Array
(
    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 1
        )

    [slide_template] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 9362
        )

    [post_views_count] => Array
        (
            [0] => 644
        )

    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1434542503:1
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 605
        )

    [essb_cached_image] => Array
        (
            [0] => https://zhk.wpengine.com/wp-content/uploads/2015/02/tikva.jpg
        )

    [rank_math_robots] => Array
        (
            [0] => a:1:{i:0;s:0:"";}
        )

)

האם התקווה היא שיר “מטומטם”? ולמה גבעת מכוש נקראת כך?

שתפו

"התקווה" – שיר מטומטם…

אילו את 3 המילים הללו היה אומר נאמר יצחק הרצוג,או רחמנא ליצלן זהבה גלאון, היו כבר צולבים אותם,מעלים על המוקד וזורקים לפח. אלא שאת המילים הללו אמר הרב שלום כהן,ירום הודו ואז טיפונת רעש והסססססס גדול.

כאילו לרב מותר בעצם לומר כל אשר על ליבו ואנחנו נחשוש להוציא מילה מהפה שמא משהו יקרה לנו…

עולה נציג ש"ס לרדיו,יצחק כהן ואומר בנונשלנטיות: "מה אתם רוצים? הרב העלה נושא לדיון". כלומר אולי כדאי כבר להחליף את ההמנון כי הוא לא מתאים לכל האוכלוסיות שחיות בארץ. הוא בהכרח התכוון לערבים וללא יהודים…אבל יצחק כהן לקח את זה לכיוונים נוספים כשהוסיף: למה לקחת חלקי שיר של נפתלי הרץ אימבר כשאפשר לקחת שירים של נאמר רבי יהודה הלוי…

אז זו הזדמנות לספר מעט על ההמנון הלאומי שלנו. כאמור כתב אותו נפתלי הרץ אימבר…האיש עבר ממושבה למושבה בארץ ולכל מושבה הקדיש שיר (תמורת יין אגב…) שהתחיל במילים "כל עוד…" כתב כך 7 בתים, ערכו מילה כאן, מילה שם ולבסוף לקחו שני בתים ו"התקווה" נכתב. דרך אגב הלחן בכלל ממולדביה.

איש לא החליט מעולם ש"התקווה" יהיה ההמנון הרשמי של מדינת ישראל. מה שקרה היה שבכל אירוע כמעט, היו קמים האנשים ושרים את השיר שהפך עם הזמן להמנון שלנו.

רוצים להעלות נושא לדיון? בבקשה. למה לכנות את השיר הזה מטומטם? תנו כבוד בכל זאת להמנון, כל עוד הוא ההמנון. עוד מעט ויתחילו לדבר על הדגל.

תעלומת השם "גבעת מכוש"…

תשמעו. בגליל יש עיר יפה. בעיר היפה שכונות. והנה באחד מלילות הקור לפתע עברה לי מחשבה בראש. יש שכונה יוקרתית שנקראת "מכוש" ואינני יודע על שום מה. וכשאינני יודע אני נעשה די מוטרף. חייב לדעת. אז שאלתי בפייסבוק. קיבלתי תשובות,רובן דיברו על הכלי שמוכר לנו מהחקלאות ,המכוש שנועד בין היתר לנתץ סלעים. לא יודע למה אבל התשובה הזו לא נראתה לי. מה פתאום כלי חקלאי כשם לשכונה שלמה? מישהו אמר שזה על שם ישוב עתיק שישב במיקום של השכונה,רק לא זכר את השם. ואז…חבר וותיק ולא מכרמיאל סיפר לי את הסיפור הבא: שכונת מכוש הוקמה עבור עובדי רפא"ל או בשמו הנוסף "מכון שלוש". טען החבר שהתושבים שהתכוונו להתיישב בשכונה,עובדי רפא"ל, החליטו שמקום העבודה שלהם יסתתר בשם השכונה וכה עשו: לקחו את האותיות "מכו.." (מתוך ה"מכון") הוסיפו את הש' ( של השלוש) והרי לכם: מכו-ש. אבל אני חייב לציין שבשום מקום לא הצלחתי לאמת את הסיפור הנהדר הזה. אז הנה אני פונה כאן מהעיתון הנפוץ ביותר בכרמיאל, אליכם קוראיי ומבקש : אם יש מישהו שיכול להסביר לכולנו,על שום מה "מכוש" – יותר מאשמח.

מודעה מוסך גשר

מיומנו של איש שמאל…

אני,אני איש שמאל מתון בתחום המדיני,קיצוני בתחום הכלכלי. לא קל להיות איש שמאל, אפילו מתון, בישראל. איכשהו המילה "שמאל" הפכה לשם גנאי,לשם של "עוכרי ישראל". אנחנו, השמאל המתון. מה איכשהו? מישהו ליבה כל הזמן את אש השנאה נגד השמאל. העם הזה הפך לימני ברובו שלפתע מעז לראות בנו, אנשי שמאל מתון,אויבי העם וזאת על אף שהעובדות מדברות אחרת לחלוטין. אני כאיש שמאל חוטף קיטונות של שנאה, קללות, גידופים, האשמות שווא מכל מיני, כולל חברים. לא שאני נבהל מזה, להפך. אני כל כך משוכנע שהדרך שלי היא הדרך היותר הגיונית להשרדות של העם שלנו במדינתו,שאני מגן מאוד על עמדותיי,לעיתים מול רבים. לא לא, אינני מתבכיין. להפך. אני מאמין בכל ליבי שמדינת ישראל הוקמה על מנת שליהודים יהיה סוף סוף מקום טוב ושקט לחיות בו. אוקיי. אז אנחנו באיזור קשה,עוין שלא אוהב אותנו. יכולנו להם. בגבורה עילאית של אזרחי המדינה כולל אלפים רבים של אנשי שמאל,כן,אנשי שמאל יכולנו לכל אויבינו.בסיוע מחויב מארה"ב. יכולנו להם ואז בא בגין. מנחם בגין ז"ל שאני השמאלני בחרתי בו ב-1977. בגין הבין את מה שלצערי אף מנהיג אחר מלבד יצחק רבין הי"ד, לא הבין. בגין הבין שהגיעה עת שלום ועשה זאת עם הגדולה שבאויבות שלנו,מצרים. מי היה מאמין. שילמנו במחיר אדמה.הרבה אדמה. גם יצחק רבין הבין שכך פשוט אי אפשר להמשיך. עוד ועוד מלחמות,עוד ועוד חיילים הרוגים. רבין שהיה איש בטחון כל חייו, ניסה לשנות את המצב הקיים. עשה שלום עם ירדן. החליט לנסות ולהגיע להסדר גם עם הפלסטינים… מישהו חשב אחרת ורצח אותו. כך סתם יהודי רצח ראש ממשלה יהודי… ואז הגיע ביבי… מלבד שחרורו של גלעד שליט אני לא מכיר ולו תחום אחד בו עשה טוב לעם שלנו. לכל העם. נשבע שכשנבחר אמרתי לעצמי, טוב, בחור צעיר, לא טיפש, יאללה ניתן לו צ'אנס. קיבל את הצ'אנס ומאז חברים, מצבינו רק הדרדר. כן. גם שרון, גם אולמרט. אבל בעיקר ביבי ולו בשל העובדה שהוא ראש ממשלה כבר 3 קדנציות ועוד אחת כשר אוצר. מאז,ואין מה לעשות,אלה העובדות, מאז מצבינו הכלכלי בעיקר (אבל גם הבטחוני) נעשה רע מיום ליום. ללא רחמים או חמלה גזר אותנו, את כולנו לגזרים. אין לי שום צורך לפרט. כולם יודעים על מה אני מדבר.

ומה ציפו אנשי הימין? שאשב בשקט? שלא אומר את דעתי בקשר למצבינו, כולנו הכלכלי? הרי אין לנו חיים כאן. כולם יודעים זאת. אני כאיש שמאל מתון חושש מהמשך שלטונו של ביבי.ממש חושש. לא באופן אישי. אלא למדינה.כן.למדינה. שאף איש ימין לא ינסה להתחרות אתי על מי ציוני יותר או פטריוט יותר כי הוא ינחל תבוסה ניצחת…

כתבה מעניינת:

שתיין צילום אילוסטרציה: Pixabay

קמצן, מתלהב או חבר אמת: איזה סוג של שתיין אתה?

שתפוכמו חבר אמת, אלכוהול תמיד נמצא שם: כשעצוב, כששמח, במסיבה הכי שווה ובאירוע המרגש ביותר. …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *