Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1469096707:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 14869
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [_yoast_wpseo_content_score] => Array
        (
            [0] => 30
        )

    [_wp_old_slug] => Array
        (
            [0] => 14866
        )

    [_yoast_wpseo_primary_category] => Array
        (
            [0] => 285
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 565
        )

    [essb_cached_image] => Array
        (
            [0] => https://zhk.wpengine.com/wp-content/uploads/2016/07/טורקיה-1052.jpg
        )

    [rank_math_primary_category] => Array
        (
            [0] => 285
        )

    [rank_math_robots] => Array
        (
            [0] => a:1:{i:0;s:0:"";}
        )

)

הפיכה טורקית, טרור איסלאמי

שתפו

על ההפיכה בטורקיה

בשישי בערב הלכתי לישון עם חיוך על השפתיים, בתקווה שהדיווחים על ההפיכה בטורקיה יתבררו כנכונים, אך מה רבה אכזבתי כשבבוקר התברר שההפיכה כשלה. לדאבון הלב נצטרך להמשיך לחיות עם האיש האיום הזה. ארדואן הוא אנטישמי, מגלומן ודיקטטור. לאחר הניסיון הכושל, אנו עשויים לקבל בעתיד את ארדואן בריבוע. לצערי לא תמיד חלומות מתגשמים.

 

על הפיגוע בניס

אני כותב הרבה על הפיגועים האסלאמיים ואני מתקומם על כך שמנהיגי המערב לא קוראים לילד בשמו. עכשיו אני רוצה ללכת עוד צעד, אלו פיגועים שמבצעים בעיקר ערבים. כן כן, ערבים. אינדונזיה היא המדינה המוסלמית הגדולה ביותר בעולם, מדינה עם אוכלוסיה בת 200 מיליון איש. אין בה תופעות של ג’יהאד. המפגעים במועדון הבטקלן היו ערבים, המפגע בניס היה ערבי, המפגעים בשרלי הבדו היו ערבים, כולם בעלי אזרחות צרפתית. מדוע דווקא ערבים מבצעים את מעשי הזוועה הללו? העיתונאי בן דרור ימיני מכנה את התופעה” רוע ערבי“, יש שאומרים שמדובר בחברה בעלת שורשים אכזריים. בישראל קושרים את הפיגועים בהקשר לכיבוש. בעולם הפיגועים הם חלק ממלחמת ציוויליזציות. חלק גדול מערביי העולם חיים בפיגור, על פי מחקר של האו”ם, 30% מעמי ערב הם אנאלפביתים (בעיקר הנשים). חלקם עדיין חיי על פי קודים עתיקים, למשל מקומה של האישה הוא בבית, אישה היא ישות נחות. יש עדיין מדינות שאוסרות על נשים לבחור או חלילה לנהוג ברכב. זה מוביל לפיגור. עכשיו תחשבו על צעירים שגדלים בצרפת עם סוג של פיצול אישיות, בבית הם ערבים, בחוץ הם צרפתיים. לדעתי יש כאן גם מרכיב של תסכול וקינאה, האנשים הללו רואים את העושר שבו המערב חי והם חיים בשולי החברה, חוטבי העצים ושואבי המים, זה אולי מסביר במקצת את תופעת הג’יהאד. צר לי אם אני פוגע במי מהקוראים הערבים, זו לא גזענות, זו קריאה לילד בשמו. אחרי הפיגוע השבוע בניס, נשיא צרפת בניגוד לפיגועים קודמים כינה את הפיגוע, פיגוע אסלאמי, זוהי התחלה בכיוון הנכון אבל לא מספיק, לעניות דעתי צריך לכנות את הפיגועים הללו, פיגועים ערבים אסלאמיים. זה לא כדי להרגיז את הערבים, זה כדי להגדיר את הבעיה במדויק. הגדרה של הבעיה היא תחילתו של הליך שיכול להתמודד ולפתור את הבעיה. מעבר לכך לצערי אין לי בשורה לאירופאים, הם יצטרכו לחיות כמונו עם טרור מבפנים עוד שנים רבות. הדברים אמורים במיוחד לאור העובדה, שהפרלמנט האירופאי שיושב בבריסל, לא ייתן למדינות האיחוד לשנות חקיקה, בטענה שזו פוגעת בזכויות הפרט.

על הרב הראשי לצה”ל

בשבוע החולף התעוררה סערה בעקבות מינוי של הרב הראשי לצה”ל אייל קרים. ייחסו לו אמירות נגד נשים, נגד הומואים ואפילו רחמנה ליצלן בעד אונס נשים של האויב בעת מלחמה. הדברים הוכחשו, או שהוצאו בהקשרם. ע”פ מקורבים לרב, דברים שנאמרו במהלך פלפול תלמודי. לא דברים שנועדו לצורך ביצוע הלכה למעשה. אינני יודע כמה הדברים מדויקים. אם הם נאמרו אז הם ראויים לכול גנאי. אני רוצה להאמין למי שהיה מפקדו האלוף יורם יאיר, שיצא להגנתו וסיפר כי מדובר באדם נדיר שיוביל את הרבות הצבאית אל מחוזות הקדמה. שתי תמונות שהתפרסמו במוסף ידיעות אחרונות, הן שצדו את עיני. באחת נראה צעיר יפה תואר, משופם, במדי צנחנים עם מבט עז לכיוון המצלמה. תמונה שלקוחה מתוך מלחמת לבנון הראשונה, מלחמה בה שימש אייל קרים כקמב”ץ של הצנחנים. מפקדו יורם יאיר או בכינויו יה יה, אמר עליו שמדובר במפקד קר רוח ושקול. מול התמונה הזו תמונה אחרת, מתונה של רב עם זקן, משקפיים וכרס קטנה. לא מדובר רק בפגעי הגיל והזמן, זה הרבה מעבר לכך. אייל קרים חבש כיפה סרוגה בנערותו, תוצר של חינוך בני עקיבא. הייתי שם, אני בא משם. אבל בני עקיבא פנתה לכיוונים משיחיים חרדיים. בבני עקיבא של נעורי, רקדנו ריקודי עם, בנים ובנות, החזקנו זה לזו ידיים, לרבים מאתנו היו חברות, בלילות שישי מצאנו לנו פינות כדי לגעת לראשונה באהבה. הבטנו בבוז בחרדים, במיוחד באלה שלא משרתים בצה”ל. רבים מהזוגות של אז הקימו בית, גידלו ילדים וגם נכדים. היום חלקם גידלו זקנים, הכיפה נעשתה גדולה יותר, רובם הקצינו מבחינה פוליטית, ”ישראל כולה שלנו“ והדיבור הפך למשיחי. הייתי שמח לראות את בני עקיבא חוזרים למה שהיו פעם.

שבת שלום

כתבה מעניינת:

שתיין צילום אילוסטרציה: Pixabay

קמצן, מתלהב או חבר אמת: איזה סוג של שתיין אתה?

שתפוכמו חבר אמת, אלכוהול תמיד נמצא שם: כשעצוב, כששמח, במסיבה הכי שווה ובאירוע המרגש ביותר. …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *