Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1516784998:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 19609
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [essb_cached_image] => Array
        (
            [0] => https://zhk.wpengine.com/wp-content/uploads/2018/01/מוריה-קווי-תלמידים-אגד-1127.jpg
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-title] => Array
        (
            [0] => הורים בביה״ס מוריה מודאגים: מי אחראי על בטיחות ילדינו בהסעות?
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-description] => Array
        (
            [0] => אתר זהר הצפון / חדשות
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw_text_input] => Array
        (
            [0] => בביה״ס מוריה
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => בביה״ס מוריה
        )

    [_yoast_wpseo_title] => Array
        (
            [0] => הורים בביה״ס מוריה מודאגים: מי אחראי על בטיחות ילדינו בהסעות?
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => מדי יום מוסעים 235 תלמידים לביה״ס מוריה וחזרה לבתיהם. בעקבות שורה של מקרים חריגים, דורש ועד ההורים מהעירייה מימון מלווים שיוצמדו להסעות. העירייה: הפעלת הקווים אינה מחייבת הצמדת מלווה
        )

    [_yoast_wpseo_linkdex] => Array
        (
            [0] => 70
        )

    [_yoast_wpseo_content_score] => Array
        (
            [0] => 30
        )

    [_yoast_wpseo_primary_category] => Array
        (
            [0] => 242
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 292
        )

    [essb_pc_facebook] => Array
        (
            [0] => 1
        )

    [rank_math_primary_category] => Array
        (
            [0] => 242
        )

    [rank_math_title] => Array
        (
            [0] => הורים בביה״ס מוריה מודאגים: מי אחראי על בטיחות ילדינו בהסעות?
        )

    [rank_math_description] => Array
        (
            [0] => מדי יום מוסעים 235 תלמידים לביה״ס מוריה וחזרה לבתיהם. בעקבות שורה של מקרים חריגים, דורש ועד ההורים מהעירייה מימון מלווים שיוצמדו להסעות. העירייה: הפעלת הקווים אינה מחייבת הצמדת מלווה
        )

    [rank_math_focus_keyword] => Array
        (
            [0] => בביה״ס מוריה
        )

    [rank_math_facebook_title] => Array
        (
            [0] => הורים בביה״ס מוריה מודאגים: מי אחראי על בטיחות ילדינו בהסעות?
        )

    [rank_math_facebook_description] => Array
        (
            [0] => אתר זהר הצפון / חדשות
        )

    [rank_math_robots] => Array
        (
            [0] => a:1:{i:0;s:0:"";}
        )

)

הורים בביה״ס מוריה מודאגים: מי אחראי על בטיחות ילדינו בהסעות?

שתפו

מדי יום מוסעים 235 תלמידים לביה״ס מוריה ובחזרה. בעקבות שורה של מקרים חריגים, דורש ועד ההורים מהעירייה מימון מלווים שיוצמדו להסעות. העירייה: הפעלת הקווים אינה מחייבת הצמדת מלווה

מאת גיל דובריש

ועד ההורים בבית הספר הממלכתי-דתי מוריה דורש ממינהל החינוך להציב מלווה בהסעות התלמידים, זאת עקב תלונות רבות מצד הורים בנושא הבטיחות. בעירייה טוענים כי אין צורך להקצות מלווים בכל האוטובוסים, בעלות שנאמדת לטענת ההורים בכ-120 אלף שקלים בשנה.

מוריה הינו בית הספר הממלכתי-דתי היסודי היחיד בכרמיאל ובאזור, לכן הוא מרכז תלמידים מכל שכונות העיר ואף מחוץ לכרמיאל. מדי יום, מוסעים 235 תלמידים מכל רחבי העיר בחמישה אוטובוסים בקווים 94,95,96,97,98, בשעות הבוקר משכונות העיר לבית הספר – ובשעות הצהריים בחזרה מיום הלימודים, וזאת ללא מלווה מבוגר. ההורים מביעים חשש לבטיחותם של הילדים, זאת על רקע מקרים מדאיגים שאירעו במהלך השנה האחרונה.

באחד המקרים טוענים ההורים כי נהג הוריד את כל התלמידים מהאוטובוס בכביש ראשי כשנקלע לפקק בשל חפץ חשוד, והמשיך לנסוע, כשהוא משאיר את הילדים לבדם. במקרה זה, התקשרו ילדים להוריהם וההורים נאלצו להתארגן עם רכבים פרטיים ולהסיע את התלמידים בקבוצות. לדברי ההורים מדובר במקרה אחד מתוך רבים, שמעיד על הבעייתיות בהסעות ללא מלווה אחראי.

במקרים נוספים התלוננו הורים על התנהלות בעייתית של נהגים, כך למשל, מספרת אם לתלמידה בכיתה ג׳: ״…יום שישי 17.11 קו 94 בשעה 11:30 בחזור מבי״ס… הבת שלי על פי חוק עדיין לא בת 9 ועשרות פעמים הכריחו אותה לעבור כביש לבד כי הם לא רצו לעשות סיבוב, הנהג… ביום שישי פשוט היה איתה לבד צעק עליה ואמר לה לרדת בתחנה שזה 20 דק׳ מהבית. הילדה חזרה בוכה ובלחץ… הילדה שלי מפוחדת״… האם מוסיפה כי מדובר ב…״מסכת ארוכה של נהגים שעושים מה שהם רוצים, לא לפי הנתיב שנקבע״.

הורה אחר מספר: ״…נוצר פקק, הנהג יצא מהאוטובוס לעשן וכשחזר קלל את הנהגים סביב, הילדים הרגישו מאוד לא נעים עם הסיטואציה… אני לא מוכן שהילדים שלי יהיו חשופים לדברים מהסוג הזה״.

אם אחרת לתלמיד בביה״ס אמרה כי בעיות הבטיחות מהוות סיבה לדאגה של ממש עבור ההורים. ״שמענו סיפורים על נהגים שמרימים קול, על נהג שהוריד ילדים במרחק רב מהתחנה, על תלמידים שנאלצים לעמוד באוטובוס כי אין מקום ישיבה לכולם, ועוד. התחושה שלנו, היא שהגופים האחראים זורקים אותנו האחד לשני, העירייה אמרה לנו שאין תקציב למלווה מבוגר, באגד טענו שזה לא מתפקידם לספק מלווה… האם מחכים שמשהו נורא יקרה כדי שיתעוררו?״

יו״ר ועד ההורים בבית הספר מוריה, משה טרבלסי אומר כי ״מרגע שהילדים עולים על האוטובוסים ועד שהם מגיעים לביה״ס, אין עין פקוחה עליהם ואין מבוגר אחראי. בחלק מההסעות האוטובוסים מלאים מעל ומעבר וילדים נאלצים לעמוד, יכול להיות שזה עומד בתקנים של אגד, אבל אלה לא מבוגרים, אלא ילדים בגיל 6-12. אנחנו מודאגים מהמצב הקיים, כאשר למעשה, אף גורם אינו נוטל אחריות על הבטיחות של הילדים. אם קורה משהו מי אחראי על האירוע? הנהג לא יכול להיות אחראי על הילדים, עליו להתמקד בנהיגה. מדובר בתקציב של כ-120 אלף שקלים בשנה, אך בעירייה טוענים כי אין באפשרותה לממן את העלות הזו״.

במכתב ששלח טרבלסי אל ראש מינהל החינוך בעירייה, מנחם שיכל, הוא מביע תמיהה: ״האם זה המצב הרצוי שבו… ילדים חוזרים לביתם מפוחדים, בוכים, מבוהלים במקרה הטוב. ולא רוצה לחשוב על מקרים אחרים״.

לדברי טרבלסי, הוא ניסה לתאם פגישה עם ראש העיר עדי אלדר, כדי לדון בנושא באופן ישיר, אך עד כה לא התקיימה פגישה ביניהם. ההורים אומרים כי בעקבות דרישותיהם אומנם חלה התקדמות במספר סעיפים, כמו למשל מינויו של מנהל בית הספר לאיש הקשר מול העירייה בכל הקשור להסעות, אך עדיין הסעיף החשוב ביותר – תקצוב מלווים, טרם הובא לפתרון.

ממשרד החינוך נמסר: ״הסמכות והאחריות לביצוע הסעות ולליווי מסורה בידי הרשות המקומית. חזקה עלינו שהרשות תדע לתת את הפתרון המיטבי״.

תגובת עיריית כרמיאל: ״העירייה העבירה לפני כ-7 שנים את קווי ההסעות של תלמידי בית-ספר מוריה לאגד בתום עבודת מטה יסודית מתוך כוונה להסדירם ולהעמידם לביקורת ולפיקוח משרד התחבורה (קווי הסעות מיוחדים לתלמידים מאושרים ע"י המפקח על התעבורה במשרד התחבורה).

״בעבר הופעלו הקווים על-ידי מסיעים פרטיים ובשל התנהלות לא תקינה ולא בטוחה יזמה העירייה את המהלך הזה. קווים אוטובוסים מיוחדים לתלמידים זהים בכל דבר ועניין לקווי תחבורה ציבורית רגילים. קווים כאלה משרתים גם את תלמידי בתי-הספר פסגות, הדקל, אמי"ת. הפעלת הקווים אינה מחייבת הצמדת מלווה״.

״אירועים חריגים שהתרחשו בהסעות, התבררו בפגישה של נציגי הורי התלמידים, מנהל בית-הספר ופקח אגד האחראי על ההסעות שהתקיימה במשרדו של ראש מינהל החינוך בתאריך 2 בינואר 2018. בפגישה הוצגו תלונות ההורים לצד תלונות נהגי אגד על התנהגות תלמידים בלתי נשלטת וראויה וסוכמו כמה דרכי התמודדות אפשריות על-מנת לצמצם את התופעה״.

״חשוב לציין שמתוך 235 התלמידים הנוסעים מידי יום זכאים בפועל 113 תלמידים באשר ל-122 התלמידים האחרים הגמישה העירייה את התבחינים בלא כל שיפוי של משרד החינוך. העלות השנתית הנגזרת מהגמשה זו נאמדת בסכום של 134,200 ש״ח. עובדה המעידה על נכונות, גמישות ורצון להעניק שירות מיטבי למספר רב של תלמידים הלומדים בבית ספר מוריה".

כתבה מעניינת:

שביל אופניים כרמיאל חברת נתיבי ישראל

תוותרו על הרכב? שביל האופניים החדש של כרמיאל

שתפובימים אלו הסתיימה סלילת שביל אופניים בעיר בהשקעה של כ-3 מיליון ש"ח, פרויקט שהובילו משרד …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *