אזרחים מתלוננים על עיכובים ממושכים בחלוקת הדואר ועל השלכת דברי דואר על הרצפה במרכזי חלוקה. רבקה, גימלאית מכרמיאל: אולי כדאי שיחליפו את סמל הצבי הרץ בסמל החילזון. בחברת דואר ישראל מסבירים: בימים אלו מבוצע בכרמיאל ארגון מחדש של חלוקת דואר… אנו מתנצלים בפני הלקוחות
מה קורה לחברת דואר ישראל (לשעבר רשות הדואר) בכרמיאל? בתקופה האחרונה מתקבלות במערכת העיתון תלונות רבות של תושבים על טיב השירות בדואר, על עיכובים מתמשכים במשלוחי דואר לתושבים, ובכלל זה חשבונות לחיוב שלא מגיעים בזמן וטענות חמורות אף יותר – על כמויות גדולות של דברי דואר המושלכים על הרצפה במרכזי חלוקה, באין מפריע, במקום שיסודרו בתיבות המיועדות לכך.
בעבר הורגלנו בכך שמשלוחי הדואר מגיעים מדי יום לתיבות שלנו, אבל זו כנראה נחלת העבר. דברי הדואר מחולקים כעת רק מספר ימים בשבוע, מה שתורם לבלגן הכללי. בעקבות התלונות הרבות, הזדרזו בדואר כרמיאל להתקין בשבועות האחרונים תיבות ירוקות צמוד למרכזי החלוקה, שמיועדות להחזרת דואר שגוי.
יוסי, גימלאי עיריית כרמיאל מספר כי הוא מחכה לדברי דואר חשובים מזה שבועות ארוכים: “החלוקה בכרמיאל בזמן האחרון פשוט נוראית. כבר חודשיים שאני לא מקבל כמעט דברי דואר, רק פליירים ופרסומים. הגעתי ביום שישי למרכז החלוקה שלי, ליד פארק רבין, ומצאתי על הרצפה בחוץ עשרות רבות של מעטפות מפוזרות על הרצפה, חלקן הושלכו לפח האשפה. היו שם מעטפות של חברות כרטיסי אשראי, חיוב משכנתא, חיובים שונים וטפסים. פניתי למנהל הדואר בכרמיאל, סיפרתי לו על הבלגן במקום, נאמר לי שהנושא יטופל. אני לא יודע מי אחראי על המחדל, אבל לא יתכן שהדוורים לא מסוגלים לטפל בכמויות הדואר הקיימות. אני שומע על תלונות מחברים שמתגוררים בכל שכונות המגורים בעיר.
רבקה, גימלאית מכרמיאל מספרת כי גם היא לא מקבלת דברי דואר מזה שבועות רבים: “אני אמורה לשלם את חשבונות המים, החשמל והגז, אבל לא ראיתי שום דואר בתיבה שלי”, היא מספרת. “בכל פעם שפניתי לסניף הדואר, אמרו לי, שזה יטופל ולא אדאג, אבל שבוע אחרי שבוע, הדואר המשיך והתעכב. פניתי שוב ושוב לדואר, התקבלתי ביחס מתנשא ומזלזל, כאילו אני מהווה מטרד, במקום שיטפלו בבעיות – מתנערים מהאנשים ופוטרים אותם ב’יהיה בסדר’. בסופו של דבר הגיע אליי שכן כשבידיו למעלה מעשר מעטפות על-שמי, וסיפר לי שמצא אותן מושלכות על הרצפה במרכז חלוקת דואר אחר! אני מציעה שבדואר יחליפו את סמל הצבי הרץ בסמל של חילזון… אומנם אני לא אוהבת להציק ולהטריד את העובדים שם מדי שבוע, אבל אי אפשר לחכות לחשבונות למעלה מחודש!”
מיה אבישי, דוברת דואר ישראל, מסרה בתגובה לטענות: “בימים אלו מבוצע בכרמיאל ארגון מחדש של חלוקת דואר, בהתאם לתוכנית לשיפור השירות, במסגרתה בין היתר פתחה החברה מרכז ייעודי למסירת חבילות הפועל עד שעות הערב, בסמוך לבית הדואר בעיר. כמו כן, ניתן כעת להזמין תורים באינטרנט לבית הדואר וכן לסניף לב כרמיאל. לשאלתך, כעת מבוצעת החלוקה לסירוגין (יום כן, יום לא) ולכן ייתכן שנוצרו עיכובים נקודתיים במסירתו. אנו מתנצלים על כך בפני הלקוחות ונערכים לצמצם את העומסים כבר בימים הקרובים. לשם שיפור מסירת הדואר, הותקנו לאחרונה בעיר תיבות דואר מיוחדות המיועדות לדברי דואר שגוי שמקורו בטעויות ניתוב. מבדיקה שערכנו לא ידוע לנו על דברי דואר המושלכים ברחוב, אולם נבצע בקרה שוטפת סביב סוגיה זו”.