Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1613381040:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 43997
        )

    [_wp_page_template] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [_elementor_controls_usage] => Array
        (
            [0] => a:0:{}
        )

    [_advads_ad_settings] => Array
        (
            [0] => a:2:{s:11:"disable_ads";i:0;s:19:"disable_the_content";i:0;}
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [_the_champ_meta] => Array
        (
            [0] => a:5:{s:7:"sharing";i:0;s:16:"vertical_sharing";i:0;s:7:"counter";i:0;s:16:"vertical_counter";i:0;s:11:"fb_comments";i:0;}
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-title] => Array
        (
            [0] => פורטל זהר.נט | הכרמיאלים שהמציאו את עצמם מחדש |
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-description] => Array
        (
            [0] => חברה |
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => עסקים בכרמיאל
        )

    [_yoast_wpseo_title] => Array
        (
            [0] => %%title%% %%page%% %%sep%% %%sitename%% הכרמיאלים שהמציאו את עצמם מחדש
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => במהלך משבר הקורונה, פוטרו רבים, מקומות עבודה נסגרו ורבים אחרים יצאו לחל״ת (ואז חזרו לעבודה, ושוב לחל״ת, ושוב עבודה ושוב חל״ת...)
        )

    [_yoast_wpseo_linkdex] => Array
        (
            [0] => 54
        )

    [_yoast_wpseo_content_score] => Array
        (
            [0] => 30
        )

    [_wp_old_date] => Array
        (
            [0] => 2021-02-15
        )

    [_yoast_wpseo_primary_category] => Array
        (
            [0] => 240
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 685
        )

)
אפי יובל, לימור זילברמן, נתנאל לוגסי. צילומים פרטיים

הכרמיאלים שהמציאו את עצמם מחדש

שתפו

במהלך משבר הקורונה, פוטרו רבים, מקומות עבודה נסגרו ורבים אחרים יצאו לחל״ת (ואז חזרו לעבודה, ושוב לחל״ת, ושוב עבודה ושוב חל״ת…). יש מי שמחכה שהמצב המוזר יחלוף כדי לחזור לשגרת הטרום הקורונה, אבל יש גם כמה אמיצים שהחליטו באמצע החיים לעשות מהלימון לימונדה: הם יצאו לדרך עצמאית והקימו עסק חדש. זהו סיפורם של שלושה כרמיאלים שרואים בקורונה את הזדמנות חייהם לצמוח ולהתפתח. איך הם עשו את זה? מוזמנים להכיר מקרוב

אפי יובל

עיסוק: המייסד והמנהל של ״F.E-Design מבינים בעיצוב הבית״
גיל: 44
מצב משפחתי: נשוי+3
כרמיאלי: משנת 2008

אפי יובל. צילום פרטי
אפי יובל. צילום פרטי

איפה המשבר "תפס" אותך: ״בשנים האחרונות עבדתי כאיש שיווק בתחום הריהוט. מקום העבודה הוציא אותי לחל"ת בסגר הראשון ומאז לא חזרתי לעבוד״.

איך התחלת עם העסק החדש? ״בזמן החל"ת התנדבתי רבות בחלוקת מזון והייתי עם משפחתי. בשאר הזמן העשרתי את ידיעותיי בתחום השיווק בכלל והשיווק האינטרנטי בפרט. ביליתי שעות בקריאת חומרים ברשת ונחשפתי למספר קורסים בתחום בניית אתרים ושיווק דיגיטלי ועוד. בקיץ למדתי בקורס של 14 מפגשים, ׳יוזמים עסק׳, שעזר לי להתמקד ולשלב את הידיעות והכישורים שלי עם מה שאני טוב בו ואוהב לעשות. כך נבנתה F.E-Design- חנות רהיטים אינטרנטית. העסק אותו אני מקים בימים אלו משלב בין הדברים השונים אותם עשיתי בעברי״.
״אני שם דגש על בחירת ספקים אמינים ואיכות מוצרים מעולה. יצרתי קשרים עם טובי היבואנים והיצרנים מכל רחבי הארץ. כחובב אתגרים אעשה הכל על מנת להשיג את המוצר מהספק הטוב ביותר במחיר הטוב ביותר. כאדם הרוכש שנים רבות מוצרים שונים באינטרנט, חשוב לי ליצור חווית קניה אחרת. אני מודע לחששות המלווים את הקונים באינטרנט ולכן האמינות בראש״.

התגובות מהציבור: ״הסביבה תומכת מאוד בשינוי שעשיתי. אנשים שמכירים אותי יודעים שאני אדם אופטימי ושמח היודע לעשות מכל לימון לימונדה, ולהפוך תקופות משבר לצמיחה. הציבור והקולגות מתלהבים מאוד מהאתר. רבים מהפונים משבחים את הנגישות של האתר, את התמונות האיכותיות והסרטונים הרבים שממחישים את המוצר בצורה מעולה״.

איך המשפחה מגיבה: ״בני המשפחה המצומצמת והמורחבת תומכים מאוד במהלך. כולם התגייסו לתת רעיונות ופידבקים למהלכים ולעשייה. זכיתי בסביבה תומכת המאמינה בדרכי ויודעת לתת הערות בונות בעת הצורך ויד מכוונת שצריך״.

איפה היית היום אילולא הקורונה: ״קשה לי להעריך איפה הייתי לולא הקורונה, כנראה שהייתי ממשיך לעשות עוד מאותו הדבר. הקורונה היוותה עבורי צלצול מעורר לקום ולשנות, לנצל תקופה מאתגרת להזדמנות״.

איפה תהיה בעוד שנה: ״בעוד שנה אני רוצה להיות עם אתר פעיל המשרת לקוחות רבים ומרוצים. מאמין שאחרי הקורונה היקף הקניות אונליין ימשיך להתרחב ואנשים נוספים יגלו את הנוחות והאטרקטיביות שבקניה. בנוסף מתכוון להרחיב את השיתופי פעולה בענף הריהוט״.

לימור זילברמן

עיסוק: בעלת עסק למכירת אוכל ביתי ״קובה באהבה ואוכל ביתי״
גיל: 41
מצב משפחתי: נשואה+1
כרמיאלית: מגיל 3

לימור זילברמן. צילום פרטי
לימור זילברמן. צילום פרטי

איפה המשבר ״תפס״ אותך: ״כבר קרוב ל-10 שנים עובדת אצל מגי בן יהודה מוותיקות העיר וכיום אשת אשכולות וקואוצ׳רית שפיתחה תוכנת נדל״ן. אני זו שמזינה את המידע לתוך התוכנה. בעקבות הקורונה והסגרים הבנתי שעליי למצוא מקור הכנסה נוסף כדי להתמודד עם האתגרים בתקופה הזו״.

איך התחלת עם העסק החדש: ״החלום שלי מאז ותמיד להקים עסק שמאכיל אנשים. אחי הוא שף וכל המשפחה בתחום הקולינריה מאז ומתמיד. בחודש נובמבר התחלתי להיות יצירתית ולנסות את מזלי, החלטתי לשלב את האהבה האמיתית שלי לבישול ואפייה ולהפוך אותו למקור פרנסה נוסף. התחלתי להכין קובה, פירסמתי ושיתפתי ברשתות החברתיות שאני עושה משלוחים ואיסוף עצמי בהתאם להנחיות, הכל טרי ונקי. לאט לאט אנשים התחילו להזמין, התקשרו, שלחו הודעות והזמינו. הוספתי לתפריט פריקסה וספינג׳ לביבות. העסק שנקרא ׳קובה באהבה׳ הפך להיות ׳לימור במטבח כל הזמן׳״.

התגובות מהציבור: ״כולם מעריכים, מפרגנים ומקסימים. אם הייתי מפרסמת רק רבע מהפרגונים שאני מקבלת אז לא הייתי מפסיקה לפרסם…״

איך המשפחה מגיבה: ״המשפחה מגיבה בפרגון גדול, בעלי איתי עוזר במשלוחים ומקבל את ההזמנות, הבן עוזר לי במטבח אמא שלי מסיימת יום עבודה ובאה לעזור ואבא מציע את עזרתו בארוחות צוהריים למשפחה. זה הפך להיות עסק משפחתי״.
איפה היית היום אילולא הקורונה: ״כנראה ביחד עם תוכנת הנדל״ן מול מסך המחשב. אני אדם מאוד חברותי ואנגרטי אבל לא הייתי מוצאת ביטחון לצאת החוצה כדי ליזום רעיונות להתחיל מחדש ולשנות״.

איפה תהיי בעוד שנה: ״בתקווה גדולה מאחלת לעצמי ולכולם שנצא מהקורונה ונממשיך להתפתח כל אחד בכיונים שלו בדברים הקודמים ואם במיזמים החדשים ואני מאחלת לעצמי שאוסיף עוד לתבשילים ונפנק את כולם ביד רחבה ובלב ענקי כי אני ממש אוהבת מה שאני עושה״.

נתנאל לוגסי

עיסוק: הבעלים של בסט לייבל חנות משקאות
גיל: 30
מצב משפחתי: נשוי + 1
כרמיאלי: גרתי בכרמיאל 22 שנים, נשארתי מחובר לעיר, משפחתי מתגוררת כאן עד היום.

נתנאל לוגסי. צילום פרטי
נתנאל לוגסי. צילום פרטי

איפה המשבר ״תפס״ אותך: ״הייתי שכיר במשך שנים רבות. עבדתי בתחום המכירות והשיווק, בעיקר בענפי החשמל והאלקטרוניקה, חומרי הניקוי והכלים החד פעמיים. חשבתי לעשות קפיצת מדרגה ולהיות עצמאי, להיות אדון לעצמי ולהיות מתוגמל בצורה ראויה על מה שאני שעושה. כשהתחילה הקורונה התחלתי לנהל מו״מ על רכישת חנות משקאות בכרמיאל בשם בסט לייבל. הקורונה גרמה לדילמה גדולה מאוד, התלבטתי האם ללכת עד הסוף למרות אי הוודאות ולהשקיע ברכישת החנות. בסופו של דבר, האמנתי שהמשבר יהיה קצר יותר וקניתי את החנות. ועכשיו, אני כאן, חי מסגר לסגר״.

איך התחלת עם העסק: ״נכנסתי לעסק פעיל עם לקוחות קבועים וספקים. היה קצת מאתגר להסתגל למצב בגלל הקורונה, כל ענף האירועים והמסעדות הושבת, מדובר בחלק גדול מההכנסות שלנו. היינו צריכים להמציא את עצממנו מחדש, לכסות על ההפסדים הצפויים באמצעות הקמת מערך משלוחים והגדלת קהל הלקוחות הפרטיים. נשארנו פתוחים גם בסגרים כי בהגדרה אנחנו מרכול, החנות מספקת מוצרים נוספים מעבר לאלכוהול – שתיה קלה, חטיפים, סיגריות ועוד.

התגובות מהציבור: ״התגובות טובות, אנשים שמחו לשמוע על החידושים שהכנסתי לחנות, כמו מבצעים אטרקטיביים, הרחבת מגוון המוצרים האיכותיים ושירות המשלוחים לכרמיאל ולכל האזור״.

איך המשפחה מגיבה: ״למשפחה מאד קשה כי העסק הוא חיוני והם נשארים לבד בבית. האישה בהריון מתקדם עם ילדה קטנה ואני נמצא שעות על גבי שעות בעבודה, זה לא קל. למרות הקשיים, אשתי מפרגנת מאוד, היא יודעת שאני מגשים את החלום שלי להיות עצמאי, תומכת מאוד ומבינה״.

איפה היית היום אילולא הקורונה: ״אני מאמין שהייתי באותו המקום בדיוק, כאן בבסט לייבל. בסופו של דבר הקורונה לא עיכבה או שינתה את התוכניות שלי ואני ממשיך קדימה בכל הכוח״.

איפה תהיה בעוד שנה: ״בעוד שנה אני מאמין שנתרחב ונפתח עוד סניפים באזור הצפון. בתקופת הקורונה התברר שיש ביקוש גדול מאוד לנושא המשקאות, אנשים נשארים בבית ולא יוצאים, הם מרגישים צורך לעודד את נפשם ומחפשים דרכים לבלות בשעות הפנאי בבית עם המשפחה״.

כתבה מעניינת:

עבודה היברידית מהבית ומהמשרד

שתפועבודה היברידית מגפת הקורונה שהתרחשה בארץ ובעולם לפני כמה שנים בודדות יצרה שינויים מהותיים בדפוסי …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *