Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1506950575:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 18556
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [essb_cached_image] => Array
        (
            [0] => https://zhk.wpengine.com/wp-content/uploads/2017/10/יעל-גוברין-מכסיקו-3.jpg
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-title] => Array
        (
            [0] => המקומות שבהם הכי אהבנו לטייל
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-description] => Array
        (
            [0] => פורטל זהר הצפון / ביקשנו מעשרה כרמיאלים להמליץ לנו ולקוראים, על המקומות הכי מיוחדים וקסומים שבהם ביקרו, בארץ או בחו״ל. לגזור ולשמור - לחופשה הבאה שלכם
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw_text_input] => Array
        (
            [0] => לטייל
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => לטייל
        )

    [_yoast_wpseo_title] => Array
        (
            [0] => המקומות שבהם הכי אהבנו לטייל
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => ביקשנו מעשרה כרמיאלים להמליץ לנו ולקוראים, על המקומות הכי מיוחדים וקסומים שבהם ביקרו, בארץ או בחו״ל. לגזור ולשמור - לחופשה הבאה שלכם
        )

    [_yoast_wpseo_linkdex] => Array
        (
            [0] => 68
        )

    [_yoast_wpseo_content_score] => Array
        (
            [0] => 30
        )

    [_yoast_wpseo_primary_category] => Array
        (
            [0] => 245
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 499
        )

    [essb_pc_facebook] => Array
        (
            [0] => 1
        )

    [essb_pc_whatsapp] => Array
        (
            [0] => 1
        )

    [rank_math_primary_category] => Array
        (
            [0] => 245
        )

    [rank_math_title] => Array
        (
            [0] => המקומות שבהם הכי אהבנו לטייל
        )

    [rank_math_description] => Array
        (
            [0] => ביקשנו מעשרה כרמיאלים להמליץ לנו ולקוראים, על המקומות הכי מיוחדים וקסומים שבהם ביקרו, בארץ או בחו״ל. לגזור ולשמור - לחופשה הבאה שלכם
        )

    [rank_math_focus_keyword] => Array
        (
            [0] => לטייל
        )

    [rank_math_facebook_title] => Array
        (
            [0] => המקומות שבהם הכי אהבנו לטייל
        )

    [rank_math_facebook_description] => Array
        (
            [0] => פורטל זהר הצפון / ביקשנו מעשרה כרמיאלים להמליץ לנו ולקוראים, על המקומות הכי מיוחדים וקסומים שבהם ביקרו, בארץ או בחו״ל. לגזור ולשמור - לחופשה הבאה שלכם
        )

    [rank_math_robots] => Array
        (
            [0] => a:1:{i:0;s:0:"";}
        )

)

המקומות שבהם הכי אהבנו לטייל

שתפו

ביקשנו מעשרה כרמיאלים להמליץ לנו ולקוראים, על המקומות הכי מיוחדים וקסומים שבהם ביקרו, בארץ או בחו״ל. לגזור ולשמור – לחופשה הבאה שלכם

ענת בראונשטיין: שמורת הנשרים, צרפת

כבר מספר שנים אנו יוצאים לטיולים משפחתיים שאלי, בעלי, ואני מתכננים יחד עם ילדיי מור ליעד ויהב.

אנו מנסים לתכנן טיסות ליעדים שונים באירופה ותמיד בחרנו אטרקציות או חוויות מיוחדות לאותו חבל ארץ כגון: משחק פתיחת עונה כדורגל ברצלונה (נכון, לא כולנו חובבי כדורגל אבל כדורגל בחו״ל פשוט מופע מדהים ואיכותי), מוזיאון הארי פוטר באנגליה, מלחמת האבירים באיטליה, ועוד.

אבל המופע שחרוט בזיכרוני נמצא בטירה הישנה של Kinzheim שבה נמצאת שמורת הנשרים – Valorie Des Aigles בצרפת. המופע המבוקש נמצא במעלה הר, החניה נמצאת במורדות ההר ויש לטפס רגלית לפסגה, הליכה לא קלה אבל מאתגרת ויפה, יש לציין כי קיימת חניה והקלות לבעלי מוגבלויות.

כשהגענו לפסגה הסתובבנו בטירה גדולה עם נוף עוצר נשימה פרוש לפנינו. ניתן היה להסתובב בין החצרות שבהן היו פזורים עופות דורסים חלקם בחצר פתוחה עם שרשרת כרוכה לרגליהם וחלקם בכלובים. המראות לראותם קשורים בשרשרות לא היה מראה מלבב במיוחד. בפסגת ההר לצד הטירה ישנה רחבה גדולה לשם התכנסנו לראות מופע.

המופע כלל תצוגת אימון והעפת נשרים, מדריכים שאימנו סוגים שונים של נשרים תוך כדי הסבר (באנגלית) על דרך חייהם תזונתם והתעופה. קיבלנו מספר הדגמות ליכולות של הציפורים היפות הללו דרך תפישת הטרף, מופע תעופה ופרישת כנפיהם הגדולות והמדהימות, לנגד עינינו ראינו כי גם לעופות דורסים יש מחשבה משלהם ולא תמיד אוהבים הם למלא אחר הוראות מדריכיהם. נשארנו פעורי פה למראה יכולתם לזהות את הטרף והעדינות שלהם כאשר מדובר על אינטראקציה בינם לבין המדריך שמטפל בהם. כמו כן בחלק מהמופע היה שיתוף של ילדים מהקהל.

ממליצה בחום ולא לוותר על המופע זו חוויה אמיתית ויפה תוך כדי הבנת אופיים וגדולתם של העופות הדורסים בצורה יותר קרובה.

עדי אנדרייבסקי: אגם בלד, סלובניה

את הקיץ הזה החלטנו לבלות בחו"ל בהרכב משפחתי מלא (זוג הורים+3).כמו כל משפחה שנוסעת לחו"ל התכוננו ובחרנו יעדים אטרקטיביים כדי שכולם יצליחו להנות מהטיול ויחזרו עם חוויות.

רשימת המקומות בהם ביקרנו מאוד ארוכה, חלקם מוצלחים וחלקם פחות, אבל יש מקום אחד לשם הייתי חוזרת שוב ושוב – אגם בלד בסלובניה.

האגם בלד נמצא במרחק של כשעה נסיעה מהעיר לובליאנה, מרכז סלובניה. לא תיארתי לעצמי שהמקום הזה יהיה כל כך קסום ומהפנט, לא ניתן לתאר את השלווה ואת הרוגע שמרגישים כשמביטים על מי האגם, ניתן לראות את כל הגוונים של הצבע הכחול שמתחלפים לאט לאט והופכים לצבע טורקיז ירקרק מדהים. שם החוף המומלץ במיוחד הוא Grajsko Kopalisce.

ניתן לשכור סירת משוטים ולהגיע אל הטירה שנמצאת ממש במרכז האגם, לטייל ולהנות מהנוף הקסום, לאכול מהגלידה הטעימה ולחזור לחוף לשחיה במים צלולים ונקיים. בחוף קיימות גם מגלשות מים, טרמפולינה, ארבע בריכות, מגרש שעשועים, קיר טיפוס במרחק הליכה כ-20 מטר מין החוף והוא כולו אתגר וכיף גדול לילדים. את כל החוויה המדהימה הזו ניתן לסיים בירידה תלולה על מזחלות הרים (העליה לפסגה באמצעות רכבל).

לעצלנים שבינינו או עם ילדים קטנים ניתן לצאת לטיול ברכבת מסביב לאגם, משך הנסיעה כ-45 דקות, קיימות תחנות עצירה בין לבין.

יש לקחת בחשבון כי בילוי באגם בלד הינו בילוי ליום שלם, המלצה שלי לשכור מקום לינה באזור כי בטוח תרצו לחזור לפני חזרתכם לארץ!

 

אבי קוריאט: אגמון החולה

אני מציע מסלול מתצפית קרן נפתלי לאגמון החולה. קרן נפתלי הינה נקודת תצפית על עמק החולה והרי הגולן. בימי ראות טובים ניתן לראות את הכינרת. שם פותחים בארוחת בוקר, לרגלינו העמק, כביש 90. ההגעה בסמוך לישוב רמות נפתלי, פונים ימינה בדרך עפר עד לנקודת התצפית. בימים אלה מתחילה עונת הנדידה וניתן לראות את העגורים הנוחתים והממריאים מאגמון החולה. לשם נרד, נשכיר לנו אופניים משפחתיים או רכבים חשמליים ונהנה מנקודות העצירה הרבות באגמון. לאחר מכן ניתן לפרוס שולחן לארוחת צהריים באתר של קק״ל שנקרא חניון נחל קדש. תהנו, תבלו ותשמרו על עצמכם.

 

ליאת בן דוד: אורוגוואי

טיול מושלם עבורי חייב להיות משולב בארוחה טובה. אחת כזאת בלתי נשכחת, ארוחה מושלמת שקצת סוגרת מעגל וקצת מגשימה חלום קטן.

אספר על העיר מונטבידאו שבאורוגואי, ארץ לא מתויירת במיוחד, אך ארץ מולדתם של משפחתי. העיר שוכנת על גדותיה של נמל לה פלטה שבדרום אמריקה. העיר הינה בירתה של אורוגואי, ארץ שמונה כ- 3.5 מיליון איש וקהילה גדולה במיוחד של יהודים, לרבים מהם עם קשרים הדוקים לישראל (אחת מהן גם משפחתי).

לעיר נמל ושדרת תעשייה הסמוכה לו, מרקדו דל פוארטו, שם קיימת מסעדת בשרים שהיא עבורי, כדרום אמריקאית שלא נולדה שם, תמצית החלום הקרניבורי שלי. המסעדה בנוייה מ- 3 מעגלים פנימי, אמצעי וחיצוני. בחלקה הפנימי יושבים באי המסעדה ובו האורחים זוכים מיד עם התיישבם למשקה הנקרא מדיו אי מדיו – ובתרגום חופשי, חצי חצי – חצי שמפניה וחצי יין לבן.

במעגל האמצעי, לפני קבלת המשקאות או לאחריו, האורחים חגים במעגלים ובוחרים מתוך המעגל החיצוני המפואר כל נתח בשרי שרק ניתן לחלום עליו. פנימי או חיצוני, צלעות או חלקים פנימיים. בכל דרגת עשייה שרק תחפצו בה.

ושיסלחו לי חבריי הצמחונים…

 

ורד קלינגר: מוסקבה

מוסקבה, עיר הבירה של רוסיה שנוסדה בשנת 1147, היא לא רק מרכז החיים הפוליטיים והכלכליים של העם הרוסי, אלא גם אחת מערי הבירה הגדולות והמאוכלסות בעולם. ביקור בעיר הצפופה והתזזיתית הזו הוא סוג של כניסה למנהרת זמן המאפשרת מצד אחד לצפות במבנים מודרניים, גורדי שחקים ואזורי תעשייה מפותחים, ומהצד השני להתרשם ממגוון מבנים עתיקים ואנדרטאות שגורמים לתחושה שהאימפריה הסובייטית עדיין חיה וקיימת. הערבוב בין סוגי האמנות, הבנייה והאווירה, הופכים את מוסקבה ליעד פופולארי בקרב תיירים רבים מכל העולם. עם אתרים רבים, חלקם מוכרים לכל מי שביקר בעיר ואחרים נחבאים יותר, שיאפשרו גם לכם להכיר מקרוב את אחת הערים היפות בעולם.

אהבתי מאוד לבקר בקרמלין, מאוד יפה שם ובמקומות עתיקים בעיר. קר שם מאוד, אבל אפשר פשוט להתלבש היטב ולצאת לטייל.

 

יעל גוברין: האיים הקאריביים

בחודש מאי האחרון עלינו במיאמי לקרוז בן שבועיים לאיים הקאריביים. לאיים יש עוד הרבה מה להציע, לא רק גן עדן עם חופים של חול לבן ורך, מים בצבע טורקיז וקוקטיילים אקזוטיים עם שפע של אטרקציות משנורקל וסקי מרחף מעל הגלים ועוד.

לכל אי יש את אופיו הייחודי, כתרבויות מרתקות, ערים קולוניאליות עתיקות, יערות גשם ואתרי טבע נפלאים שהם פן נוסף מהחוויה בביקור.

באיי קוזומל השייך למקסיקו, ביקרנו אצל צאצאים של שבט המאייה בכפר שנבנה לפי המסופר ע"י אבות אבותיהם. טעמנו מאכלים עשויים במקום, צפינו בריקודים טקסיים ופנינו נצבעו בשלל צבעים כאות ברכה.

הפרנסה של המקומיים ברובה מהתיירות המציפה את האיים והם מתורגלים לקבלה של אלפי תיירים הנפלטים מהקרוזים לכמה שעות ופושטים, מי לחופים, מי לטיולים, מי לקניות של מזכרות.

היו איים בהם התפנקנו בשכיבה על כיסאות נוח מול הים, צפינו בנוף האנושי ובבגדים הצבעונים עד סינוור, קנינו מגנטים של פיראטים הנדבקים בדלתות המקרר, טיילנו בחוות צבים, דולפינים וכלבי ים, שטנו בסירת דייגים…

לאחרונה, כשההוריקנים אירמה ומריה היכו באיים וזרעו הרס רב באזור, רק ביקשתי מהיקום שיגן על התושבים החייכנים ומסבירי פנים ועל המקום בו הם חיים ומטפחים למען רבבות המבקרים המתפלאים מהיופי ונהנים מפינות החמד הנמצאות בכל אי ואי.

 

אלה טלקר: פירנצה, איטליה

הכל התחיל ממרפאה אחת וחלום. מרפאת מטיילים בטרם שבה אני מחסנת זוגות צעירים שנוסעים לירח דבש במקומות קסומים בעולם וחלום אחד שהתגשם לצאת לירח דבש אחרי 25 שנות נישואים מאושרים.

היינו זוג צעיר שהתחתן ללא אמצעים רבים בסטטוס של סטודנטים. ואז הגיעו הילדים והעבודה ושיגרת החיים שהשכיחה מאיתנו שיש בכלל מושג כזה ירח דבש. אך הזוגות הצעירים שהגיעו וזרמו אלי למרפאה החייו את החלום שלי לצאת לירח דבש עם הבן זוג שלי מזה 25 שנה.

והחלום אכן התגשם ולאחר תיכנון של מספר חודשים, עלינו לנו על ספינת האהבה (קרוז) מברצלונה למשך שמונה ימים קסומים בין הים ליבשה, בין שמיים כחולים לים עמוק בין זריחה קסומה לשקיעה מרהיבה. גיחות ועצירות בנאפולי רומא ליבורנו פירנצה קאן ופלמה.

אך אחד המקומות הקסומים שכבשו את ליבינו הייתה פירנצה. ללכת בתוך תמונה רומנטית, ללכת בתוך חלום שמתגשם. הכנסיות הפסלים התרבות המרהיבה של איטליה בין לאונרדו דווינצי למיכאל אנגלו. ללכת מעל גשרים קסומים ולצלם תמונות שהיו להשראה לאומנים רבים במשך מאות בשנים.מזג האויר מצויין בתחילתו של חודש ספטמבר מעט עננים וריחות וצבעים של סתיו. ללקק גלידה מהמשובחת שיש בטעמים ערבים לחך.

ממליצה בחום פירנצה, זה המקום. אז ירח דבש מושלם היה אחרי 25 שנות נישואים וזוגיות מיוחדת במינה צויין בטיול מרהיב על ספינת אהבה מושלמת.

חג שמח מאיתנו הטלקרים.

 

תמי זוזל: קרוז על הים

האנייה היא מלון לכל דבר ובמגוון הפעילויות והאטרקציות שעליה, מזכירה יותר אתר נופש משודרג ומפנק ביותר. ההבדל המשמעותי בין שייט למלון הוא, שאתר הנופש הזה צף ומבקר במגוון יעדים רובם אקזוטיים, שספק אם הייתי מגיעה אליהם בכלל בדרך אחרת. ולא מדובר בקרוז של חברה ישראלית (עם כל הכבוד), מדובר בקרוז על אנייה אמריקאית של חברת קרניבל. טסנו למיאמי, עשינו צ'ק אין בשדה התעופה ומשם בהסעה ישירה לירכתי האנייה ואז התחיל החלום, חדר עם מרפסת (בלקוני) בקומה 11 עם נוף 24/7 של מים כחולים מרגשים, בכל יום עוגנים בנמל אחר באיים הקריביים – היינו בבליז, בקוזומול, באיי קיימן, ובמהגוני – מקומות קטנים ומשגעים, עם חולות לבנים וים כחלחל, עצי קוקוס וטבע פראי.

האנייה היא חוויה בפני עצמה, היא מאכלסת 6,000 איש, מהם תיירים ואנשי צוות ומהווה בית מלון 5 כוכבים הכולל חדרי אוכל שפועלים מסביב לשעון, שירות חדרים, בריכות, חדר כושר משוכלל, פארק מים, מקומות בילוי לילדים ונוער, אולמות מופעים, מוסיקה חיה, קזינו, בתי קפה ופאבים – רק תבחרו.

אני אישית באה דווקא בשביל השקט, ולא להאמין אבל הוא נמצא למרות כל ההמולה שמסביב, אני אימצתי לי את המרפסת וישבתי עליה שעות, קראתי, עשיתי מדיטציות, שמעתי מוסיקה והתענגתי על החופש.

 

יאנה מלניקוב: נסיעה ברכבת מכרמיאל

בקיץ שעבר הייתי בחופשה עם בני דודים שלי בברצלונה (היא מהממת ויפיפיה בדיוק כמו שמספרים) ובחופשה משפחתית בקוס (מדהים שם. כדאי להגיע בעונת התיירות שלהם ולא שבועיים אחריה ולגלות אי חצי סגור…). השנה חגגנו בעלי ואני עשר שנות נישואים בסופ"ש באמסטרדם (כי גם לנו מגיע להרגיש קצת רווקים וצעירים בחופש…) ולאחרונה חזרנו מחופשה משפחתית בכריתים (טבע ונופים יפים ואחלה זמן איכות משפחתי).

בין לבין טיילנו לבד בחיק המשפחה המצומצמת או בהרכבים מגוונים מורחבים יותר בארץ היפיפיה שלנו- בערבה, במרכז וכמובן בכל רחבי הצפון: רמת הגולן, שלנצח ארגיש קצת חיילת מתרגשת כשאסע בכבישיה, בגליל העליון שלנצח ארגיש סטודנטית צעירה כשאחצה את הכביש של קרית שמונה (בה הכרתי את בעלי) ועוד.

אבל… המקום שהכי חיכיתי לו והתרגשתי להגיע אליו היה דווקא כאן, ממש קרוב לבית, בכרמיאל – לתחנת הרכבת החדשה.

אם כל הטיולים והנופשים מסמלים התנתקות מהשגרת היום יום, אז הגעתה של הרכבת מסמלת מבחינתי דווקא את החיבור והשדרוג שלה. היא לא מביאה איתה רק נוחות ונגישות אלא הזדמנויות תעסוקתיות חדשות שנפתחות בפני כל תושבי הסביבה, אפשרויות לנסיעה נוחה יותר לטיול, פגישה או כל דבר שנידרש בכל רחבי הארץ.

רכבת מבחינתי זה לפתוח לפטופ או ספר ולהעביר בכיף את הנסיעה, זה לשים אוזניות ולהקשיב למוסיקה, זה לבהות בנוסעים שיושבים בקרון ולדמיין פיסות קטנות מהסיפור שלהם אותן שוכחים רגע אחרי שיורדים מהקרון וחוזרים לשגרת החיים שלנו…

נסיעות נעימות לכולנו!

 

שירלי גורן: בלגרד, סרביה

לכאורה עוד נסיעה ליעד מזרח אירופאי קרוב בפתחו של ערב ראש השנה במטרה לרכך במעט את תקופת חגי תשרי לאילו מבינינו שאינם מחובבי תקופה זו של השנה. אז נחתתי יום שלאחר ערב החג בבלגרד בירת סרביה – חלק מיוגוסלביה לשעבר ובירתה בעבר. מזג אוויר סתווי, קריר וגשום קיבל את פניי בעודי יוצאת מהטרמינל האפרפר והקודר. תחושה מבורכת לאחר החמסינים המכבידים של חודש ספטמבר הישראלי. עיר נעימה, שילוב של ישן וחדש, פיסות היסטוריה וסיפורי קרב לצד מבנים חדישים ומודרניים תואמי התקופה.

מדרחוב קנז מיכאלובה המרהיב והמרווח, כיכר הרפובליקה בואכה קפה בוטיק המענג על עוגותיו הדשנות והמתקתקות, קניונים חדישים הצמודים למבני היסטוריה עתיקי יומין, הרבה צבעים, ריחות רבים, בתי קפה בוהמיינים בואכה רובע סקדרליה. מבצר קלמגדן הגדול על תותחיו וכלי המלחמה שבו, מפגש הנהרות סאווה (יובל של הדנובה) והדנובה – ריחות של אירופה.

אבל דוקא נהגי המוניות צדו את עיניי הפעם. נהגי המוניות קשיי היום של בלגרד שלוקחים כל נסיעה וכל לקוח ברצינות יתירה ולא כמובן מאליו. פגשתי כאלו מספר פעמים ביום שכן הנסיעה במונית היא הדרך הנוחה ביותר לתייר המקומי בבלגרד. בכל נסיעה כזו, הנהג שימש לא רק כנהג אלא כמדריך טיולים בלתי פורמלי, שהפך את הנסיעה למרתקת ומעניינת תוך שהוא מסביר על מבנים היסטוריים ועל מבנים חדישים שחלפנו על פניהם במהלך הנסיעה, על מורשות קרב ועל מפגשי נהרות הסאווה והדנובה. באנגלית במבטא סרבי כבד ולעיתים רק עם אוצר מילים בסיסי ביותר, אבל עם המון רצון טוב וכוונות חיוביות. זה לכשלעצמו הפך עבורי את השהות בעיר למענגת.

ואז לקח אותי במוניתו נהג מקומי העונה לשם זורן ותוך שהוא מספר לי על עלילות עמו הסרבי התנגן לו ברדיו השיר של פרנק סינטרה האלמותי I did it way. שיר שמבחינתי מביא אליי זכרונות מבית אבא ז"ל, השיר שהיה אהוב עליו מכל וגורם לי להרגיש שהוא כאן עכשיו כל כולו. אז דמעתי קמעה ולפתע ראיתי שגם זורן דומע. אז מסתבר שגם לו יש סיפור אישי מאחורי השיר. הוא שיתף אותי. מוסיקה מקרבת לבבות, נסיעה חובקת עולם!

כתבה מעניינת:

שתיין צילום אילוסטרציה: Pixabay

קמצן, מתלהב או חבר אמת: איזה סוג של שתיין אתה?

שתפוכמו חבר אמת, אלכוהול תמיד נמצא שם: כשעצוב, כששמח, במסיבה הכי שווה ובאירוע המרגש ביותר. …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *