Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1648120598:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 48772
        )

    [_advads_ad_settings] => Array
        (
            [0] => a:2:{s:11:"disable_ads";i:0;s:19:"disable_the_content";i:0;}
        )

    [_yoast_wpseo_primary_category] => Array
        (
            [0] => 242
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [_the_champ_meta] => Array
        (
            [0] => a:5:{s:7:"sharing";i:0;s:16:"vertical_sharing";i:0;s:7:"counter";i:0;s:16:"vertical_counter";i:0;s:11:"fb_comments";i:0;}
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-title] => Array
        (
            [0] => פורטל זהר.נט | המשפחה שמתגוררת בתוך מפגע בכרמיאל
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-description] => Array
        (
            [0] => חדשות כרמיאל
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => מפגע בכרמיאל
        )

    [_yoast_wpseo_title] => Array
        (
            [0] => %%title%% המשפחה שמתגוררת בתוך מפגע בכרמיאל
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => בגלל קריסת המדרכה, הגישה היחידה לבית של שרונה מתבצעת בחודשיים האחרונים על פיגומים: ״מסוכן ומפחיד״. העירייה: נתקן מיד בתום הגשמים
        )

    [_yoast_wpseo_linkdex] => Array
        (
            [0] => 61
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 632
        )

)
הפיגומים ברחוב החרוב בכרמיאל. צילום פורטל זהר.נט
הפיגומים ברחוב החרוב בכרמיאל. צילום פורטל זהר.נט

המשפחה שמתגוררת בתוך מפגע בכרמיאל

שתפו

בגלל קריסת המדרכה, הגישה היחידה לבית של שרונה מתבצעת בחודשיים האחרונים על פיגומים: ״מסוכן ומפחיד״. העירייה: נתקן מיד בתום הגשמים

מאת גיל דובריש

כבר חודשיים שמשפחה כרמיאלית מתגוררת בתוך אתר בניה מאולתר, לאחר שהמדרכה שמובילה לביתה קרסה בגלל הגשמים. הגישה לבית נעשית על גשרון העשוי מפיגומי עץ. ״כבר חודשיים שיש לי מפגע בכניסה לבית״ אומרת הדיירת במקום, שרונה. ״זה מסוכן ומפחיד, אני מתה מפחד כשהילדים יוצאים או נכנסים הביתה, בסוף מישהו ישבור את הראש או את הרגל, ולצערי הרב העירייה לא ממהרת לטפל בבעיה״.

שרונה, בעלה רועי וילדיהם מתגוררים בבית פרטי ברחוב החרוב בשכונת המייסדים. בחודש ינואר, בעקבות הגשמים העזים, קרס לפתע המעבר העילי המוביל מהרחוב לבית, מה שפער בור מתחת לכניסה לבית וגרם לניתוקו משאר הרחוב. למרבה המזל לא היו נפגעים – דקות בודדות לפני האירוע המסוכן, יצאו ילדיהם של שרונה ורועי מהבית ורצו על המדרכה לכיוון ההסעה לבית הספר. ״כבר מזמן התרעתי בפני גורמים בעירייה שהמעבר מסוכן, היה רווח בין המעקה החיצוני לבין המדרכה בצד הרחוב, אבל העניין לא טופל ובסוף כל המדרכה קרסה לתוך עצמה. זה היה נס שאף אחד לא נפגע״ היא אומרת.

פיגומים בכניסה לבית בכרמיאל. צילום: פורטל זהר.נט
הפיגומים בכניסה לבית. צילום: פורטל זהר.נט

העירייה שיגרה למקום קבלן מקומי, שלדברי שרונה עושה את עבודתו בצורה נאמנה בהתחשב בכלים שניתנו לו. כדי לאפשר גישה, נבנו פיגומי עץ זמניים מעל המדרכה שקרסה המאפשרים כניסה ויציאה מהבית. גם השכנה המתגוררת בבית הסמוך, ניצולת שואה בת 92 שמתניידת בכסא גלגלים לא מסוגלת לצאת מביתה, מכיוון שבגל הקריסה נחסמה בפניה הדרך היחידה ללא מדרגות. הנתיב השני אומנם פתוח אבל כולל מדרגות רבות והיא זקוקה לעזרה חיצונית כדי לעבור אותו.

לשרונה ורועי חשוב להדגיש כי אינם רוצים לתקוף את העירייה אך מבחינתם הגיעו מים עד נפש. ״נמאס לנו כבר. כמה אפשר לחיות ככה ולשמוע הבטחות שהעניין מטופל – ולא קורה כלום. התחילו לבנות אבל לא מסיימים את העבודות. חודשיים שאנחנו מחכים, בכל פעם מספרים לנו שיש בעיה אחרת, פעם זה פיצוץ בצנרת ופעם אמרו לנו שזה עניין של תקציב. כנראה שאנחנו אזרחים פשוטים, לא אנשים בכירים ויש לנו הרגשה שאין עם מי לדבר ומתנערים מהאחריות. בכל פעם שנכנסים ויוצאים מהבית יש סכנה מוחשית לנו ולילדינו.הכתובת על הקיר, בסוף מישהו יפול וישבור רגל, יד או את הראש״.
ארקדי, בנה של השכנה בדירה הסמוכה, אותה ניצולת שואה שלא יכולה לצאת מביתה, מוסיף ואומר: ״לצערי הרב, הנושא לא מטופל בצורה מהירה, מחכים יותר מדי זמן והמפגע עוד קיים בשטח. אמא שלי בקושי יוצאת מהבית מאז הקורונה וסובלת מכך שהיא חיה כבר חודשיים בתוך אתר בניה. היא לא יכולה לצאת, כי בצד שאין מדרגות כל המדרכה קרסה. כשהיא צריכה לצאת למקום כלשהו אנחנו, בני המשפחה, צריכים לבוא ולסחוב אותה בידינו״.

בעקבות פנייתנו לעיריית כרמיאל נמסר לנו שהנושא יטופל בדחיפות: ״העבודות ברחוב חרוב עדיין בעיצומן בעקבות קריסה שטופלה. אנחנו מתנצלים על העיכוב, אך עם ההפוגה בגשמים, צוותי העירייה ימשיכו בעבודות ויסיימו אותן״.

קיראו עוד בפורטל זהר.נט:

כתבה מעניינת:

״מיהר״ לקופה? נהג רכב התנגש בסניף רמי לוי

שתפומאת גיל דובריש ״מיהר״ להשיג את כולם בדרך למבצעי החג? נהג בשנות ה-80 לחייו, תושב …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *