Array
(
    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 1
        )

    [slide_template] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => הון, שלטון וגזענות
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => הון, שלטון וגזענות
        )

    [_yoast_wpseo_linkdex] => Array
        (
            [0] => 80
        )

    [post_views_count] => Array
        (
            [0] => 1933
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 355
        )

    [rank_math_description] => Array
        (
            [0] => הון, שלטון וגזענות
        )

    [rank_math_focus_keyword] => Array
        (
            [0] => הון, שלטון וגזענות
        )

    [rank_math_robots] => Array
        (
            [0] => a:1:{i:0;s:0:"";}
        )

)

הון, שלטון וגזענות

שתפו

על הון ושלטון 

עודד שריג היה ממונה על הביטוח, בתום סיום תפקידו הוא קיבל הצעה להצטרף בתפקיד בכיר לחברת מגדל. כאשר אני אומר תפקיד בכיר, אני מדבר על תפקיד עם שכר של כמה מיליוני שקלים בשנה. רגע אחד היה זה המפקח שריג שאישר את קניית חברת מגדל על ידי שלמה אליהו, ושניה לאחר מכך הוא עובר לעבוד בתפקיד מאוד בכיר בחברה. זה אולי חוקי, אבל זה מסריח. הוא לא היחיד, זאת קבוצה סגורה של אנשים, שמדלגים מתפקיד ציבורי עם השפעה מכרעת, לתפקיד בסקטור הפרטי, בסגנון של שמור לי ואשמור לך. צריך להבין, החלטה של מפקח על הביטוח, יכולה לתרום עשרות או מאות מיליונים לחברות הביטוח.

זה קיים גם בבנקים, גליה מור הייתה המפקחת על הבנקים, ואחר כך עברה לנהל את בנק לאומי. ניר גלעד, כיום  יו”ר החברה לישראל, היה זה שכמנכ”ל משרד האוצר, ניהל את המשא ומתן למכירת כי”ל למשפחת עופר. בסיום תפקידו באוצר, הוא עבר להיות יו”ר החברה לישראל של משפחת עופר, תפקיד חלומי עם שכר של כמה מיליונים לשנה. זה חייב להפסק. זו תופעה בקרב אנשי הצווארון הלבן. צריך לחוקק חוק לתקופת צינון של כמה שנים. אני שמח שיאיר לפיד התחיל להילחם בתופעה הזו.

על פיזור אוכלוסין ובורסה בחיפה

ראש עיריית חיפה פועל להקמת בורסה בחיפה, זה מבורך בעיני. לא בטוח שיש מקום לשתי בורסות בישראל. אבל למה לא להעביר את הבורסה הנוכחית לחיפה? הרי עיקר החברות והתעשייה בישראל יושבות בפריפריה ולא בת”א. בורסה בחיפה פירושו של דבר אלפי מקומות עבודה לצפון, פירושו של דבר הגירה חיובית מהמרכז לצפון. אני הייתי ממליץ ליונה יהב, גם לעבוד על הרחבת שדה התעופה בחיפה, שיהפוך לשדה תעופה בינלאומי. תושבי הצפון והגליל בפרט חווים סיוט בכל נסיעה לחו”ל. הטיסות יוצאות בשעות הבוקר המוקדמות, וחוזרות בשעות הלילה המאוחרות, זה אומר שתושב הגליל שצריך להגיע לפריס, פשוט לא ישן בלילה שלפני הטיסה וגם בלילה שאחרי החזרה. שדה תעופה בצפון גם יצור אלפי מקומות עבודה, שלא לדבר על העניין הביטחוני. במבצע הצבאי הנוכחי, סגרו ליומיים את שדה התעופה לוד, אילו בחיפה היה שדה תעופה בינלאומי, היה אפשר להסיט את ההמראות והטיסות לחיפה.

אני כותב את הדברים בתקווה ובכאב, כי כמו הרבה הורים, אנו מגדלים ילדים ושולחים אותם לשבור שבר במדינת ת”א. פיתוח הצפון יחזיר את הבנים הביתה,וגם ייצור איזון ופיזור אוכלוסין במדינה.

על אובמה וישראל

על פי פרסומים בעיתונות, התבטא איש בכיר כנגד התנהגות נתניהו וממשלתו, “הנהגה פזיזה ולא אחראית” זו הייתה האמירה. כאשר אומרים איש בכיר, הכוונה לנשיא עצמו. אני לא מסכים עם האמירה הזו, ככל שניתן לשפוט, נתניהו וממשלתו נהגו באיפוק ובאחריות, הם לא רצו במלחמה הזו, הם נגררו אליה כמי שכפאם שד. מי שקבע את הטון בממשלה היו המתונים, זה ציפי ליבנה ולפיד. לכן אינני מבין את האמירה הזו. לדעתי האמריקאים מתגלים פעם אחר פעם כנאיביים, מי שתמך באחים המוסלמים, חייב להיות נאיבי או טיפש. הם לא מבינים את המציאות מסביב, החמאס, אלקעידה, דאע’ש כולם ניזונים מאותו מקור אסלאמי רדיקאלי, אם לא יעצרו אותם כאן ועכשיו, זה יחזור למערב כבומרנג בלונדון בפריס ובניו-יורק.

גילוי גזענות בחברה הישראלית 

בעקבות המלחמה בעזה יש סממנים של גזענות שמרימה את ראשה בחברה הישראלית, כמו אותה קריאה של ברוך מרזך לבוא ולהפגין כנגד חתונה של מוסלמי ויהודייה מיפו. אני מגנה את התופעה בכול לשון של גינוי. עם כל הצער שאנו חווים על מות יקירינו, ועם כל הכעס שמעוררים ח”כ ערבים מיליטנטים, אסור לנו להגיע לשפל הזה. תארו לכם שהיו עושים הפגנה בפריז, על חתונה של יהודייה וצרפתי. איך אנו היינו מגיבים?

קצת על כדורגל

אבי לוזון מסיים קדנציה, יש שמספרים בשבחו, יש שמבקרים אותו. אני בוחן את הדברים במבחן התוצאה. הכדורגל הישראלי לא רק שלא התקדם, הוא נשוג לאחור. ב-1970 שיחקנו במונדיאל, היום אנחנו לא מצליחים לעבור את השלבים הראשונים. אנשים מדירים את רגלם ממגרשי כדורגל, יש הרבה דיבורים על כדורגל ומסביב לכדורגל, הרבה עסקונה, אבל כדורגל של ממש אין. אין לי מושג למה, אבל זו עובדה .

ושתהיה לכם שבת שלום

כתבה מעניינת:

שתיין צילום אילוסטרציה: Pixabay

קמצן, מתלהב או חבר אמת: איזה סוג של שתיין אתה?

שתפוכמו חבר אמת, אלכוהול תמיד נמצא שם: כשעצוב, כששמח, במסיבה הכי שווה ובאירוע המרגש ביותר. …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *