פרק נוסף בסאגת המוסד לביטוח הלאומי – אז ניגשתי למוסד לבידוח הלאומי בחיפה כדי לטפל בענייניה של אימי הפנסיונרית המתגוררת בחיפה. נאמר לי במוקד כי קבלת הקהל היום היא עד השעה 17.30. הגעתי ב-17.01 והשומר, שלא טרח אפילו ליצור איתי קשר עין והיה עסוק בניירת אמר שאזוז כי מקבלים רק עד השעה 17. הסברתי כי במוקד של הביטוח הלאומי נאמר לי כך וכך , השיב כי המוקד לא קשור אליהם כלל….?!
לאחר שהתעקשתי שוב ושוב והרגשתי שעוד רגע אני מתעלפת מעצבים קרא למנהלת. זו יצאה אליי בעודי עומדת מאחורי החבלים שבכניסה פן אתפרץ למקום ואמרה שלא ייתכן שזה מה שנאמר לי במוקד (אולי. באמת מזמן לא עברתי בדיקת שמיעה). הסברתי שלא הייתי מגיעה במיוחד לעיר התחתית בחיפה אחרי יום עבודה בן 9 שעות בכרמיאל, נתקעת בפקקים המעייפים, מחפשת חניה באיזור העמוס הזה של קרית הממשלה ודואגת לבייביסיטר לבני מבעוד מועד כדי להגיע במיוחד בזמן שמקבלים קהל. אותה מנהלת זחוחה הוסיפה כי לפנסיונרים יש קבלת קהל רק בבוקר ואין כלל בשעות אחר הצהריים. לשאלתי מדוע כך הדבר כי הרי לכל תחום אחר קיים מועד קבלת קהל אחר הצהריים, נעניתי כי הפנסיונרים אינם עובדים ולכן פנויים להגיע בבוקר. הסברתי שמחצית מהם נעזרים בילדיהם לענייניהם ואילו עובדים ולכן חשוב שיהיה יום אחד לפחות שיקבלו קהל בשעות אחר הצהריים. ולראיה המקרה שלי…..
המנהלת אמרה שאכתוב מכתב תלונה , הסתובבה והלכה לה לדרכה מבלי לתת לי בכלל להוסיף מילה או שתיים. הספקתי עוד לזרוק לה שאולי כמנהלת שדואגת להסתובב עם איזכור ענק בדש חולצתה על תוארה זה, תגלגל את זה הלאה אבל רק את ההד של קולי שמעתי. בחילה… שמתי 15 ש״ח על רבע שעה חניה ארורה ונסעתי לי לדרכי עצבנית ומבוישת שזהו שירות הלקוחות בארצינו שנת 2014.
נאלצתי לבקש מהאחראית עליי במקום עבודתי לאחר ביום שאחרי בבוקר כדי להגיע למוסד ולהסדיר את ענייניה של אימי. דווקא ביום למחרת השירות שקיבלתי במדור לקשיש היה אדיב מאין כמוהו, מהיר ויעיל. קרן אור קטנה בחשיכה העצומה הזו!