בית / Uncategorized / החורף הזה אנחנו לא עולים במשקל
החורף הזה אנחנו לא עולים במשקל
החורף הזה אנחנו לא עולים במשקל

החורף הזה אנחנו לא עולים במשקל

 

גשם,  רוח,  מזג האוויר מתחיל להתקרר, דה ווייס ברקע, מיד לאחר מכן סרט טוב, סידרה , הספר מונח ממש כאן. המאכלים המוקרמים והצלי מוסיפים ריח ניחוח בבית. התיאבון עולה החשיפה למאכלים חמים ומשמינים בכל העוצמה ובכל הכוח ממש כאן במטבח.

השנה אנחנו לא נקל ראש ולא נשכח שתוספת הקילוגרמים תהיה מצערת מאוד. על טעויות לא חוזרים.

סודות מקצוע:

  • שתו מרקים: מרק לפני ארוחת צהריים ממלא ויגרום לקיבה הרגשת מלאות.
  • תשתו רזה: חשבתם על שוקו חם? אז לא. נקודה. שוקו מכיל כמות שומן, במקום זה קפה הפוך עם חלב דל או חלב סויה. אפשרות אחרת היא תה ירוק שלצד החיסכון באנרגיה מכיל חומרי נגדי חמצון התורמים לבריאותכם.
  • שמרו על הפעילות : נכון, חשוך וקר בחוץ, אבל זה לא מה שצריך לחסל את שגרת הפעילות הגופנית שלכם. פעילות גופנית תשמור על מצב רוח טוב גם כשחשוך וקר וגם תשמור על משקלכם. אם אין לכם מנוי בחדר כושר, אין לכם מאמן פרטי, אישי, צאו להליכה קלילה שלוש פעמים בשבוע. אם קר לכם לכו לקניון כלשהו מוקדם בבוקר כשלא מסתובבים הרבה אנשים ובצעו שם את ההליכה היומית שלכם. ובעיקר תחשבו כמה טוב תרגישו ותראו כשהקיץ יחזור.
  • היו באור: מעט אור יכול להיות גורם לתחילת אכילה לא מבוקרת של מזון עשיר בקלוריות, סוכרים ושומן כמו עוגיות, עוגות, גלידות או צ'יפס. זה קורה כי מעט אור שמש בחורף מוריד את ייצור הסרוטונין, הורמון שעוזר לנו לרסן אכילת יתר. לכן רצוי להקפיד להיות שעה באור היום.
  • השמרו מאכילת יתר בלילה: חוזרים בערב מהעבודה, המתח יורד, קר וחשוך בחוץ. אלה תנאים אופטימליים לאכילה לא מבוקרת. בדרך כלל אכילת לילה מלווה באי אכילה בבוקר שלמחרת. כך נוצר מעגל קסמים, אוכלים בלילה, לא אוכלים עד הצהריים ואז מגיעים רעבים מאוד ללילה, לכן חוק ברזל הוא להתחיל את הבוקר עםארוחה טובה המורכבת מלחם מלא ודגנים מלאים. [ תנסו לשלב אימון בוקר].
  • הגידו לא לעייפות: החורף יכול לגרום לתקופת עייפות ועצלות. אכלו לפחות 5 ירקות ו-2 פירות ליום. פירות וירקות מכילים מעט קלוריות והרבה אנטיאוקסידנטים, ויטמינים ומינרלים שישאירו אתכם ערניים וחיוניים. הירקות לא חייבים להיות רק כסלט קר, תמיד ניתן לאכול מרקים טעימים או ירקות מבושלים בנוסחים שונים בעונת החורף יש מבחר גדול של ירקות כמו גזרים, כרשה, דלעת, שום, סלק, ברוקולי, אבוקדו ועוד. כל אלה מעולים עבורכם ותורמים ויטמינים ומינרלים שהגוף זקוק להם.

גם לגבי פירות המצב דומה. ניתן לאכול פרי הדר כגון תפוזים, קלמנטינות ולימונים.

  • הימנעו מסוכרים פשוטים: סוכרים פשוטים מספקים מעט אבות מזון ובדרך כלל נמצאים במזונות בהם יש הרבה שומן ומלח, נסו להוציאם מהבית ובמקומם למלא את המקרר במוצרים בעלי פחמימות מורכבות. מדובר בלחמים מלאים, אורז מלא, קטניות, פירות וירקות, פירות יבשים ומרקים דלי נתרן. במזונות האלה מצויים יותר סיבים תזונתיים אשר עוברים עיכול איטי וגורמים לשובע ממושך יותר. ניתן כך ליהנות ממאכלים טעימים דלי שומן כגון, גרנולה דלת שומן עם חלב דל שומן, לחם מלא עם מריחה דקה של טחינה, מרק שעועית או עדשים דל נתרן, ואורז מלא עם עדשים עם תבלינים למיניהם.

החורף הינו זמן מצוין ליצור מאכלים מאוד טעימים, בעלי ערך תזונתי גבוה שיעזרו לכם לשמור על המשקל, על מצב הרוח, הבריאות האנרגיות שאתם צריכים בכדי להתעמל.

מאחלת לקוראים חורף נעים, טעים, חם ורזה.

שלכם סוזי.

 

סוזי קונינסקי B.ed  בחינוך , רכזת תחום האירובי והכושר בביה"ס למאמנים ומדריכים מכללת אוהלו. מלמדת ומאמנת בהולמס פלייס כרמיאל שיעורי אירובי, עיצוב וספינינג. 

שתפו

כתבה מעניינת:

שבלולי קינמון ושקדים מאת אלפרו צילום יחצ חול (1)

שבלולי קינמון ושקדים

חג ט"ו בשבט בפתח ואין זמן יותר מתאים מזה למאפה מתוק וריחני של שבלולי קינמון …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

SHOP NOW
close-link