”.

כבר בחודש אוגוסט, כאשר “התפוצצה” הפרשה ברשת הפייסבוק, בעקבות פעילותו של תושב העיר הנרי בן שמחון, העומד בראש מאבק אזרחי הפועל לחשיפת המתרחש בבית העלמין, התקיימה ישיבה מיוחדת ביוזמתו של ראש העיר עדי אלדר ובהשתתפות ממלאת מקומו רינה גרינברג וסגניו שולה כהן ורותם ינאי וכן יו”ר המועצה הדתית שאול פרץ, מנכ”ל העירייה מנחם טפר והרל”ש שלום כרמי. בישיבה הוחלט כי עובדי בית העלמין לא יעסקו עוד בענייני כספים, כפי שהיה נהוג עד כה.

בישיבה הועלו לדיון טענותיהם של התושבים כנגד מנהל בית העלמין, יצחק דאודי. ראש המועצה הדתית שאול פרץ ציין בפני הנוכחים כי דאודי יצא מיוזמתו לחופשת מחלה, וזאת על מנת לבצע טיפולים שנדחו מזה זמן רב. ראש העיר וסגניו העמידו בפני פרץ שתי דרישות: האחת, להפסיק את עבודתו של דאודי בבית העלמין העירוני והדרישה השניה – לבצע לדאודי שימוע בפני משרד הדתות על רקע הטענות החמורות לכאורה כנגדו.

בשבוע שעבר הסתיימה חופשת המחלה של יצחק דאודי, ולטענת עדי ראייה הוא שב לעבודה בבית העלמין כהרגלו. בתחילה אמר דאודי כי לא קיבל הנחייה כלשהי מהממונה עליו, קרי שאול פרץ, שלא להגיע למקום עבודתו. עם זאת, בעקבות הטענות, שוחח בהמשך השבוע דאודי עם פרץ, ששהה בשבועות האחרונים בחו”ל. דאודי סיפר לנו כי “ראש המועצה הדתית אמר לי כי העניינים יוסדרו עם שובו מחו”ל, הוא ביקש שלא אגיע בינתיים לבית העלמין. כרגע אני עובד במשרדי המועצה הדתית לבקשתו של שאול פרץ. הוא הבטיח לי כי מעמדי במועצה הדתית ומשכורתי לא יפגעו. אני מאמין שתהיה פגישה בינינו לקראת סוף השבוע. נשב ונדבר על הכל. אני גם רוצה לקיים ישיבה דחופה עם ראש העיר וסגניו, כדי שתהיה לי האפשרות לדבר ולהציג את עמדתי”.

לגבי תלונות שהוגשו נגדו במשטרה, הכחיש דאודי מכל וכל, כי זומן לחקירה כלשהי ואמר: “אני לא יודע על קיומן של תלונות במשטרה”.

מעיריית כרמיאל נמסר כי, “המועצה הדתית כרמיאל הינה גוף סטטוטורי שאינו בשליטת העירייה. עובדיה של המועצה הדתית אינם כפופים לעירייה אלא למועצה הדתית. בפגישה שהתקיימה סוכם כי את המגע עם משפחות הנפטרים תבע פקידה של המועצה הדתית. העירייה איננה רשאית לפטר את עובדי המועצה הדתית והדבר כפוף להחלטות ולעניינים משפטיים ונמצא בידי המועצה הדתית”.

ממלאת מקום ראש העיר, רינה גרינברג אמרה לנו כי “בישיבה שנערכה בלשכת ראש העיר, לא התקבלו החלטות. ראש המועצה הדתית שאול פרץ התבקש לנקוט בכמה צעדים כמי שאחראי על הפעלת בית העלמין, אבל אף אחד לא פיטר שום עובד. נמתין לשובו של שאול פרץ מחו”ל. ככל הידוע לי, מתנהלת חקירה בעניין, אבל יש לציין כי דאודי לא הורשע בשום עבירה בבית המשפט”.

את תגובתו של ראש המועצה הדתית שאול פרץ, לא הצלחנו להשיג עד לסגירת הגליון.

כתבה מעניינת:

״מיהר״ לקופה? נהג רכב התנגש בסניף רמי לוי

שתפומאת גיל דובריש ״מיהר״ להשיג את כולם בדרך למבצעי החג? נהג בשנות ה-80 לחייו, תושב …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *