Array
(
    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 1
        )

    [slide_template] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => המכונית נוסעת בעקבות העין
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => את המשפט שבכותרת הבאתי לכם הפעם מתוך ספרו של גארת’ סטייץ: “אומנות נהיגת המרוצים בגשם”. הסיפור מלא החן הזה מסופר כפי שרק כלב חביב יכול לספר אותו
        )

    [_yoast_wpseo_linkdex] => Array
        (
            [0] => 82
        )

    [post_views_count] => Array
        (
            [0] => 2042
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 344
        )

    [rank_math_description] => Array
        (
            [0] => את המשפט שבכותרת הבאתי לכם הפעם מתוך ספרו של גארת’ סטייץ: “אומנות נהיגת המרוצים בגשם”. הסיפור מלא החן הזה מסופר כפי שרק כלב חביב יכול לספר אותו
        )

    [rank_math_focus_keyword] => Array
        (
            [0] => המכונית נוסעת בעקבות העין
        )

    [rank_math_robots] => Array
        (
            [0] => a:1:{i:0;s:0:"";}
        )

)

המכונית נוסעת בעקבות העין

שתפו

את המשפט שבכותרת הבאתי לכם הפעם מתוך ספרו של גארת’ סטייץ: “אומנות נהיגת המרוצים בגשם”.

הסיפור מלא החן הזה מסופר כפי שרק כלב חביב יכול לספר אותו, מתוך תובנותיו על חוכמת החיים של המין האנושי. כמי שצופה על האדם המטפל בו מביא לנו הכלב אין ספור משפטי פנינה, הספר מומלץ בחום לקריאה והמשפט הראשון אתו בחרתי לפתוח את הטור שלי, מסמל יותר מכול את המסר שבסיפור הזה: לאן שתכוונו בחיים, לשם גם תגיעו!

ההשראה לשיחתנו השבועית הזאת התעוררה אצלי לנוכח האימון האחרון שלה. היא זגזגה! בקשתי ממנה לרוץ משך 35 דקות. והיא לא ממש נצמדה להוראה. בחלק מן הזמן היא הלכה ובחלקו היא רצה. צריך לזכור: ככול שנהייה מכווני מטרה, כך גם נגיע אליה יותר מהר. נרוץ, נשרוף, נגיע אל המטרה – נרד במשקל. לחילופין: נלך לאט, נגיע  לאט. יש קו ישר והוא המהיר ביותר אל המטרות שלנו. כשהיינו ילדים לימדו אותנו תמיד שחציית כביש בדרך הקצרה ביותר, היא גם המהירה ביותר, או במילים שהשתמשנו אז: ‘אלכסון הוא אסון!’. כל ויתור מצדנו, כל הקלה, כול כניעה, כמוהם כהארכת הדרך.

בספרו של גארת’ סטייץ: “אומנות נהיגת המרוצים בגשם”, מספר הכלב החביב את תובנות החיים שלו כלפי חיי בעליו שעוסק בנהיגת מכוניות מרוץ. המשפט: “המכונית נוסעת בעקבות העין” נכתב מתוך צפייה במסלול המרוצים: לאן שהנהג מביט, לשם הוא גם יגיע. כל מבט חטוף לכל מקום אחר מסכן את סיום המסלול ואת הדבקות במשימה.

משפט נוסף שצד את עיני: “רק אתה הוא האשם בתאונה שקוראת לך”. היינו, נהג טוב שרוצה לסיים את נהיגת המרוץ בשלום, ידע גם להתחמק מכל תאונה או מכשול, נקודה! אין כאן תירוץ. בכל תאונה רק אתם תהיו אשמים. בהקשר שלנו, בהקשר הבריאותי, כל סוג של מזון שיכנס לגופכם, כל ויתור על אימון קשה, כל זגזג, הם בבחינת תאונה שאתם אחראיים לה.

“המכונית נוסעת בעקבות העין” זה המוטו, המבט הישר אל המטרה, הדבקות, הרצינות, הם הדרך הקצרה והבטוחה שלכם להגיע אליה. ותזכרו, כל תאונה שבדרך, היא באשמתכם ורק באשמתכם!  שאף אחד לא ישכנע אתכם לאכול שווארמה, או לוותר על אימון. פוקוס – זה שם המשחק.

שבת שלום, שלכם, רון

כתבה מעניינת:

שתיין צילום אילוסטרציה: Pixabay

קמצן, מתלהב או חבר אמת: איזה סוג של שתיין אתה?

שתפוכמו חבר אמת, אלכוהול תמיד נמצא שם: כשעצוב, כששמח, במסיבה הכי שווה ובאירוע המרגש ביותר. …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *