בית / קהילה / בריאות וכושר / גם בהסגר: מדוע חשוב לבצע פעילות גופנית
צילום אילוסטרציה PixaBay

גם בהסגר: מדוע חשוב לבצע פעילות גופנית

שתפו

מאת נגה נירנברג, PT MPH, מנהלת המכון לפיזיותרפיה של כללית במרכז רפואי לין

אנו מצויים בתקופה שטרם ניראתה כדוגמתה. נגיף הקורונה, נוגע כמעט בכל אחד מאתנו ומשפיע על שיגרת חיינו.

בעת הזו, ראוי וחשוב לשמור על בריאותינו ולהקפיד הקפדה יתרה על הקצאת זמן לפעילות גופנית. שילוב של פעילות גופנית ותזונה נכונה נמצאו כבעלי השפעה חיובית ומכרעת על אורח חיים בריא ומאוזן בכל הגילאים.

פעילות גופנית תפחית את הסיכון לחלות במחלת לב כלילית, סוכרת, יתר לחץ דם וסרטן. תשפר את תפקוד מערכת לב-ריאה, שיווי המשקל, דימוי הגוף, הביטחון העצמי, התפקוד הקוגניטיבי וההרגשה הכללית. הפעילות תאפשר לנו, בין היתר, להסיח את הדעת מהבעיות והטרדות היומיומיות שלנו, בעיקר לנוכח התקופה הקשה העוברת על כולנו ובמיוחד לאור המגבלות המונעות מאיתנו לקחת חלק במסגרות הרגילות אליהן הורגלנו כמו עבודה, לימודים, בילויים וכדומה.

ארגון הבריאות העולמי ממליץ על לפחות 150 דקות של פעילות גופנית בשבוע, בעצימות בינונית ובמקטעים של לפחות 10 דקות רצופות בכל פעם.

בנוסף, מומלץ לשלב שני אימוני כוח שבועיים לקבוצות שרירים גדולות (ניתן להיעזר במשקוליות או בקבוקי מים כתחליף) ותרגול שיווי משקל לאוכלוסייה הבוגרת.

אז מה עושים בעידן הקורונה?

  • לא מוותרים על פעילות גופנית וחשוב לנוע בכל הזדמנות ולהשתמש בכל תירוץ אפשרי כדי לקום וללכת קצת.
  • אני ממליצה בחום על פעילות מגבשת הורים וילדים, תוך הקפדה על הנחיות משרד הבריאות המתעדכנות מדי יום. כדאי לאפשר לילד לבחור פעילויות שהוא מעדיף או אוהב.
  • בהתאם להנחיות משרד הבריאות, ניתן אף לצאת לפעילות ספורט לא מאורגנת בקבוצה של עד 5 אנשים (נכון למועד כתיבת שורות אלו, אנא עקבו אחר ההנחיות המשתנות), תוך הקפדה על מרחק שני מטרים זה מזה.
  • זכרו גם שפעולות ביתיות כגון ניקיון משטחים וריצפה, שאיבה, סידור מגירות ומדפים, ארגון מחדש של חדרי הבית הן סוג של הפעלה גופנית כי מחייבות מאמץ, הפעלת כוח ושריפת קלוריות. שלבו אותן בשגרת היומיום בעת השהייה בבית.
  • הילדים יכולים גם הם לקחת חלק בפעילות כזו – הדבר ימלא את זמנם, ילמד אותם לקחת חלק באחריות ויהווה גם סוג של הפעלה גופנית בעבורם.

חשוב להגביל את שעות הצפייה שלהם במסכים ולהימנע מישיבה רצופה משך יותר מ-40 דקות. גם אם יושבים מול הטלויזיה, הקפידו לקום אחת לשעה ללכת בבית ואף לעשות תרגילי שחרור. הכינו יומן פעילויות יומי, בו מומלץ לשבץ שתי פעילויות אקטיביות, של לפחות 30 דקות רצופות בכל יום. לדוגמה, פעילות בתחנות:

  • קפיצה על דלגית, עליה וירידה במדרגות, כאשר רק אתם והילדים נמצאים בחדר המדרגות. אם יש ברשותכם אופניים אפשר לשבת עליהם ולדווש גם ללא רכיבה של ממש.
  • נסו עמידה על רגל אחת לסירוגין למשך 10 שניות ועלו בהדרגה את משך הזמן, אם יש ילדים בבית אז גם הליכה מהירה…על ארבע, משחק ים.. יבשה וכל רעיון יצירתי ואקטיבי מבורך.
  • זכרו שאתם מהווים דוגמה אישית: ילדים להורים פעילים יהיו פעילים יותר.

לסיכום

פעילות גופנית תחזק את המערכת החיסונית של כולנו, תשמר את מצב גופנו, תסייע לנו במניעת השמנה גם בימים אלה ותשפר את מצב הרוח הכללי.

למידע נוסף היכנסו לאתר הכללית ותוכלו ליהנות ממגוון כתבות בנושא חשיבות הפעילות הגופנית והמלצות לתרגול.

 

כתבה מעניינת:

בית הספר הרעות ארכיון

תלמיד בבי"ס הרעות נמצא חיובי לקורונה – הקייטנה הופסקה

שתפומאת גיל דובריש קייטנת בית הספר של החופש הגדול בבית הספר הרעות בכרמיאל תופסק לאלתר …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.