מאת גיל דובריש
בשעה טובה ומוצלחת: בסוף השבוע האחרון נפתח הקטע המורחב והמשודרג בכביש 85 בין צומת ראמה לצומת חנניה (צומת שבע).
בפרויקט שביצועו הוטל על חברת נתיבי ישראל, הושקעו לפי האומדנים כ-380 מיליון שקלים. העבודות על הרחבת קטע הכביש באורך 8 קילומטרים נמשכו כארבע שנים. קטע זה התאפיין בעומסי תנועה כבדים, שנבעו מתוואי נסיעה צר ומעוקל עם נתיב אחד בלבד בכל כיוון, פניות לא מוסדרות, צמתים לא מרומזרים וחציית כלים חקלאיים.
השדרוג החדש כולל את הפיכת הכביש לדו-נתיבי ודו-מסלולי, הסדרת עיקולים להגדלת טווח הראייה, רמזור הצמתים בכניסה לשזור ומורן, הקמת הפרדה קשיחה בין המסלולים, הוספת מעבר תחתי חדש לכלים חקלאיים, סלילת כביש פנימי חדש לראמה כדי לבטל כניסות מסוכנות מתוך הכביש למתחמי מגורים והארכת נתיב ההמתנה מתוך הכביש לביג ושאר מתחמי הקניות בכניסה המזרחית לכרמיאל.
במסגרת הפרויקט הועתקו כ-4,000 עצי זית עתיקים והופקעו כ-1000 חלקות חקלאיות פרטיות בשיתוף פעולה עם בעליהן ותשלום פיצויים. כמו כן הצריך הפרויקט העתקת שני קווי מקורות ראשיים, קווי מתח, קווי השקייה חקלאיים, קווי תקשורת וקווי ביוב.
קראו גם על כך בפורטל זהר.נט:
-
תכירו: מפקד משטרת כרמיאל החדש
-
רשימת סניפי הברזל שיישארו פתוחים בחירום
-
ראש העיר: ערוכים לכל תרחיש
-
חייל מכרמיאל – בין עצורי פרשת שדה תימן
נפתח רק מקטע אחד. עדיין יש פקק נוראי ביציאה מכרמיאל!
אבל למה הרבה זמן והרבה כסף? יש שקיפות לאן הולך הכסף? או ששודדי התיבה האבודה שודדים את הקופה הציבורית?