במדגם חדש שערכה עמותת אור ירוק, העניקו המשתתפים את הציון המזעזע 3.6 מתוך 10
חברי קבוצות הנוער של עמותת אור ירוק יצאו לבדוק את יעילות התחבורה הציבורית ומה הציבור הישראלי חושב עליה. העיתוי של הבדיקה שערכו חברי הקבוצות אינו מקרי: על פי משרד התחבורה, עד ה- 1 בינואר 2015 כל תחנות האוטובוס בישראל היו אמורות להיות מונגשות לבעלי מוגבלויות ועומדות בתקן. בני הנוער, המתנדבים באור ירוק, ביקרו ב-883 תחנות אוטובוס שונות המפוזרות ב-61 ישובים ברחבי ישראל, בהם כרמיאל.
בני הנוער בדקו שלושה דברים מרכזיים. הראשון, תשתית תחנת האוטובוס – הצללה והימצאותם של מקומות ישיבה, מידע ונגישות – דפי מידע, מקומות ישיבה ומרחק התחנה מהבית. השני, נגישות בעלי מוגבלויות לתחנות האוטובוס – שלטי ברייל ומקום לכיסא גלגלים. בנוסף, ערכו בני הנוער סקר בקרב הנוסעים בתחבורה הציבורית בו שמעו מה דעתם על מחיר התחבורה הציבורית ומהי שביעות רצונם הכללית ממנה.
כדי לבדוק את נושא לוחות הזמנים, הנוחות, הדייקנות ומרחק התחנה מהבית, ערכו בני הנוער מדגם בקרב ציבור הנוסעים בתחבורה הציבורית בכרמיאל. על פי התוצאות, תושבי העיר אינם מרוצים מהתחבורה הציבורית: הציון הממוצע שניתן לה, הוא 3.6 בלבד (מתוך 10). בנוסף 20% חושבים שמחיר כרטיס הנסיעה הוא גבוה מדי ו-80% ציינו כי האוטובוס לו הם מחכים נוהג לאחר בחמש דקות לפחות. כמו כן, 60% מהמשתתפים בסקר ציינו, כי הם נדרשים ללכת למעלה מעשר דקות מביתם בכדי להגיע לתחנת האוטובוס הקרובה אליהם.
שמואל אבואב מנכ”ל אור ירוק: “על משרד התחבורה, לשפר את מצבה של התחבורה הציבורית ולעודד את הציבור לעשות בה שימוש יומיומי. זו צריכה להיות משימה לאומית שתחסוך למדינה כסף, תצמצם את פקקי התנועה ואת בעיות החניה, תשפר את איכות האוויר ואף תוכל להציל חיים”.