Array
(
    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 1
        )

    [photographr] => Array
        (
            [0] => תמונת ארכיון
        )

    [_photographr] => Array
        (
            [0] => field_526e88dd85757
        )

    [journalist] => Array
        (
            [0] => גיל דובריש
        )

    [_journalist] => Array
        (
            [0] => field_526e890585758
        )

    [youtube] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_youtube] => Array
        (
            [0] => field_5309e571a1762
        )

    [youtube2] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_youtube2] => Array
        (
            [0] => field_5371dcbebf175
        )

    [catcolor] => Array
        (
            [0] => #000
        )

    [_catcolor] => Array
        (
            [0] => field_5301f6811eafe
        )

    [catimage] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_catimage] => Array
        (
            [0] => field_53034084449ad
        )

    [slide_template] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => העירייה
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => שר הפנים היוצא גדעון סער לא אישר את החלטת מועצת העיר מסוף השנה שעברה, להעלות המיסים לשנת 2014 בשיעור חריג של 5.8%, מעבר ל-3.36% שכבר אישרה הממשלה. העירייה איבדה הכנסות
        )

    [_yoast_wpseo_linkdex] => Array
        (
            [0] => 76
        )

    [post_views_count] => Array
        (
            [0] => 1764
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 302
        )

    [essb_cached_image] => Array
        (
            [0] => https://zhk.wpengine.com/wp-content/uploads/2014/10/------.jpg
        )

    [rank_math_description] => Array
        (
            [0] => שר הפנים היוצא גדעון סער לא אישר את החלטת מועצת העיר מסוף השנה שעברה, להעלות המיסים לשנת 2014 בשיעור חריג של 5.8%, מעבר ל-3.36% שכבר אישרה הממשלה. העירייה איבדה הכנסות
        )

    [rank_math_focus_keyword] => Array
        (
            [0] => העירייה
        )

    [rank_math_robots] => Array
        (
            [0] => a:1:{i:0;s:0:"";}
        )

)

העירייה איבדה הכנסות בשווי 5 מיליון ש"ח בעקבות ביטול העלאת הארנונה בשיעור חריג

שתפו

שר הפנים היוצא גדעון סער לא אישר את החלטת מועצת העיר מסוף השנה שעברה, להעלות המיסים לשנת 2014 בשיעור חריג של 5.8%, מעבר ל-3.36% שכבר אישרה הממשלה

 

רגע לפני עזיבתו, החליט שר הפנים היוצא, גדעון סער, להעניק מתנה לתושבים ולא לאשר את החלטת מועצת העיר כרמיאל מחודש דצמבר, להעלות את צו הארנונה לשנת 2014 בשיעור חריג של 5.8% וזאת מעבר לשיעור 3.36% שאושר ע”י הממשלה. המשמעות היא אובדן הכנסות צפוי לעיריית כרמיאל בסך כ- 5מיליון ש"ח מדי שנה. בעירייה התמודדו עם ההפסד הצפוי , באמצעות צמצום הוצאות והתייעלות, על מנת שלא להיקלע לגירעון בפעם הראשונה בתולדותיה.

תזכורת: לפני כעשרה חודשים אישרה מועצת העיר בישיבה שלא מן המניין וברוב קולות מוחץ, את העלאת צו הארנונה בשיעור חריג וכולל של 9.36%, 6% נומינלית יותר מאשר שיעור ההעלאה שאישר משרד הפנים כבסיס לשנת 2014 ועמד על 3.36%. זאת בנימוק כי הממשלה הפסיקה כמעט לחלוטין העברת תקציבים והקטינה בעשור האחרון באופן משמעותי את תמיכתה בכרמיאל, ובכך הגדילה את הנטל על קופת העירייה. ההעלאה החריגה שהייתה טעונה אישור של משרד הפנים, הייתה אמורה להכניס לקופת העירייה סכום הנאמד ב-5-6 מיליון שקלים, ולאור ביטול ההחלטה, מאחר שהכסף לא נגבה מהתושבים, נוצר חור תקציבי לכאורה בקופת העירייה.

הישיבה שבה אושרה העלאת הארנונה, הייתה טעונה ומתוחה. כאשר העלה ראש העיר עדי אלדר להצבעה את נושא העלאת המיסים, קרא משה קונינסקי ראש האופוזיציה, לחברי הקואליציה שלא להרים את ידם ולהצביע. בינו לבין רותם ינאי, ראש סיעת הבית היהודי וסגן ראש העיר בתואר, פרץ עימות קולני שנמשך מספר דקות וכלל חילופי האשמות הדדיים. ארבעת חברי סיעת המהפך הצביעו נגד האישור, מול 13 חברי מועצה שהצביעו בעד. בעירייה הסבירו אז כי משמעות העלאת המיסים היא תוספת חודשית ממוצעת לחשבון של 20.83 שקלים לבית אב בשטח 100 מ”ר, ובחישוב שנתי – כ-250 שקלים.

לישיבת המועצה קדמה, כזכור, הפגנת מחאה שקטה שאירגנה סיעת המהפך מהאופוזיציה, בה הניפו נציגי הסיעה, פעיליה וכן כמה תושבים, שלטים בגנות ההחלטה שהייתה צפויה להתקבל בהמשך. להפגנת המחאה הוזמן הציבור הרחב ולנוכח ההיענות הדלה הביעו גורמים באופוזיציה מורת רוח.

השבוע זקף משה קונינסקי לזכותו את החלטת משרד הפנים וציין כי הודות למאבקו בשנה החולפת, ניאות השר שלא לאשר את העלאת הארנונה. הוא אף ביקש לציין את נצחונו בישיבת מועצת העיר, כאשר שלף בקבוק יין מהתיק, מה שחולל סערה גדולה בקרב חברי המליאה.

עד עתה, מדי שנה הגישו הרשויות את בקשותיהן החריגות בתחילת השנה וחויבו להודיע על כך לתושביהן בצו הארנונה. האישורים של משרד הפנים ומשרד האוצר לאותן בקשות ניתנו במהלך השנה. שר הפנים היוצא גדעון סער החליט כעת לשנות את השיטה הזו, והחל מהשנה התהליך אמור להתרחש לפני תחילת כל שנה, כדי שהתושבים והרשויות יידעו את תעריף הארנונה המדויק לשנה החדשה ולא יצטרכו לשלם רטרואקטיבית. בנוסף הודיע סער שלא יאושרו העלאות חריגות בשנת 2015 למעט לרשויות שבתהליך הבראה או התייעלות.

על השאלה כיצד עיריית כרמיאל תתמודד על ההפרש בתקציב, לאור החלטת שר הפנים, השיבה הדוברת לביאה שלו-פישר: “העירייה (כמו כל רשות מקומית) מאשרת למעשה את התקציב בפעמיים בשנה. בתחילת שנה מאושרת הצעת התקציב, ובסוף שנה יחד עם תקציב השנה הבאה, מאושר התקציב המעודכן של השנה הקודמת. בימים אלו מכינים לאישור את התקציב המעודכן של שנת 2014 ואת הצעת התקציב לשנת 2015. לפי הנתונים החדשים, אכן ההכנסות מארנונה יהיו קטנות בכ- 5 מליון ₪ ממה שהיה צפוי בתחילת השנה. יחד עם זאת, לאורך כל שנת 2015, העירייה פעלה בדרכים שונות לייעל ולהפחית את הוצאותיה בתחומים שונים ובהם: מיכון משרדי, רכב, כוח אדם, התנהלות מול הבנקים ועוד, פעילות המסייעת בידי העירייה לסיים גם השנה, כבכל שנה(!), את שנת 2014 ללא גירעון תקציבי”.

כתבה מעניינת:

״מיהר״ לקופה? נהג רכב התנגש בסניף רמי לוי

שתפומאת גיל דובריש ״מיהר״ להשיג את כולם בדרך למבצעי החג? נהג בשנות ה-80 לחייו, תושב …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *