בית / משפחה פלוס / בריאות וכושר / המאכלים האלה יעזרו לכם לנצח את מחלות החורף
שום בצל בריאים למערכת החיסון 2019 צילום אילוסטרציה: Pixabay
צילום אילוסטרציה: Pixabay

המאכלים האלה יעזרו לכם לנצח את מחלות החורף

קבלו רשימה של 8 סוגי מזון שיעזרו לכם לחזק את המערכת החיסונית של הגוף ולעבור את העונה הקרה בשלום. כן, גם השום בפנים, ברור…

מערכת זהר הצפון

הגשם והקור נמצאים בשיאם ויחד איתם מגיעות מחלות החורף המאיימות, כמו הצטננות, שפעת, דלקת גרון ועוד. המחלות נגרמות בדרך כלל בשל שהייה במקום סגור ומחומם ביחד עם חולים אחרים, במקומות העבודה, בכיתות בבתי הספר ובגני הילדים. כל מקום סגור כזה מהווה כר מצויין להתפתחות חיידקים.

שום 

אולי הריח שלו מרתיע אתכם, אבל הוא אלוף בחיסול חיידקים. לא סתם מכונה השום ״האנטיביוטיקה של הטבע״ וידוע כתרופת סבתא מוצלחת. השום עשיר בנוגדי חמצון המחזקים את הגוף, בחומרים מדללי דם ובחומרים המפחיתים את משקעי כולסטרול, והוא ומהווה נשק טבעי עיקרי לטיפול במזהמים. על מנת להפיק את התועלת הרבה ביותר מהשום, יש לחתוך ולאכול אותו חי וטרי, על אף טעמו וריחו החריף.  

בצל

טוב, אם כבר אנחנו בסוגי מזון בעלי טעם וריח חריף, אי אפשר בלי להזכיר את הבצל. הוא מכיל תרכובות גופרית שמסייעות לספיחת רעלים, לניקוי הכבד ולחיזוק הגוף. תורם רבות למניעת הידבקות במחלות החורף. כמו השום, מומלץ לאכול את הבצל חי, בתוך סלט לדוגמה, למרות ריחו החריף.

דגנים מלאים

מזון מדגנים מלאים מספק לנו אנרגיה זמינה, סיבים, ויטמינים ומינרלים ומחזק את המערכת החיסונית. לכן מומלץ בחורף לאכול לחם מחיטה מלאה, כוסמת, אורז מלא, חיטה, קינואה, דגני בוקר מלאים, גריסים, קטניות למיניהן וכדומה. האנרגיה הזמינה, חשובה לתאים ולאיברים הנלחמים בפתוגנים השונים. הויטמינים והמינרלים חשובים גם כן להשבחת פעילות המערכת. הסיבים (הנחשבים חומרים פרה-ביוטיים) מגיעים למעי הגס ומגבירים את פעילות החיידקים הפרוביוטיים המחזקים את המערכת החיסונית גם הם.

אבוקדו

אבוקדו מכיל ריכוז גבוה של מגנזיום הקשור ביותר מ-300 תפקודים בגוף כמו ויסות לחץ הדם, שיפור תפקודי הלב וקצב הלב, הורדת סטרס נפשי ועוד. אחד מתפקידיו העיקרים של המגנזיום הוא חיזוק מערכת החיסון – וזה חשוב במיוחד בתקופת החורף.

בטטה

הבטטה מספקת לגוף מספר יתרונות חשובים במיוחד בחורף. היא עשירה בבטא קרוטן, ההופך בגוף לוויטמין A ומשמש כרכיב חיוני לחיזוק מערכת החיסון. היא גם מזינה ובריאה במיוחד. כשאוכלים אותה אחרי אפיה או בישול, היא גם מחממת את הגוף. מומלץ לשלב את הבטטה בתפריט היומי, בעיקר בימים קרים במיוחד.

כורכום

תבלין שנמצא כמעט בכל מטבח ביתי ומייחסים לו המון סגולות רפואיות. הכורכום נחשב ללהיט בקרב שוחרי בריאות וספורטאים הודות לפעולות האנטי אוקסידטיות, אנטי סרטניות והאנטי דלקתיות שבכורכומין המכילות חומרים המחזקים את מערכת החיסון כמו אשלגן וויטמין C. ניתן ליטול את שורש הכורכום המיובש, במיצוי נוזלי, באבקה (עם שמן זית) או בכמוסות.

סלמון

סלמון מכיל ויטמין D, שמלבד היותו מונע אוסטאופורוזיס עשוי לסייע במניעת שפעת. בנוסף, הוא מכיל אומגה 3, חומצת שומן רב בלתי רוויה בעלת מגוון עצום של תפקידים, שאחד המרכזיים שבהם הוא היותה אנטי דלקתית ולכן מסייעת במניעת דלקת גרון.

הקינמון הוא אחד התבלינים המומלצים לשילוב בתזונה בתקופת החורף. לקינמון מייחסים ברפואה הסינית אנרגיה של חימום והגנה על הגוף. כבר בימי קדם היה ידוע כי תוספת קינמון הייתה מומלצת עבור אנשים הסובלים מקור, כולל הגנה מפני הצטננות, צמרמורות או סתם ידיים קרות.

פירות וירקות

כן, נכון, הורינו שטפו לנו את המוח מילדותנו וסיפרו לנו שפירות וירקות בריאים לגוף… אל תתבלבלו, הפעם הם צדקו! הרופאים ממליצים לצרוך כל שבוע 5-9  מנות ירק ופרי מכל הצבעים. הירקות והפירות מכילים ויטמינים שונים (ויטמין C ,E) ופיטוכימיקלים (הצבעים של הירקות והפירות כגון – ליקופן, בטא קרוטן ועוד) – כל אלה מסייעים לגופנו להילחם באיומים על המערכת החיסונית שלנו.

שתפו

כתבה מעניינת:

שיזוף חוף ים בגד ים אילוסטרציה Pixabay

הקיץ כאן: כל מה שחשוב לכם לדעת על חשיפה לשמש ופתרונות הגנה

קבלו כמה טיפים ועצות בכל הקשור להגנה מפני החשיפה לשמש. למה זה חשוב ואיך אפשר …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

SHOP NOW
close-link
//set menu items with childrens to be clickable