Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1557848230:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 29518
        )

    [_wp_page_template] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [_adinserter_block_exceptions] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_ning_settings] => Array
        (
            [0] => a:1:{s:9:"allow_ads";s:1:"1";}
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [_the_champ_meta] => Array
        (
            [0] => a:5:{s:7:"sharing";i:0;s:16:"vertical_sharing";i:0;s:7:"counter";i:0;s:16:"vertical_counter";i:0;s:11:"fb_comments";i:0;}
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-title] => Array
        (
            [0] => פורטל זהר הצפון | הכדורגל חוזר הביתה | כנסו לכתבה
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-description] => Array
        (
            [0] => אנשים | חדשות
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => כדורגל
        )

    [_yoast_wpseo_title] => Array
        (
            [0] => %%title%% %%page%% %%sep%% %%sitename%% הכדורגל חוזר הביתה | ספורט בכרמיאל
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => אחרי 3 וחצי שנים שבהם לא הייתה בכרמיאל קבוצת כדורגל בוגרת, מרים עומרי דרור (27) את הכפפה ומקים מועדון חדש שייצג את העיר. בראיון בלעדי לזהר הצפון הוא מסביר
        )

    [_yoast_wpseo_linkdex] => Array
        (
            [0] => 54
        )

    [_yoast_wpseo_content_score] => Array
        (
            [0] => 30
        )

    [photographr] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_photographr] => Array
        (
            [0] => field_526e88dd85757
        )

    [journalist] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_journalist] => Array
        (
            [0] => field_526e890585758
        )

    [youtube] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_youtube] => Array
        (
            [0] => field_5309e571a1762
        )

    [youtube2] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_youtube2] => Array
        (
            [0] => field_5371dcbebf175
        )

    [_yoast_wpseo_primary_category] => Array
        (
            [0] => 2120
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 754
        )

    [rank_math_primary_category] => Array
        (
            [0] => 2120
        )

    [rank_math_title] => Array
        (
            [0] => %title% %page% %sep% %sitename% הכדורגל חוזר הביתה | ספורט בכרמיאל
        )

    [rank_math_description] => Array
        (
            [0] => אחרי 3 וחצי שנים שבהם לא הייתה בכרמיאל קבוצת כדורגל בוגרת, מרים עומרי דרור (27) את הכפפה ומקים מועדון חדש שייצג את העיר. בראיון בלעדי לזהר הצפון הוא מסביר
        )

    [rank_math_focus_keyword] => Array
        (
            [0] => כדורגל
        )

    [rank_math_facebook_title] => Array
        (
            [0] => פורטל זהר הצפון | הכדורגל חוזר הביתה | כנסו לכתבה
        )

    [rank_math_facebook_description] => Array
        (
            [0] => אנשים | חדשות
        )

    [rank_math_robots] => Array
        (
            [0] => a:1:{i:0;s:0:"";}
        )

)
עומרי דרור איצטדיון 2019-05
עומרי דרור. צילום ארכיון

הכדורגל חוזר הביתה

שתפו

אחרי 3 וחצי שנים שבהם לא הייתה בכרמיאל קבוצת כדורגל בוגרת, מרים עומרי דרור (27) את הכפפה ומקים מועדון חדש שייצג את העיר. בראיון בלעדי לזהר הצפון הוא מסביר למה דווקא הוא ומספר על החלום הגדול ועל האתגרים שבדרך

מאת גיל דובריש

כדורגל הוא הרבה מעבר לספורט. זה חינוך, זה ערכים, ולא משנה מה יספרו לכם, זה גם הרבה כבוד ויוקרה. בשנים האחרונות, אחרי שפורקה הקבוצה הייצוגית, הייתה כרמיאל סוג של ״עוף מוזר״ בארץ – עיר בת 50,000 נפש ללא קבוצת כדורגל בוגרת, בשעה שבכל כפר בן 2000 נפש יש קבוצה פעילה. המצב הזה נמשך יותר מדי זמן, עד שעומרי דרור, תושב כרמיאל מלידה (כבר 27 שנים) החליט להרים את הכפפה שהייתה מונחת על הרצפה להקים קבוצה חדשה, ממש מאפס.

את דרור (27), שמכהן בתפקיד יו״ר קבוצת הבוגרים הפועל עירוני כרמיאל, תפסנו השבוע בעיצומה של העבודה על הקמת המועדון החדש. הוא לא פירט יותר מדי על הנושא אבל הסכים לחשוף כי הוא עסוק במה שהוא מכנה ״סגירת עמוד השדרה של הקבוצה״, או במילים אחרות סיכום עם השחקנים הדומיננטיים והמשפיעים ביותר שיהיו החלק העיקרי בקבוצה. ״כן״ הוא מחייך, ״חמישה חודשים לפני שבכלל מתחילה הליגה, אנחנו כבר מסכמים עם השחקנים המובילים של העונה הבאה״.

מוזמנים להיכנס לכתבות מעניינות נוספות בפורטל זהר הצפון:

חיידק הכדורגל

עומרי נולד בכרמיאל לד״ר רונית דרור שמוכרת לרבים בעקבות התמודדותה לכנסת ברשימת זהות בראשות משה פייגלין וארז דרור, איש ספורט ידוע בכרמיאל. ״גדלתי בבית שבו החינוך והספורט היו מעל הכל. אמא הקימה את המרכז לנפגעי אלכוהול והייתה במשך שנים עובדת סוציאלית, אבא היה מעורב בניהול של קבוצת הנשים בכדורסל נירוסופט כרמיאל ובכדורגל המקומי״ הוא מספר.

אחרי שסיים את לימודיו באורט הורוביץ ובאורט מגדים, שירת דרור בצבא כמפקד ביחידת כפיר ונטל חלק בפעילות השוטפת של היחידה ביו״ש. במסגרת שירותו, נפצע במהלך הפגנה המונית בשכם, כאשר נדרס ע״י רוכב אופנוע אך המשיך ומילא את המשימה ולכד את אחד ממובילי ההפגנה. רק בתום האירוע פונה באמבולנס לטיפול רפואי.
אחרי השחרור מהצבא נשאר בכרמיאל, עבד במקומות שונים, למד ייעוץ מס ובמשך ארבע שנים עבד בסוכנות ביטוח. בתחילת השנה הקים משרד חדש לייעוץ מס, ראיית חשבונות והנהלת חשבונות. הוא מעורב בקהילה במשך שנים, נמנה על מקימי מינהלת הצעירים ושותף במשך שנתיים ביחד עם נתנאל הררי בניהול קבוצת כדורגל החופים.

לעולם הכדורגל נמשך באופן טבעי. האהבה של אביו לספורט הוטבעה בו מגיל צעיר. ״עוד לפני שאני זוכר את עצמי הייתי מחובר עם כדור לרגל, שיחקתי בקבוצות הילדים, הנערים והנוער העירוניות, שמנוהלות כיום ע״י אופק כרמיאל. בקבוצת הנוער הייתי שותף בעונה בלתי נשכחת שבה הצלחנו להעפיל לליגה השניה בארץ, תחת הדרכתו של קיצי דונט. זו הייתה אחת הקבוצות הכשרוניות ביותר שהיו אי פעם בכרמיאל, סיימנו במקום ה-6 בליגת המשנה, הצלחנו להתמודד שווה בשווה עם מועדונים גדולים. אני לא אשכח שסיימנו בתיקו 2:2 עם הפועל פ״ת״.

הצבא קטע את הקריירה המקצועית (״זה וגם העובדה שהייתי איטי יחסית לשחקן כדורגל״ הוא מודה בחיוך). עומרי לא חזר לשחק באופן פעיל, אבל חיידק הכדורגל נשאר טבוע בו.

ההכרזה החגיגית על הקמת קבוצת הפועל עירוני כרמיאל

היחיד שהרים את הכפפה

בחודשים האחרונים עסוק עומרי דרור בבניית קבוצת הכדורגל החדשה שנקראת הפועל עירוני כרמיאל. הקבוצה תחל רשמית את פעילותה בעונת המשחקים 2019-20 בליגה ג׳.
על רקע טענות שהועלו לאחרונה בהקשר של היחסים הקרובים של דרור עם ראשה עיר משה קונינסקי, חשוב לו מאוד להדגיש כי אין קשר בין הדברים: ״בניגוד למה שנטען ע״י אנשים מסויימים, אני לא מוניתי על-ידי ראש העיר משה קונינסקי כדי להקים את קבוצת הבוגרים, זה לא נכון. בשנה שעברה, עוד לפני הבחירות, קיבלתי את המנדט להקים קבוצת כדורגל מידיה של מ״מ ראש עיר דאז, רינה גרינברג. זה לא יצא לפועל כי לצערי הסכום שהיקצו לי בשנה שעברה לא היה מספיק. אני לא בא בטענות לאף אחד, פשוט לא הייתה אפשרות ריאלית לממש את החלום בהתחשב בתקציב שהוקצה לכך״.

– אבל למה דווקא אתה מקים את הקבוצה החדשה?

״היו גורמים שונים שהתעניינו ורצו להקים קבוצת בוגרים חדשה, למה אני? אולי כי בסופו של דבר אני היחיד שהגיש את הבקשה הרשמית ומילא את הטפסים כדי להקים קבוצה. אני היחיד שהרים את הכפפה״.

– מתי התחלתם לעבוד על הקמת האגודה ומה הצעדים והפעולות שבוצעו עד עכשיו, למשל מינויים, תפקידים?

״בעיקרון התחלנו לעבוד כבר בחודש דצמבר האחרון, חיפשתי קודם כל את הגורם שישלים אותי. החיפושים נמשכו המון זמן. נפגשתי לפחות עם 15 אנשים מעולם הכדורגל, בהם פיגורות ידועות מאוד בהיבט המקומי והאזורי, חלקם נשללו מיד בשיחה הראשונה כששמעתי איך הם מתבטאים, וחלקם הפסידו בהמשך המירוץ. בסופו של בחרתי באושרי לוי, שוער עתיר ניסיון עשיר עם מאות הופעות בליגת העל, בליגה הלאומית ובליגות הנמוכות. הוא חתום על 7 עליות בליגות הנמוכות. הוא ישמש כמנהל המקצועי של הקבוצה וגם יהיה השוער שלנו בשנים הקרובות. אנחנו ממש על סף חתימה עם מאמן בכיר מאוד, אני לא חושב שהיה מישהו בסדר הגודל שלו בליגה ג׳. גם הוא וגם אושרי מבינים את הפוטנציאל שיש כאן לטווח הרחוק. יהיו שינויים אדירים, החזון הוא לבנות בסיס גדול וחזק, גם אם זה יקח זמן. יהיה לנו צוות מקצועי ענק של 12 איש, שיכלול מלבדי כיו״ר, גם מנהל מקצועי – אושרי לוי, מאמן קבוצה, מאמן שוערים – משה פרנקו, 2 מנהלי קבוצה – שחק דהן ואלעד ז׳אן, 2 אנשי מדיה – אחד מהם יובל שקל, איש משק, פיזיותפריסט, ועוד. כל המערכת הזו תפעל גם למען הבוגרים וגם למען מחלקות הנוער והילדים. אין דבר כזה בשום קבוצה בליגות הנמוכות״.

– מה לדעתך היו הסיבות לכשלון קבוצת הכדורגל הבוגרת בכרמיאל, ולעובדה שלא הייתה כאן קבוצת בוגרים תחרותית במשך כשלוש וחצי שנים?

״אנחנו לא מגיבים למה שהיה בעבר. אני כן חושב שצריך ללמוד מטעויות שהיו אבל במקרה הספציפי הזה, בגלל שיש לנו הרבה אנשים עם נסיון, עדיף שנתחיל ישר בהווה ובעתיד, נעזוב את העבר בצד״.

– במה תהיו שונים ומה תעשו אחרת כדי שלא להיקלע למשבר דומה שהביא לקריסת קבוצת הבוגרים ב-2016?

״אנחנו הקבוצה של העיר! לרגע לא נשכח מאיפה באנו ואת מי אנחנו מייצגים, נעשה הכל כדי שהתושבים ייהנו. העיר תהיה שותפה מלאה וכבר התחלנו עם כך, למשל הסמל של הקבוצה נוצר ע״י תושב העיר והתושבים עצמם הם שבחרו אותו מבין כל הסמלים שהצגנו. כמובן שנתנהל בצורה כלכלית שפויה, לא נבטיח דברים אם לא נהיה בטוחים ב-100% שנעמוד בהם. כל מי שיקח חלק במערכת הזו שהולכת וגדלה יהיה חייב לתת את כל כולו למען העיר והקבוצה״.

מהיכן יגיע התקציב

עומרי דרור

בקרוב תושלם הרכבת הצוות המקצועי, במקביל כבר קיימים סיכומים עם שחקנים על הצטרפותם לקבוצה בעונה הראשונה וההיסטורית. בסוף חודש יולי יתקיימו מבחני קבלה פתוחים לשחקנים נוספים, כדי לסגור את הקצוות. תחילת האימונים מתוכננת לתחילת אוגוסט, כאשר גולת הכותרת תהיה הפנינג ענק באיצטדיון העירוני ביום חמישי 29.8, עם דוכני אוכל ושתיה, חלוקת צעיפים ואביזרי עידוד. במהלך האירוע צפוי משחק ראווה בין הקבוצה החדשה לבין ותיקי כרמיאל. הוותיקים יקבלו באותה הזדמנות מינוי לכל החיים למשחקי הקבוצה. כמו שאפשר להבין, התוכניות כבר קיימות, מה שנשאר פתוח הוא ״שאלת הכמה״ – כמה כסף מתכוונים להשקיע בקבוצה בשנה הקרובה. ההערכות מדברות על כמה מאות אלפי שקלים.

– כיצד תתנהל האגודה מבחינה פיננסית, מה חלקה של העירייה בתקציב, מה הם מקורות המימון האחרים, ובכלל לאיזה תקציב תשאפו להגיע בעונת הבכורה?

״שלטי הפרסום במגרש ישדרו את החוזק הפיננסי של הקבוצה, יהיה שילוט של כל הספונסרים, מהעסקים הקטנים יותר ועד לחברות הגדולות ביותר. אני לא חושב שאי פעם תרמו עסקים קטנים כמו שהם תורמים כיום לקבוצה. יש הירתמות מדהימה של בעלי עסקים בעיר. חלקה של העירייה יעמוד השנה על 192 אלף שקלים, זה מכובד יחסית לליגה ג׳. אני מאמין שעלינו מוטלת חובת ההוכחה – אני מקווה שאם נוכיח עמידה במטרות שלנו, העירייה תגדיל עוד משאבים. בלי קשר לתקציב, הדחיפה, המילה החמה והחיבוק שאנחנו מקבלים מהעירייה שווים המון. אני רוצה להודות לאנשים בעירייה שתומכים בנו: ראש העיר משה קונינסקי, אלי שדה הרל״ש, עו״ד אליסה דריקר מן מחזיקת תיק הספורט, סנדו בדנג׳ו מנהל אגף הספורט, ואנשים טובים כמו משה הלל, דודו בטאן ועוד ועוד. התקציב שלנו השנה יעזור לנו לעמוד בשאיפות כדי להתמודד בצמרת וליצור בסיס חזק״.

– במידה ויגיע משקיע עשיר שירצה לנהל את הפועל עירוני כרמיאל, האם תסכים להעביר את האגודה לידיו?

״אני מבטיח שביום שזה יקרה, אם אדע שהמשקיע הוא אדם שבא מתוך אהבה ורצון להמשיך את החזון, שיתן יותר ויעמוד בהתחייבויות, אפנה את מקומי בשמחה. יותר מכך, אעמוד לרשותו בכל אשר יידרש״.

– מה הן השאיפות המקצועיות של המועדון לעונה הראשונה ובראייה לעתיד, עד כמה רחוק תרצו להגיע?

״השאיפה הראשונה היא לבנות יסודות מוצקים, לדאוג ששחקני הנוער יגיעו למקומות הנכונים ויקבלו את הכלים כדי להוביל את הקבוצה העירונית להישגים. אנחנו רוצים ליצור מערכת שיודעת לעמוד בלחצים, שיודעת מה היא צריכה לעשות וכיצד לנהל משברים. והחשוב ביותר, מטרתנו להביא תרבות כדורגל לעיר, להפוך את התושבים לאוהדים ומאוהדים לתומכים. מבחינתנו כל חלום הוא אפשרי, יכול להיות שזה יקח יותר זמן או פחות זמן אבל אני מאמין שאפשר להשיג כל מטרה״.
– עד כמה חשוב לכם לשמר צביון כרמיאלי בקבוצה וכיצד הדבר יתבטא בסגל השחקנים?

״חשוב לי מאוד שכל הכרמיאלים הטובים יהיו אצלנו. בשלב הזה לא הגיוני שנהיה אלטרנטיבה לשחקנים שמשחקים בליגת העל, אבל אנחנו מתייעצים עם שחקנים כרמיאלים בכירים. וכן, אנחנו דואגים להחתים שחקנים כרמיאלים שיהיו החלק הדומינטי בקבוצה, מה עוד שנזמין את השחקנים שלא הגענו אליהם להשתתף במבחנים. הצביון הכרמיאלי יקבל ביטוי רחב מאוד בסגל השחקנים שיעלה על הדשא בעונה הבאה. בכל עונה ניתן במה מכובדת וגדולה לשחקני נוער שיעלו לקבוצה הבוגרת״.

להחזיר את האוהדים למגרש

– האם צפויים שינויים במערך בתי הספר והחוגים לכדורגל וכן בנושא הקבוצות התחרותיות בגילאי ילדים, נערים ונוער?

עומרי: ״כל הגופים בכרמיאל, כולל המתנ״ס, אופק ופרחי כרמיאל ינוהלו מקצועית תחת המינהלת שהוקמה ומתפקידה לרכז את כל הנושא של הכדורגל – מכיתות גן ועד גיל הנוער. המינהלת תהיה אחראית על הפעלת תוכנית מקצועית אחידה בכל הגופים״.

– איך תמשכו את ציבור האוהדים למגרש, שהרי בכל זאת הקבוצה תחל את דרכה בליגה ג׳ הלא ממש אטרקטיבית?

״בכרמיאל יש מעל 1000 ילדים שמשחקים כדורגל בקבוצות ובחוגים השונים. העבודה שלנו כמערכת, היא לגרום לכך שבכל משחק בית הם יתפסו את היד של אבא ואמא, יגררו אותם למגרש כדי לצפות בחוויה. איך נעשה זאת? באמצעות מספר מהלכים: אחד, להביא לשולחן אחד את כל הגורמים שעוסקים בכדורגל במטרה לחבר בין הילדים המתאמנים אצלם לבין משחקי הקבוצה הבוגרת. שנית, להעמיד קבוצה שתגרום הנאה בכדורגל יפה ומודרני והכי חשוב – שאנשי הצוות והשחקנים יביאו למשחקים את בני המשפחות ואלה יביאו עוד חברים ובני משפחה. בכל משחק נחלק הפתעות לילדים, כמו קרטיבים למשל, נקיים תחרויות והפעלות מהנות בהפסקות״.

– מסר לסיום?

״חשוב לי שנוכיח ביחד לכל האנשים במערכת, מראש העיר ועד אלינו, הצוות המקצועי והשחקנים, שאנחנו ראויים להקים ולנהל את קבוצת הבוגרים ולהביא את הכדורגל בחזרה הביתה, לכל מי שחיכה לכך במשך שנים. בהזדמנות הזו אני מבקש להודות לאושרי לוי שהוא חלק מדהים בעשייה ועובד כאילו נולד בככרמיאל והיה כאן מאז ותמיד, ליעקב קיסוס, דביר איפרגן ולירון יגר מאופק כרמיאל, לאפרים בציר, רונן הולצר, פרדי לסרי ואבי גיסברג מעמותת פרחי כרמיאל – על העזרה המדהימה שלהם, והכי חשוב תודה לאשתי היקרה ילנה שתומכת באהבה בעשייה שלי למען העיר״.

כתבה מעניינת:

מסע של זהות: סגירת המעגל של לאה שגדלה בכפר ערבי ליד כרמיאל

שתפולאה שנולדה לאם יהודייה ואב ערבי, נישאה לגבר מוסלמי והביאה לעולם שלושה ילדים, סבלה מקרע …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *