Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1579451116:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 36595
        )

    [_wp_page_template] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [_elementor_controls_usage] => Array
        (
            [0] => a:0:{}
        )

    [_advads_ad_settings] => Array
        (
            [0] => a:2:{s:11:"disable_ads";i:0;s:19:"disable_the_content";i:0;}
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [_the_champ_meta] => Array
        (
            [0] => a:5:{s:7:"sharing";i:0;s:16:"vertical_sharing";i:0;s:7:"counter";i:0;s:16:"vertical_counter";i:0;s:11:"fb_comments";i:0;}
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-title] => Array
        (
            [0] => פורטל זהר.נט | החורף בשיאו, שפעת והצטננויות, יצאנו לחפש פתרונות | היכנסו לכתבה
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-description] => Array
        (
            [0] => בריאות | תדמית
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => שפעת
        )

    [_yoast_wpseo_title] => Array
        (
            [0] => החורף בשיאו, שפעת והצטננויות, יצאנו לחפש פתרונות | בריאות בצפון
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => רובנו רצים לרופאים, לתרופות השונות ושוכחים שיש גם דרכים טבעיות ומועילות. פנינו אל איתי אלבז, בעל קליניקה מוכרת בעיר לשמוע מה יש לרפואה הסינית להציע
        )

    [_yoast_wpseo_linkdex] => Array
        (
            [0] => 56
        )

    [_yoast_wpseo_content_score] => Array
        (
            [0] => 30
        )

    [_yoast_wpseo_primary_category] => Array
        (
            [0] => 1811
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 320
        )

)
איתי אלבז צילום אנרגטי צילום פרטי
איתי אלבז. צילום פרטי

החורף בשיאו, שפעת והצטננויות, יצאנו לחפש פתרונות

שתפו

רובנו רצים לרופאים, לתרופות השונות ושוכחים שיש גם דרכים טבעיות ומועילות. פנינו אל איתי אלבז, בעל קליניקה מוכרת בעיר לשמוע מה יש לרפואה הסינית להציע

מאת גיל דובריש

החורף הוא עונה לא קלה עבורנו, היובש והקור מקשים על גופנו לשמור על איזון וחום פנימי, העבודה המאומצת הזאת של הגוף משאירה אותנו חלשים יותר אל מול גורמים חיצוניים. ברפואה המשלימה יש מגוון שיטות ודרכים לסייע בכך.

פנינו אל איתי אלבז, בעל קליניקה מוכרת לרפואה סינית בעיר, כדי לשמוע על הפתרונות שמציעה הרפואה המשלימה למחלות החורף.

״הרפואה המשלימה בכלל והרפואה הסינית בפרט דוגלות באיזון הגוף ומניעת הגעה למצב שבו בכלל נהיה חולים, זאת ע"י הקשבה לגוף, לסביבה והתאמה בינהם, לדוגמה כשיש חום – לקרר, כשקר – לחמם, כשיש נזלת – לייבש אותה וכו'. ברפואה המשלימה ישנם מגוון כלים ליצור את אותם איזונים, אם ע"י דיקור סיני, התאמת התזונה, צמחי מרפא סינים ואפילו כוסות רוח – טכניקה יעילה הנפוצה בהמון תרבויות ברחבי העולם. כל אלו כלים מקצועיים והם נהדרים כאשר מגיעים לקליניקה אבל אנחנו כאן כדי לדבר על דרכים ביתיות יותר למניעה או התמודדות עם מחלות החורף״.

– מה משמש אותך בבית לסייע לך ולמשפחתך בעונות החורף?

״בעונות החורף חשוב קודם כל לשמור על חום הגוף, אם באמצעות ביגוד מספק או ע"י חימום הבית, אלו כמובן טיפים מוכרים אך בו בזמן הם טיפים לחימום חיצוני! אם הגוף שלנו מתקשה לשמור על חום הוא צריך גם עזרה מבפנים וכדאי לשלב גם תזונה "מחממת" יותר כמו מרקים, תבשילים, תבשילי קטניות ובשר. באותם מאכלים אנחנו לרוב נמצא תבלינים מחממים כדוגמת: קינמון, ג'ינג'ר, פלפל לבן או שחור, ציפורן, הל ואניס.

במידה ואנחנו כבר הצטננו נרצה לדעת איך לסייע לגוף להתגבר על המחלה והסימפטומים המציקים כמה שיותר מהר!

שני הצמחים בהם אני משתמש הכי הרבה הם ג'ינג'ר טרי ועלי מנטה. לא ביחד אלא ל2 מצבים שונים. הג'ינג'ר הטרי משמש למצבים בהם אין חום, אין כאבים והאף מטפטף כמו ברז דולף. מרגע שיש חום נזלת עם גודש ומיחושים בגרון אז אנחנו נשתמש במנטה המיובשת. את שניהם אנחנו חולטים ושותים, לא יותר מ3-4 פעמים ביום.

דיקור סיני. צילום: איתי אלבז
דיקור סיני. צילום: פרטי

טיפים להתמודדות עם מחלות החורף

לבקשתנו גיבש איתי אלבז כמה טיפים להתמודדות נכונה ויעילה עם מחלות החורף.

מי שרוצה להתמודד עם ההצטננות בצורה יעילה יותר צריך קודם כל להבין מה יש לו ומה יסייע לו טוב יותר.

  • יש לי כלל זהב: אם האף מטפטף ואין חום או כאב בגרון? ג'ינג'ר הוא הפתרון.
  • כשלנזלת יש צבע והחום גובר – מנטה עדיף הרבה יותר!
  • במידה ויש כאב קל בגרון גם אם משיעול אפשר להוסיף מעט דבש וגם לימון.

אם עקבתם אחרי הכללים והבנתם מה יש לכם ובמה כדאי להשתמש אז אפשר להתחיל להכין!

  • צורת ההכנה הפשוטה ביותר היא פשוט להכין כוס חליטה, מעט ג'ינג'ר טרי קצוץ בכוס (או מנטה בהתאם למצב, אבל לא שניהם יחד!) עם מים רותחים. לכסות את הכוס ולשתות אחרי זמן מה. לאפקט מוגבר אפשר לבשל את אותה חליטה בסיר עד שמפלס המים יורד מעט.
  • אם מדובר על חליטת מנטה אני שם כמה תיוני 100% מנטה (תבדקו מה כתוב על האריזה) בסיר, מבשל, מעביר לבקבוק ושומר במקרר לאורך כמה ימים.
  • כשלילדים שלי יש אף גדוש – אני מוסיף להם מאותה חליטת מנטה לבקבוק המים היומי שלהם עם המתקה טבעית כנגד טעם החליטה החזק וזה עוזר להם לנשום הרבה יותר טוב!

רוצים לחזק את מערכת החיסון לאפקט מניעתי לפני שבכלל מגיעה מחלה?

  • אפשר לקחת ראש שום שלם, לחתוך אותו מעט, לגרד בצל בינוני ולערבב הכל לקערה קטנה של דבש. אחרי שזה ישב זמן מה אפשר לשמור ולקחת כפית יומית של התערובת לחיזוק מע' החיסון.
  • אנשים רבים מתקשים להתמודד עם הקור העז שהופיע לאחרונה, במיוחד האוכלוסיה המבוגרת. לשם כך אפשר לשלב מזונות ותבלינים לתזונה היומיומית שהם בעלי אופי מחמם ובכך לסייע לגוף להתחמם גם מבפנים ובאופן טבעי. תבלינים שכאלו הם לדוגמה: קינמון, ג'ינג'ר טרי או מיובש, פלפל שחור/ לבן.
  • מזונות שמחממים יותר הם מרקים ותבשילים, גם תבשילי קטניות ובשר. ובשילוב אותם תבלינים האפקט מוגבר!
  • חליטות של קינמון וג'ינג'ר יכולות לעשות פלאים לתחושת החום הפנימי שלך. להוסיף קינמון למדף התבלינים, לדייסת קוואקר כארוחת בוקר או ארוחת ביניים זה ממש נהדר!
  • לנו בעונת החורף יש בבית קנקן של סיידר בייתי עם ג'ינג'ר וקינמון שאנחנו אוהבים לשתות בערבי החורף הקרים. התהליך הוא מאד קל: לקלף ולחתוך מספר תפוחים (כגודל הסיר), להוסיף מים עד כמה שניתן (לא יותר מדי, שלא יגלוש), מעט מיץ לימון, מעט ג'ינג'ר קצוץ כמה מקלות קינמון (עדיף קינמון סיני – בקשו ממוכר חנות התבלינים) והמתקה לפי הטעם. אפשר לשמור במקרר לכמה ימים, עם התפוחים או בלי, מה שאוהבים, לחמם בכל ערב על הספה ולהנות.

הצילום האנרגטי

איתי אלבז עוסק כבר מספר שנים ברפואה משלימה ומתמחה ברפואה סינית ובצילום אנרגטי.

– אוקיי, שמעתי על רפואה סינית, דיקור וצמחי מרפא, אבל מה זה צילום אנרגטי?

״צילום אנרגטי זאת טכנולוגיה מדעית ומערבית לחלוטין, שמאפשרת לנו בעזרת מצלמה דיגיטלית ותוכנה יחודית לצלם את את האנרגיות שבגוף האדם – הצ׳אקרות ההודיות, המרידיאנים הסיניים ועוד. זו טכנולוגיה אבחנתית המאפשרת לי כמאבחן וכמטפל לראות חוסר איזון אנרגטי בגוף האדם, ולהציע מבנה טיפול פרטני ואישי עבור מי שנמצא מולי וכן לנהל מעקב וביקורת על יעילות הטיפול והתקדמותו. לראות את השינוי בצילום וכמובן בתחושת המטופל בכל מפגש זה נהדר! יש אנשים שבאים אלי ורק מחכים לראות איך האנרגיות שלהם נראות היום״.

– מה למשל אפשר לאבחן בצילום האנרגטי?

״הצילום האנרגטי מאפשר לי לאבחן חוסר איזון אנרגטי בגוף שלנו שיכול להעיד על בעיה קיימת, בעיה שהייתה בעבר ועדיין מפריעה או בעיה שמתפתחת ועדיין איננה מורגשת באופן פיזי. לדוגמה, במהלך האבחון קורה שאני שואל את האדם שמולי שאלות בנושא חוסר איזון מסויים שאני רואה בצילום, והוא נזכר במכה, נפילה או תאונה שחווה ולא ידע שהיא עדיין נוכחת ומשפיעה עליו״.

צילום אנרגטי. צילום: איתי אלבז
צילום אנרגטי. צילום: איתי אלבז

– איך רפואה עתיקה בת אלפי שנים יכולה להשתלב עם טכנולוגיה מערבית חדשה?
"למעשה אין כאן שום ניגוד אלה השלמה אחת של השניה, הצילום האנרגטי מאפשר לנו למעשה לצפות באנרגיות, בצ'אקרות ובמרידיאנים שעד לפני כמה שנים נחשבו למיתוס ולאגדות עתיקות, הצילום האנרגטי בעצם מוכיח את קיומם ומאפשר לנו להתייחס לרובד נוסף בקיום שלנו באופן מדעי ומוכח.

בסופו של דבר, כל מי שעוסק בתחום טיפולי ורפואי חייב להיות מעודכן בכלים ובמחקרים החדשים וגם בספרות העתיקה, אלו תחומים של למידה מתמדת כי בכל יום אפשר ללמוד על דרך חדשה לסייע לאנשים שמגיעים אליך לקליניקה״.

– מה מאפיין את האנשים שמגיעים אל הקליניקה שלך?

״למעשה כולם מגיעים אלי, מצעירים עד מבוגרים, אנשים שסובלים מכאבים כרוניים עזים, הפרעות שינה, בעיות עיכול, אי נוחות מתמשכת, חולשה, חוסר איזון ועוד.

תשמע, כולנו גוררים בעיות, כאבים וסימפטומים במשך זמן רב רק בשביל להמשיך בשגרת חיינו. אנחנו חורקים שיניים ומנסים 'לשרוד׳ עוד יום ועוד יום עד שהמצב הופך להיות בלתי נסבל ורק אז פונים לרופא או מטפל.

גם אז אני מקבל אנשים שקבעו להם תור למומחה או בדיקות רק בעוד מספר חודשים, הם כמו כולנו חיכו ומשכו והם מחפשים פיתרון כמה שיותר זמין, ברבים מהמקרים ניתן להקל מאד על אותם אנשים תוך זמן קצר בלבד, ובחלק מהמקרים עד שהתור מגיע הוא כבר פחות רלוונטי.

זה חשוב מאד שרופא המשפחה יהיה מעודכן בכל מה שקורה ולקבל הפניות כמה שיותר מוקדם זה חשוב ביותר! אבל זמני ההמתנה הארוכים בתוך המערכת שגם הם אחרי תקופה ממושכת חוסר נוחות במקרה הטוב גורמים סבל מיותר להרבה אנשים״.

כולנו חוטאים בזה כלפי עצמינו בזמן שהיום הרפואה המשלימה כל כך זמינה שאפשר לקבוע מפגש אחת לשבוע בשעה שנוחה לך, למען עצמך ושיפור איכות החיים שלך״.

הקליניקה של איתי אלבז נמצאת בכרמיאל במרכז Wei לבריאות שלמה בשדרות נשיאי ישראל. לתיאום פגישה ניתן ליצור קשר עם איתי בטלפון 0534-623129.

(תוכן מקודם)

כתבה מעניינת:

חיסון פרבנר צילום דוברות הכללית

חיסון פרבנר: המגן החיוני מפני דלקת ריאות בכל השנה

שתפו"דלקת ריאות היא מחלה זיהומית חמורה והסיכון לחלות בה עולה עם הגיל. היא מסוכנת משום …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *