Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1580842229:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_oembed_2415bdc3edee4962d8554cd494126aa2] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_oembed_time_2415bdc3edee4962d8554cd494126aa2] => Array
        (
            [0] => 1580841792
        )

    [_oembed_9d72abe77955e611622c5ff5794b06c7] => Array
        (
            [0] => 
כך נראה הקאנטרי טופ קלאב לקראת סיום העבודות
) [_oembed_time_9d72abe77955e611622c5ff5794b06c7] => Array ( [0] => 1580841847 ) [_thumbnail_id] => Array ( [0] => 37136 ) [_wp_page_template] => Array ( [0] => default ) [_elementor_controls_usage] => Array ( [0] => a:0:{} ) [_advads_ad_settings] => Array ( [0] => a:2:{s:11:"disable_ads";i:0;s:19:"disable_the_content";i:0;} ) [tie_sidebar_pos] => Array ( [0] => default ) [tie_post_slider] => Array ( [0] => 184 ) [_the_champ_meta] => Array ( [0] => a:5:{s:7:"sharing";i:0;s:16:"vertical_sharing";i:0;s:7:"counter";i:0;s:16:"vertical_counter";i:0;s:11:"fb_comments";i:0;} ) [_yoast_wpseo_content_score] => Array ( [0] => 30 ) [_yoast_wpseo_primary_category] => Array ( [0] => 240 ) [_yoast_wpseo_opengraph-title] => Array ( [0] => פורטל זהר.נט | כרמיאל | צפו בווידיאו: דיירים בעמיגור מתלוננים על הצפות בבתיהם ) [_yoast_wpseo_opengraph-description] => Array ( [0] => חדשות כרמיאל ) [_yoast_wpseo_focuskw] => Array ( [0] => עמיגור כרמיאל ) [_yoast_wpseo_title] => Array ( [0] => דיירים בעמיגור מתלוננים: יש הצפות בבתינו | חדשות כרמיאל ) [_yoast_wpseo_metadesc] => Array ( [0] => שתי משפחות המתגוררות בדיור ציבורי באותו בניין בכרמיאל מתקשות להתמודד בחורף: בימים הגשומים יש בריכות מים בבית, הליקויים לא מתוקנים. עמיגור ) [_yoast_wpseo_linkdex] => Array ( [0] => 61 ) [tie_views] => Array ( [0] => 525 ) )
דירת עמיגור הצפה מים גשם. צילום פרטי
צילום: פרטי

דיירים בעמיגור מתלוננים: יש הצפות בבתינו

שתפו

שתי משפחות המתגוררות בדיור ציבורי באותו בניין בכרמיאל מתקשות להתמודד בחורף: בימים הגשומים יש בריכות מים בבית, הליקויים לא מתוקנים. עמיגור: ״לצערנו רוב הדירות בבניין בבעלות פרטית והן יצאו מטיפולנו השוטף״. צפו: כך נאלצים לחיות בכרמיאל בתקופת החורף

מאת גיל דובריש

ראיתם את האינסטגרם ואת הפייסבוק שלנו?

שתי משפחות המתגוררות בדיור ציבורי של עמיגור באותו בניין בכרמיאל, סובלות מבעיות קשות של נזילת מים בימים הגשומים ולטענתן,  הדירות אינן ראויות למגורי אדם.

שני דיירים בבניין המדובר פנו אלינו בתוך שבוע, מבלי לדעת האחד על השני. הטענות שלהם נשמעות דומות: בכול פעם שיורד גשם התמונה חוזרת על עצמה – הדירות מוצפות במים, הרטיבות מכסה את כול הקירות והתקרה ונזקים כבדים נגרמים לרכוש.

בדירה בקומת הקרקע מתגוררת משפחה בת 5 נפשות, מתוכם שלושה ילדים בני 10,8,6. עמיגור העתיקה לשם את מגורי המשפחה לפני כחודשיים מטעמי נגישות, עקב נכותו של אחד הילדים.

האב, אשר שמו שמור לבקשתו במערכת, מבקש ראשית כול להודות לעמיגור על הטיפול המהיר והמסור בבעיית הנגישות, אולם, לטענתו, ״אי אפשר לגור בבית הזה בתקופת החורף. מחשש לבריאותם של הילדים, הם עברו להתגורר אצל סבתם מכיוון שהדירה מוצפת באופן קבוע״.

קיראו עוד בפורטל זהר.נט:

הוא מתאר את מה שמתרחש בכול יום גשום בדירה: ״יש נזילות קשות בחדר הילדים ובחדר השינה. המים חודרים דרך הקירות החיצוניים… הכול ספוג במים, ואני לא מתכוון לטפטופים אלא שלוליות של ממש. בתוך 24 שעות אני ממלא בקלות 4 דליי מים, ואני לא מגזים. כול החדרים רטובים ונראים כמו בריכת מים. כול הציוד והריהוט נהרס. אני ואשתי ישנים בסלון, זה החדר היחיד שאיכשהו לא מוצף״.

הדייר פנה אל עמיגור בכרמיאל והתלונן על הבעיות, אך לדבריו נאמר לו כי לא ניתן לבצע תיקונים בשלב זה: ״אמרו לי שיש לחכות עד שהכול יתייבש לגמרי כדי שיוכלו לטפל בבעיה. מה אני אמור לעשות בינתיים עם הילדים? האם עלינו לחכות עד הקיץ ולסבול בבית דולף מים? איך נסתדר עד אז?״

טענות דומות מאוד משמיעה דיירת המתגוררת בקומה העליונה באותו בניין, אישה בשנות החמישים לחייה, נכת צה״ל ואם חד הורית לשלושה ילדים גדולים, הצעירה שבהם חיילת בצבא.

מים באחת הדירות המוצפות. צילום פרטי
מים באחת הדירות המוצפות. צילום פרטי

״אני מתגוררת בדירה הזו כבר כ-20 שנה, כול הזמן יש בעיות של רטיבות ובעיות קשות במערכת החשמל״ היא מתלוננת. ״בימים הגשומים בחורף יש נזילות בתוך הבית. המרפסת שלי נראית כמו בריכה והמים זולגים ממנה לתוך שאר החדרים. כשיש גשם בחוץ, מה שקורה בחוץ – קורה אצלי בתוך הדירה. זה נורא, מי שלא רואה זאת במו עיניו לא יכול להבין את גודל הצרה״.

האישה מספרת כי היא סובלת מבעיות בריאות שונות והרטיבות הקשה מחמירה את מצבה. מעבר לכך היא אומרת כי מדובר במצב שמסכן חיים: ״בגלל הרטיבות יש כול הזמן קצרים חשמליים, לפני כשנתיים פרצה שריפה בביתי בשל קצר שנוצר בגלל מגע של המים במערכת החשמל. פניתי פעמים רבות לעמיגור, בכול פעם שהגיעו לתקן לא טיפלו בצורה רצינית בבעיות, והליקויים רק הלכו והחמירו. אין לי חשמל ובשעות הערב אני לא יכולה לראות כיצד לרדת במדרגות, אני מסתכנת בכול פעם שאני יוצאת מהבית״.

בתגובה נמסר על-ידי עמיגור: ״מדובר בבית בו רוב הדיירים אינם דיירי עמיגור (קיימות בבניין 6 דירות כאשר 4 מהן בבעלות פרטית ורק 2 דירות מאוכלסות ע"י דיירי עמיגור). עניין זה, מעלה שוב בעיה כאובה של בתים שנוהלו בעבר באופן מלא ע"י עמיגור שדאגה בעבר הן לדירות והן לשטחים המשותפים. לצערנו, מבצעי מכירות הדירות, הפכו את עמיגור למיעוט בבתים אלו והם יצאו מטיפולה השוטף של עמיגור״.

לגבי טענותיה של האם לשלושה נמסר מעמיגור: ״בחודש מאי 2019 נעשה טיפול בגג הדירה באמצעות יריעות ביטומניות בעלות של כ-12,000 ש״ח ומאז לא התקבלה פנייה נוספת על בעיות נזילות. בנוסף, הקצר החשמלי עליו מתלוננת הדיירת הינו בתשתית החשמל הציבורית בחדר המדרגות (רכוש משותף) ולא בתקלה בדירתה של הדיירת. אחזקת הרכוש המשותף מוטלת על כלל בעלי הדירות כאשר עמיגור תשתתף בעלות היחסית לכל עבודות התיקונים מעין אלו ברכוש המשותף עבור דייריה״.

תגובת עמיגור בנושא הטענות של המשפחה בת 5 הנפשות: ״בתחילת חודש ינואר 2020 התקבלה פנייתו של… (אב המשפחה, השם שמור במערכת, ג.ד) במשרדי עמיגור בכרמיאל בנושא נזילות בדירתו. מייד עם קבלת הפנייה ועקב מורכבות הבעיה, פנתה עמיגור לחברה המתמחה באיתור נזילות באמצעות מצלמה טרמית העובדת בטכנולוגיית האינפרה אדום.

ב-13.1.2020 התקבלו ממצאי הדו"ח וחוות הדעת של החברה ו-23.1.2020 קבלן עמיגור החל בביצוע התיקונים בדירה. בנוסף, התגלתה נזילה נוספת אשר מקורה בדירה פרטית (לא של עמיגור) שמעל דירה זו. נעשתה פניה לדייר זה על מנת שיפעל לתקן את הנזילה. אנו מתנצלים על אי הנוחות ואנו במעקב אחר תיקון הנזילה״.

כתבה מעניינת:

תרומה לבסיסי צה"ל, מפעילויות משטרת כרמיאל בקהילה. צילום דוברות משטרת ישראל

כבוד: משטרת כרמיאל שנייה בארץ בפעילות קהילתית

שתפומאת גיל דובריש כבוד! תחנת משטרת כרמיאל זכתה במקום השני לשנת 2024 במעורבות קהילתית, מבין …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *