Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1447935296:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 11521
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => הטבות מס
        )

    [_yoast_wpseo_title] => Array
        (
            [0] => חדשות כרמיאל - המחאה נגד הדחייה בהטבות המס
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => המחאה נגד הדחייה בהטבות המס: האם ביבי מתקפל?
        )

    [_yoast_wpseo_linkdex] => Array
        (
            [0] => 57
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 537
        )

    [essb_cached_image] => Array
        (
            [0] => https://zhk.wpengine.com/wp-content/uploads/2015/11/חסימת-כביש-85-ליד-כרמיאל.jpg
        )

    [rank_math_title] => Array
        (
            [0] => חדשות כרמיאל - המחאה נגד הדחייה בהטבות המס
        )

    [rank_math_description] => Array
        (
            [0] => המחאה נגד הדחייה בהטבות המס: האם ביבי מתקפל?
        )

    [rank_math_focus_keyword] => Array
        (
            [0] => הטבות מס
        )

    [rank_math_robots] => Array
        (
            [0] => a:1:{i:0;s:0:"";}
        )

)

המחאה נגד הדחייה בהטבות המס: האם ביבי מתקפל?

שתפו

בעקבות ההפגנות הסוערות בכרמיאל ובכל רחבי הארץ, ראש הממשלה נפגש עם נציגי ראשי הרשויות והבטיח: אביא להצבעה את מתווה הטבות המס כבר בשבוע הבא

 

מאת גיל דובריש

האם ראש הממשלה בנימין נתניהו נכנע ללחץ הציבורי ויסיר את הקפאת הטבות המס ליישובי הפריפריה?

בעקבות גל המחאה בעשרות יישובים ברחבי הארץ ובכלל זה גם בכרמיאל, נפגש נתניהו ביום שלישי עם נציגי ראשי הרשויות, הפועלים לאישור מתווה להטבות המס עד סוף חודש נובמבר, יחד עם חבר הכנסת ג׳קי לוי.

בפגישה היה ראש הממשלה קשוב מאוד לדברי ראשי הרשויות, הבין את החשיבות, הן בפיתוח אזורי הפריפריה וגם כתשובה לבג”ץ והנחה את אנשיו לפעול מיד לאחר אישור התקציב לאישור מתווה הטבות המס, כבר בשבוע הבא.

כמו כן הציג נתניהו את כוונתו ותוכניתו להפנות משאבים לפיתוח הצפון, איתור מנועי צמיחה משמעותיים ותשתיות כבישים ורכבת.

הפגישה בין ראש הממשלה לנציגי הרשויות, היא תולדה של מאבק ציבורי של תושבים מכ-200 ישובים ובהם כרמיאל, אשר החל בשבוע שעבר, בהשבתת הרשויות. בהמשך התקיימו שתי הפגנות מחאה גדולות. למעלה מ-300 בני אדם חסמו ביום רביעי שעבר את הכביש הראשי עכו-צפת, סמוך לצומת הכניסה הראשי לכרמיאל, וזאת במחאה על הסחבת בהחזר הטבות המס. המפגינים נשאו שלטים ובהם כתובות כגון: “כי נמאס”, “צדק לפריפיה כאן ועכשיו”, “צדק לפריפריה”, “נלחמים על הטבות המס”, וקראו לממשלה לבטל את תוכניתה להקפיא את ההטבות בשלושה חודשים. בשעה 9 וחצי לערך ניתנה הקריאה ומאות המשתתפים יצאו לכביש הראשי וחסמו את התנועה בו בשני הכיוונים, למשך מספר דקות.

ביום ראשון זימן ראש העיר עדי אלדר ישיבת מועצת עיר מיוחדת על מנת לדווח לחברי המועצה על המהלכים המתבצעים לביטול הקפאת מתן הטבות המס לכרמיאל וליותר מ-200 הישובים הנוספים שנמצאו זכאים לקבלת הנחה במס, על פי קריטריונים ברורים ואחידים.

למחרת, ביום שני, נמשך המאבק ביתר שאת, כאשר שני אוטובוסים מלאים יצא מכרמיאל כדי להפגין מול כנסת ישראל בירושלים. בהפגנה השתתפו נציגים של כל 200 היישובים אשר בהם הוקפאה הטבת המס. במהלך האירוע, פרצו עימותים עם שוטרים לאחר שמפגינים חדרו לכביש מול משרד ראש הממשלה וחסמו אותו לתנועה. לאחר ההפגנה, הקימו עשרות ראשי הרשויות מאהל מחאה מול משרד ראש הממשלה והודיעו כי ישהו במקום עד אשר תאושר מפת הטבות המס החדשה.

תזכורת: לאחר פניית ראש העיר כרמיאל עדי אלדר לבג”ץ לאחר מלחמת לבנון השנייה, עתירה אליה הצטרפו לאחר מכן רשויות נוספות, קבע הבג”ץ כי על הממשלה להכין תכנית הטבות מס חדשה המבוססת על קריטריונים ברורים.

התכנית הוכנה על-פי קריטריונים חדשים ונקבע כי ישנן 407 רשויות מקומיות (במקום כ-180 ישובים עד כה) שתושביהן זכאים להנחה במס הכנסה.  עיקר הקריטריונים הם מעמד סוציואקונומי נמוך, קירבה לגבול, ריחוק ממרכז הארץ ועוד. כרמיאל נכלל בקריטריונים ותושביה אמורים לקבל הנחה של 7% הנחה במס, עד תקרת שכר של 120,000 ש”ח בשנה. משמעות ההטבה היא תוספת שנתית לנטו של אלפי שקלים , עד לסכום של כ-8400 שקלים מדי שנה.

על פי אותה תכנית, למספר מצומצם של ישובים אשר נהנו עד כה מהטבה בשיעור 11% במס ההכנסה, הוחלט לצמצם את ההנחה ל- 9% ול-7%. ארבעה יישובים בצפון יצאו למאבק במחאה על ההפחתה בשיעור ההטבה ובעקבות הלחץ, החליטה הממשלה להקפיא את ההטבה לשאר היישובים הזכאים, שלא הייתה להם הטבה כזו כלל עד עתה, כ-200 יישובים חדשים בסך הכל.

ראש העיר עדי אלדר: “אנחנו צריכים להרחיב את העיר שלנו, להביא הנה זוגות צעירים, ואילו הממשלה הזו עוצרת לנו את הטבות המס ואומרת לנו אתם תמשיכו להישאר תקועים במקום. מפה בצעקה גדולה אנחנו נאמר לראש הממשלה בנימין נתניהו – תוריד את היד שלך מהקפאת החוק, יש לאשר את מתן הטבות המס מיד וללא שיהוי. אתה כראש ממשלה צריך לדעת לדאוג קודם כל לתושבי הפריפריה. אנחנו דורשים צדק לפריפריה כאן ועכשיו. די כבר עם הבטחות השווא של הממשלה. מגיע לכרמיאל ולכל היישובים הזכאים, לקבל את הטבת  המס בדין!”.

כתבה מעניינת:

שביל אופניים כרמיאל חברת נתיבי ישראל

תוותרו על הרכב? שביל האופניים החדש של כרמיאל

שתפובימים אלו הסתיימה סלילת שביל אופניים בעיר בהשקעה של כ-3 מיליון ש"ח, פרויקט שהובילו משרד …


תגובה אחת

  1. עדי אלדר צודק. צריך להרחיב את כרמיאל! יחד עם זאת, לפני שמביאים לכאן זוגות צעירים חדשים, מן הראוי לבדוק, מדוע בני כרמיאל עזבו וממשיכים לעזוב בהמוניהם? האם העדר הטבות המס הוא הסיבה? אולי יש סיבות אחרות, חשובות יותר? אם לא ננסה להבין את מכלול הגורמים למצבה העגום של העיר נישאר תקועים במקום. זה נכון שראש הממשלה צריך לדאוג לכלל תושבי הפריפריה אבל זה לא מספיק. הגיע הזמן שראש העירייה שלנו יפעל בצורה פתוחה ומשתפת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *