הספירה לאחור: פחות משנתיים וחצי עד לרכבת

שתפו

 עבודות הבניה בפרויקט הענק של משרד התחבורה באמצעות חברת נתיבי ישראל על קו הרכבת עכו-כרמיאל נמשכות במרץ

מנהל הפרויקט, איתמר גליל, מחברת איתם הנדסה אזרחית וניהול פרויקטים (1996) בע”מ, תושב גילון, אומר כי הנוסעים בכביש 85 לאורך תוואי המסילה יכולים כבר לראות את הסלילה ההולכת ומתקדמת וכי בשבועות הקרובים תחל בנייתה של תחנת כרמיאל, סמוך לכניסה הראשית לעיר מכביש 85. במסגרת העבודות יוקם טרמינל נוסעים חדיש בן שתי קומות, רציפי נוסעים וחנייה ל-715 כלי רכב במבנה של שתי קומות. בצמוד לתחנה יבנה מרכז תחבורה גדול שישמש לאוטובוסים ולתחבורה ציבורית.

שטח הפרויקט, הכולל מבנה תחנה, מבני שליטה ובקרה וחניון, יגיע ל-11,500 מ”ר, כאשר עלותו הכוללת נאמדת בכ-129 מיליון ש”ח.

קו הרכבת לכרמיאל צפוי להיות הקו המחושמל הראשון בארץ, משמעות הדבר היא כי עד אשר לא תהיה מערכת חשמול לאורך כל קווי הרכבת בישראל, הנוסעים מכרמיאל ייאלצו להחליף רכבת בדרך, על מנת לעבור לרכבת בהנעת דיזל ולהמשיך בנסיעה.

עם זאת, גם בנושא זה יש בשורות משמחות: ועדת שרים פנים ושירותים בראשות שר הפנים היוצא, גדעון סער, אישרה השבוע את תת”ל 18. מטרתה של תכנית זו הינה בניית מערכת חשמול לאורך 420 ק”מ של מסילות ברזל קיימות או מאושרות, במטרה לאפשר לרכבת ישראל להפעיל את המערך הרכבתי הארצי בהינע חשמלי, כתחליף להנעת קטרים בדיזל.

יתרונות ההנעה בחשמול הינם: קיצור במשך זמן הנסיעה, התייעלות המערכת וחיסכון בעלויות תפעול, אפשרות הקמת קווים חדשים באזורים בעלי טופוגרפיה הררית (כמו הקווים לירושלים וקריית שמונה), שיפור תנאי ההמתנה בתחנות בזכות הקטנת מפגעי רעש הנגרמים בתהליך ההאטה וההאצה וצמצום פליטות מזהמי אוויר ומטרדי ריח.

על מנת לאפשר את המעבר מקרונות מונעי דיזל להנעה חשמלית, מייעדת התכנית שטחים לתחנות השנאה רכבתיות וקובעת הנחיות מפורטות עבור הקמת מערכות נוספות.

כתבה מעניינת:

רכב דוח חניה תחנת רכבת צילום פרטי

נקנסים וכועסים: נהגים חונים במקומות אסורים בתחנת הרכבת בגלל מצוקת חנייה

שתפומצוקת החנייה מתגברת בתחנת הרכבת בכרמיאל: נהגים שלא מוצאים חנייה פנוייה נאלצים לחנות במקומות אסורים …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.