Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1456855994:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 12811
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [_metaseo_metatitle] => Array
        (
            [0] => הנאשמים: הבנקים. המאשימים - אזרחי ישראל
        )

    [_metaseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => הטור האישי של אשי טאוב
        )

    [_metaseo_metaopengraph-title] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_metaseo_metaopengraph-desc] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_metaseo_metaopengraph-image] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_metaseo_metatwitter-title] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_metaseo_metatwitter-desc] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_metaseo_metatwitter-image] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw_text_input] => Array
        (
            [0] => בנקים
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 980
        )

    [essb_cached_image] => Array
        (
            [0] => https://zhk.wpengine.com/wp-content/uploads/2016/03/כסף-פיננסי-ירידה-1033.jpg
        )

    [rank_math_robots] => Array
        (
            [0] => a:1:{i:0;s:0:"";}
        )

)

הנאשמים: הבנקים. המאשימים – אזרחי ישראל

שתפו

3,000,000,000 ש”ח, הרווח הנקי של בנק הפועלים. במילים: 3 מיליארד שקלים חדשים רווח נקי בשנה שעברה.

בנק לאומי כ-2.6 מליארד ש”ח רווח נקי. גם שאר הבנקים רשמו רווחים נקיים נאים.

רווח נקי שלהם על חשבונינו. חד וחלק. הבנקים אוכלים, “טורפים” אותנו חיים. אני חש מצידם אפס חמלה, אטימות, אכזריות כלפי אלה שמעשירים אותם.

בהתחלה כולם נחמדים אליך. בוא תפתח חשבון, הכי טוב אצלנו כמובן. כי להיות הבנק המוביל, זה מחייב… כי  ככה זה… כי עושים לך שמח. אוהו, כמה שמח.

נותנים לך מסגרת. יש! קח יקירינו, אהובינו, בבת עינינו, קח כרטיס אשראי, קח עוד אחד. מתים עליך, רק בוא מאמי תחרוג מהמסגרת… ואז נופל עליך ענין בלתי צפוי, כפי שקורה לרובינו. חלילה מחלה, חלילה פיטורין, האוטו נתקע, כל מיני… אחחח, לזה הם המתינו שם.

אתה מקבל טלפון (מי בכלל הרשה לכם להתקשר לבית שלנו, או לנייד שלנו?) ואומרים – יש איזו בעיה קטנה… חרגת מהמסגרת, אתה חייב להשאר במסגרת. תביא 3000 ש”ח לכסות את החוב במסגרת. ברור, אני עושה אפצ'י והופ יש לי 3000 ש”ח בכיס הקטן… אז תבוא ניתן לך הלוואה, עדיף באמצעות חברת האשראי שלנו. בצ'יק אתה מקבל.

אין לכם בעצם הרבה ברירות. נוטלים הלוואה מחברת האשראי, רק אינכם יודעים שגובים מכם 11 אחוזי ריבית לשנה כשהריבית במשק עומדת על רבע אחוז… הענין ברור. הכתובת מהבהבת בענק: אתם מסתבכים. הלו! ההוצאות שלכם גדולות מההכנסות כי ההכנסות אינן גדלות כאן. ההוצאות גדלות ועוד איך. סל המזון מתייקר כל הזמן, שכר הדירה מטורף עד אנטישמי, דלק, מיסים, ארנונה, מים, חשמל, גז, חינוך, ביגוד, הלבשה. אין לנו סיכוי מראש. אבוד.

ואנחנו הולכים ומסתבכים. כשהבנק רואה שהוציא ממך את כל המיץ, התיש אותך עד מוות, הוא מעביר את חובך לעורך דין חיצוני, כאילו אין לו מספיק עורכי דין משלו… ואז החוב גדל בקפיצות נחשוניות… ההסתבכות גדלה.

שימו לב לנתונים הרשמיים הבאים: אזרחים בישראל נטלו הלוואות מחברות האשראי בגובה 8 מיליארד, 8,000,000,000 ש”ח בשנה שעברה. זהו גידול של  80 אחוזים לעומת שנת 2014. המשמעות ברורה. מאות אלפי משפחות עומדות בפני קריסה. עכשיו גם ניתן להבין את המספר הגדול של היוצאים לחו"ל. מה הבעיה? פונים לחברת אשראי, בתוך יום יש לך הלוואה לחופשה החלומית שתסתיים כעבור שבוע-שבועיים וחייך יהפכו לגיהנום עלי אדמות. כל העולם עליך. אתה לא יודע כבר למי לפנות, מה לעשות?

ואז, אז בסוף כל שנה ידיעה יבשה על כ-250 מתאבדים בשנה, בשל מצב כלכלי… כן כן. אלה המספרים.

אני, כמוכם, מייחל ליום בו תתרחש התפוצצות כזו שאיש לא יוכל לעצור. התפרצות זעם של האזרחים. או אז אינני מקנא בבנקים, מנהליהם, סגני מנהליהם, פקידיהם שאיך הם אומרים? "רק מילאנו את תפקידינו…" כולם יודעים למי לשייך את האמירה הפושעת הזו.

נתראה בהתפוצצות הבלתי נמנעת… אדישים אדישים אבל זה יתפוצץ.

במיוחד לבוחרי ביבי… חלאס. הבנו

כולנו רואים מה מעולל האיש הזה ביבי ורעייתו לישראל מכל הבחינות. זה הבטחוני וזה החברתי-כלכלי, ובכל זאת עדיין כמחצית מהעם תבחר בו שוב. הרי לא מדובר באנשים טיפשים. מסרב להאמין שבוחריו אינם רואים את נזקיו, חלקם בלתי הפיך. אין מצב. אני חושב שפיענחתי את הענין הזה.

בוחריו של ביבי רואים ויודעים היטב עד כמה הוא קורע דווקא אותם ואני מדבר על הפריפריה. כן, מה לעשות, רוב בוחריו של ביבי ממוצא מזרחי בעיקר, האחרים דתיים ציונים.

בוחריו אינם מתים על ביבי, הם מודים בזה, אבל, הם יצביעו עבורו דווקא "על אפינו ועל חמתינו…" והכוונה לאשכנזים בעיקר שלא סובלים אותו וכמובן שמאלנים ואפילו שמאלנים לייט. בוחרי ביבי לא יתנו "לנו" את התענוג להחליף אותו ולו רק כדי לעצבן אותנו. נכון?

אבל אחיי. בחייאת. תתחילו לחשוב על עצמיכם ולא מה עושה "לנו" רע יותר. איזו מן תפישה היא זו? איזו אידיאולוגיה? מה נסגר אתכם? תתעלו וראו מה הוא מעולל לכולנו ולא, בבקשה, אל תאמרו לנו שאין לו תחליף. אתם יודעים שיש ואפילו בתוך הליכוד, בוודאי שיאיר לפיד ושלי יחימוביץ' יכולים להחליפו ולהכניס טיפה תקווה לחיי כולנו… נכון?

העירו אותי…

מזה תקופה אינני עוסק כמעט בתחקירים עיתונאיים, מסיבות בריאותיות בעיקר, אבל גם עייפות החומר. השבוע, לאור כתבה שקראתי כאן ב"זהר הצפון" ושעניינה שחיתות ציבורית וחונטות שפועלות כאן בעיר באין מפריע, החלטתי לשוב "לעניינים"… צפו להפתעות. למשל מילגות…

קטנות

– אני חייב לציין לשבח את הצוות העובד במשרד הרישוי. על אף העובדה שהם משרתים את כרמיאל וכל הסביבה, הם "מחסלים" תורים במהירות ראויה לכל מילה טובה. השבוע ביקרתי שם, היו לפני 27 איש בתור, המתנתי, תקשיבו טוב 10 דקות, אולי טיפונת יותר… לעומת אחד הבנקים למשל, שבו המתנתי למעלה מחצי שעה ל-5 אנשים שעמדו לפני בתור. שאפו חברים במשרד הרישוי-כרמיאל.

– ברכות חמות לשן לי גלבוע בן צבי שעד לפני ימים אחדים עבדה במרפאת חבצלת של הכללית ובימים האחרונים היא מנהלת את מרפאת רבין של הכללית ואין ספק שתצליח בתפקידה… בכל מקרה, בהצלחה.

כתבה מעניינת:

שתיין צילום אילוסטרציה: Pixabay

קמצן, מתלהב או חבר אמת: איזה סוג של שתיין אתה?

שתפוכמו חבר אמת, אלכוהול תמיד נמצא שם: כשעצוב, כששמח, במסיבה הכי שווה ובאירוע המרגש ביותר. …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *