Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1600931426:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 41402
        )

    [_wp_page_template] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [_elementor_controls_usage] => Array
        (
            [0] => a:0:{}
        )

    [_advads_ad_settings] => Array
        (
            [0] => a:2:{s:11:"disable_ads";i:0;s:19:"disable_the_content";i:0;}
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [_the_champ_meta] => Array
        (
            [0] => a:5:{s:7:"sharing";i:0;s:16:"vertical_sharing";i:0;s:7:"counter";i:0;s:16:"vertical_counter";i:0;s:11:"fb_comments";i:0;}
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-title] => Array
        (
            [0] => פורטל זהר.נט | החזרי מס לשכירים - כל מה שצריך לדעת | היכנסו לכתבה
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-description] => Array
        (
            [0] => כלכלה ופיננסים |
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => החזרי מס
        )

    [_yoast_wpseo_title] => Array
        (
            [0] => %%title%% %%page%% החזרי מס לשכירים - כל מה שצריך לדעת
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => שכירים? קיים סיכוי לא קטן שאתם זכאים להחזר מס בגובה של אלפי עד עשרות אלפי שקלים. במדריך זה נציג לכם את כל הפרטים בנוגע להחזר מס. האם אתם זכאים
        )

    [_yoast_wpseo_linkdex] => Array
        (
            [0] => 63
        )

    [_yoast_wpseo_content_score] => Array
        (
            [0] => 60
        )

    [_yoast_wpseo_primary_category] => Array
        (
            [0] => 244
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 351
        )

)
החזרי מס
החזרי מס. צילום אילוסטרציה

החזרי מס לשכירים – כל מה שצריך לדעת

שתפו

שכירים? קיים סיכוי לא קטן שאתם זכאים להחזר מס בגובה של אלפי עד עשרות אלפי שקלים. במדריך זה נציג לכם את כל הפרטים בנוגע להחזר מס, כך שגם אתם תוכלו לבחון האם אתם זכאים

 

החזר מס לשכירים – נפוץ יותר ממה שחשבתם

החזר מס לשכירים נשמע בעבר כמדע בדיוני, אולם בשנים האחרונות ניתן לראות זינוק במספר הפניות של שכירים לחברות מקצועיות לצורך בחינת זכאות. למעשה, ע"פ הערכות אלפי שכירים משלמים מדי שנה תשלום מס גבוה מכפי שהם נדרשים לשלם בפועל, כתוצאה מגביית מס שאינה משקפת במדויק את סכומי המס האמיתיים.

חשוב מאוד להבין שלא מעט כסף מעורב כאן בסיפור, על פי הערכות "שוכבים" מיליארדי שקלים אשר מחכים לשכירים אשר נמצאו כזכאים לקבלת החזר מס. מנגד, ע"פ סקר אשר נערך לאחרונה בקרב 3,500 שכירים, כמעט 9 מכל 10 עובדים שכירים סבורים שהם אינם עומדים בקריטריונים ולכן אינם בוחנים את מידת זכאותם.

לא מעט שכירים חוששים שבמקום החזר מס הם יצטרכו לשלם תוספת, כאשר אחוז גבוה יותר הודיע כי הבירוקרטיה הכרוכה בהחזר גורמת לויתור על מימוש הזכויות. חשוב להזכיר כי באמצעות סיוע מקצועי ניתן לקצר את הליך הבקשה, וזאת באמצעות מילוי פרטים וטפסים באמצעות נציג שירות אשר מלווה אתכם לכל אורך התהליך, לצורך קבלת החזרי מס לשכירים.

באילו מקרים ניתן לקבל החזר מס?

ישנם לא מעט מקרים בהם מתגלה כי שכירים זכאים להחזר מס. המקרים הנפוצים ביותר נוגעים למילוי שגוי של טופס 101, בשל אי מילוי של נקודות זיכוי רלוונטיות כמו מגורים באזור פריפריה, נכות של בן או בת הזוג, תרומה מעל סכום מסוים, גירושים, ילדים עם בעיות רפואיות מסוימות ועוד.

בנוסף, תיאום מס שגוי המתבצע בעקבות מעבר תכוף בין מקומות עבודה מהווה גם הוא אפשרות לקבלת החזר מס, בעיה נפוצה אשר מתרחשת אצל לא מעט עובדים – בייחוד בעידן הנוכחי שבו שכירים עוברים מקום עבודה כל 3 שנים בממוצע.

מעבר תכוף בין מקומות עבודה עלול לגרום למצב שבו תשלום המס אשר שולם בפועל היה גבוה מכפי שהיה נדרש במס הכנסה. לדוגמה, שכיר שעבד במפעל מסוים מינואר עד סוף יוני והרוויח בו 12,000 שקלים (כלומר 6*12,000) שזה 72,000 שקלים, התפטר, היה ללא עבודה במשך שלושה חודשים וחזר לעבודה אחרת עם משכורת זהה. מה שיקרה בפועל הוא שמס הכנסה יחשב כבר מינואר שמשכורתו השנתית צפויה להיות 12*12 שזה 144,000 שקלים, למרות שבחישוב שהצגנו הוא ירוויח רק 108,000 שקלים. כלומר הוא ימוסה על 36,000 שקלים עליהם לא היה צריך לשלם מס.

יתר על כן, עובדים שכירים אשר נולדו להם ילדים בזמן שנת המס הרלוונטית זכאים גם הם לקבלת נקודות זיכוי, ולכן אם המעסיק לא עודכן בכך ישנו סיכוי סביר כי תשלום המס היה גבוה כפי שנדרש. באמצעות חברה אשר מתמחה בתחום ניתן לבחון את הזכאות לקבלת החזר, ובהתאם לכך להתחיל לפעול לצורך מימוש זכויות.

מקרים בהם שווה לבדוק אם אתם עשויים להיות זכאים להחזר מס:

  • אתם משתכרים בממוצע מעל 8,000 ש״ח ברוטו בחודש.
  • החלפתם מקום עבודה ב-6 השנים האחרונות.
  • יש לכם פעילות בשוק ההון.
  • פדיתם קרן השתלמות ושילמתם 35% מס בגין פדיון מוקדם (בטרם 6 שנים)
  • מכרתם נכס ב-6 השנים האחרונות ושולם עבור הרווח מס שבח.
  • סיימתם תואר אקדמי.
  • אתם משלמים מזונות.
  • אתם עובדי הוראה.
  • עברתם שינוי משפחתי: גירושין, הרחבת המשפחה וכו׳.
  • עברתם להתגורר באיזור עם הקלות מס לאחרונה.
  • לבן או בת הזוג שלכם ישנה נכות המזכה אותו בהקלות
  • לילדכם ישנו מצב רפואי המזכה אתכם בהקלות מס

כיצד מגישים בקשה להחזר מס?

אחת הסיבות הנפוצות לאי מימוש זכויות בכל הקשור להחזר מס נובע מהליך בירוקרטי הכרוך במילוי טפסים. חשוב להבין כי ניתן לדרוש החזר מס באופן רטרואקטיבי עד שש שנים לאחור, בעבור כל שנת מס בנפרד.

את הבקשה להחזר יש להגיש לפקיד שומה במס הכנסה במקום המגורים הנוכחי, ובמסגרת הבקשה למלא טופס 135 וכן טופס 106. בנוסף, נדרש לצרף מסמכים המעידים כי אכן יש זכאות לקבלת החזרי מס לשכירים, וכן לצרף לבקשה אסמכתא המציינת את חשבון הבנק העדכני, כך שאם אכן יתברר כי אתם זכאים להחזר מס תוכלו לקבל אותו ישירות לחשבון הבנק שלכם.

תוך כמה זמן ניתן לקבל את ההחזר לחשבון הבנק?

התשובה לשאלה הזו תלויה בשניים או שלושה גורמים, תלוי בבחירתכם:  אתם, פקיד השומה המקומי והחברה שמלווה אתכם, במידה ואכן בחרתם לקחת חברה להחזרי מס.

פקידי השומה בארץ עובדים בקצב שונה בין עיר לעיר ומהירות התגובה שלהם היא גורם משמעותי בכמה זמן יקח להחזר המס להגיע אליכם לחשבון. כמובן כי גם לכם ישנה אחריות ותפקיד – מילוי הטפסים הנדרשים. אם בחרתם לקחת חברה מקצועית אז ייתכן מאוד והם יצליחו להאיץ תהליכים, בין אם בהכרות עם פקיד השומה וההליך הבירוקרטי ובין אם דרכים נוספות ויעילות שמתעדכנות לבצע את החזר המס בצורה מהירה יותר.

מה היתרון של חברה להחזרי מס על פני אדם מן היישוב?

בדיקה להחזרי מס עבור שכירים המתבצעת באמצעות חברה מקצועית מקנה לכם שקט נפשי, מדוע? מאחר והם עורכים בדיקה יסודית טרם הגשת המסמכים למס ההכנסה, כך תהיו בטוחים שלא אתם אלו שתצטרכו לשלם. חברות מקצועיות מגישות מסמכים רק לאחר שווידאו כי ללקוח צפוי להיות החזר מס.

סיבה נוספת לבצע בדיקה באמצעות חברה אמינה ומקצועית היא השליטה שלהם ברזי המס ובסעיפים השונים. אם תסתכלו במקרה על טופס 135 תגלו המון סעיפים מורכבים שמצריכים ידע מוקדם. הידע הזה שווה כסף לבודק, במקרים רבים זה עולה על העמלה אותה תצטרכו לשלם לחברה שמסייעת לכם.

כמה עולה בדיקה להחזרי מס והאם בכלל משתלם לשלם לחברה?

שאלה מצוינת מאחר וזה לא מתאים לכל אחד, ישנם אנשים שמעדיפים לבדוק בעצמם. הם אוהבים להשקיע שעות רבות בלמידה של חוקי המס, מחבבים בירוקרטיה ומבצעים את הבדיקה בעצמם.

אלמנט נוסף ולא פחות חשוב הוא נושא העמלה – התשלום על בדיקות להחזרי מס לשכירים באמצעות חברות מקצועיות מתבצע באחת משתי דרכים, הראשונה היא תשלום קבוע לבדיקה, בין אם היה החזר או לא. לרוב יהיה זה תשלום של כמה מאות שקלים. האפשרות השנייה והנפוצה יותר בישראל היא תשלום לפי הצלחה. כלומר, החברה גובה עמלה מסוימת (עמלות הנעות בין 15-25%) רק מההחזר שהתקבל.

חשוב להבין כי התשלום הזה מתבצע עבור רואה החשבון של החברה, איסוף החומרים השונים שהחברה מבצעת, ההגשה לפקיד השומה וכמובן הזמן שמושקע בכך.

בשורה התחתונה אתם צריכים לשאול את עצמכם – האם הזמן שתשקיעו בתהליך, היכולת שלכם ללמוד את הנושא בצורה מיטבית על מנת למקסם את ההחזר, המאמץ הבירוקרטי והסבלנות שלכם שווים את המחיר? אם כן אז לכו על זה לבד, אחרת תשאירו את זה למומחים.

החזר מס עם חברה מקצועית – הדרך הבטוחה

לסיכום, מאחר ומילוי הטפסים וההתמודדות עם רשויות המס עלולים להיות מתישים ומייגעים, מומלץ ליצור קשר עם חברה מקצועית אשר תדע לספק לכם את המענה הן מבחינת בדיקת זכאות והן מבחינת מילוי הטפסים במלואם.

למעשה, כל טעות במילוי הטופס עלולה לעכב את התהליך ואפילו עלולה למנוע מכם לממש את הזכאות, ולכן באמצעות ליווי מצד אנשי מקצוע ניתן להבטיח כי תוכלו בתור שכירים לממש את זכותכם ולקבל החזר מס בגובה של מאות עד עשרות אלפי שקלים – ישירות לחשבון הבנק שלכם.

מוזמנים לבדוק עוד היום אם גם לכם מגיע החזר מס, באתר או בשאלון הבא:

כתבה מעניינת:

עבודה היברידית מהבית ומהמשרד

שתפועבודה היברידית מגפת הקורונה שהתרחשה בארץ ובעולם לפני כמה שנים בודדות יצרה שינויים מהותיים בדפוסי …


2 תגובות

  1. יואב לביא

    בתור מי שניסה כמה פעמים לקבל החזר מס – עדיף לחסוך את הזמן שלכם ולהשתמש בחברה שעושה את זה בשבילכם, אחרת פשוט לא תקבלו את הכסף
    אני מילאתי את כל הטפסים, הבאתי אישורים מהבנק ומהקרנות, תלושי משכורת, הכל! במשך כמעט שנה כל פעם היה חסר משהו אחר, התייאשתי ופניתי לחברה שעושה את זה (לא זוכר את שמה) ותוך שבוע הודיעו לי שאני זכאי להחזר, אחרי 3-4 חודשים הכסף כבר היה בחשבון והם קיבלו 18 אחוז ושלום על ישראל

  2. לויטה מנשה

    היום יש הרבה חברות שעושות החזר מס וזה הכי נוח בלי כל הבירוקרטיה של מס הכנסה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *