דיאטה בטן אילוסטרציה 2018 PixaBay
צילום אילוסטרציה: PixaBay

המסע להורדת הקילוגרמים

שתפו

חוה זהבי שבוי משקל טור בריאות 2018חוה זהבי, מנטורית לאכילה רגשית ומנחת קבוצות הרזיה

טלפון 050-694-8500, מייל: [email protected]

הפילוסוף הסיני המפורסם, לאו דזה,  אמר פעם: ״גם מסע בן אלפי קילומטרים מתחיל בצעד אחד״. ואני אחותו הפחות מפורסמת, גברת ״חוה לאו דזה״ אומרת: ״גם מסע של הורדה של 100… 10 ואף 5 קילוגרמים מתחיל מהקילוגרם הראשון״. 

אז לאחר שקיבלנו השראה פילוסופית, עדילן נשארים עם השאלה הבסיסית הקטנטונת, מהיכן לכל הרוחות שואבים את הכוח הנפשי האדיר הזה להרים את הרגל לצעד הראשון? וזאת לאחר שרבים מאיתנו עברו במסלול חייהם עשרות מאות ואפילו מיליוני קילומטרים (לפחות בתחושה). איך אנחנו אוספים את עצמנו לאחר עשרות קילוגרמים שהושלו מאיתנו וחזרו אלינו במהלך חיינו עם ריבית דה ריבית, ומתחילים מחדש את המסע הזהשמצריך תעצומות נפש אדירות?

גם אני כמנטורית ומנחת קבוצות תמיכה לירידה במשקל שמבוססת על התמודדות עם אכילה רגשית, מתמודדת עם הפרעות אכילהאומרים שהסנדלר הולך יחף, אבל לקח לי הרבה זמן להבין שלפעמים עדיף ללכת יחף מאשר לנעול נעליים במידה הלא נכונה, מה שיכול עם הזמן לגרום לנזקים בלתי הפכים לבריאות שלנו. כמישהי שהגיעה למשקל שיא של 180 קילוגרמים וניסתה את כל הדרכים שבעולם לרדת, השינוי שעשיתי בשנים האחרונות  (בייחוד בשנתיים האחרונות) שבמהלכם השלתי 80 קילוגרמים, הביאו אותי להבנה שהדיאטות היו כל חיי הנעליים הלוחצות האלה, שגרמו לי להתאים את עצמי אליהן ולא להפך.

היום כשאני הולכת יחפה אני משתחררת מכל שטיפות המוח שהמדיה מכתיבה לנו ומטביעה אותנו בים של דיאטות שנועדו מראש לא להצליח. דיאטות ייקחו אותנו מנקודה A שהיא תחילת הדיאטה לנקודת B שהיא סיומה, אבל אין לה את היכולת להוביל אותנו לנקודה הכי חשובה, ה– C שהיא השמירה על המשקל לאורך זמן.

רק שינוי חשיבה ומודעות יכולים להביא אותנו לנקודה זאת, לקעקע ולהטמיע אותה בתוכנו. כמו כל צמיחה בטבע הדבר לוקח השקעה, סבלנות וזמן, ואסור לשכוח שגם אם לפעמים מקבלים בעיטה בישבן אפשר להתייחס לזה זה כעוד צעד אחד קדימה למטרה.

לכתבות נוספות בנושא בריאות ליחצו כאן>>>

כתבה מעניינת:

חשיבות העלים הירוקים בתזונה ושילובם בתפריט היומי הרבלייף

עלים ירוקים: למה הם חשובים לתזונה שלכם?

שתפועלים ירוקים כהים הם מקור עצום לרכיבים תזונתיים; הם עשירים בברזל, סידן, סיבים תזונתיים וויטמינים …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.