Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1605441478:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 42474
        )

    [_wp_page_template] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [_elementor_controls_usage] => Array
        (
            [0] => a:0:{}
        )

    [_advads_ad_settings] => Array
        (
            [0] => a:2:{s:11:"disable_ads";i:0;s:19:"disable_the_content";i:0;}
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [_the_champ_meta] => Array
        (
            [0] => a:5:{s:7:"sharing";i:0;s:16:"vertical_sharing";i:0;s:7:"counter";i:0;s:16:"vertical_counter";i:0;s:11:"fb_comments";i:0;}
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-title] => Array
        (
            [0] => פורטל זהר.נט | הצעצועים המומלצים ביותר לכלב שלכם! | היכנסו לכתבה
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-description] => Array
        (
            [0] => 2 טיפות מחמד |
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => כלב
        )

    [_yoast_wpseo_title] => Array
        (
            [0] => %%title%% %%page%% הצעצועים המומלצים ביותר לכלב שלכם!
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => אהבתם העזה של כלבים למשחקים שונים אינה זרה לאף בעל כלב. הכלבים שלכם אוהבים גם את המשחקים עצמם, אך בו זמנית הם גם מזהים את ההשקעה
        )

    [_yoast_wpseo_linkdex] => Array
        (
            [0] => 59
        )

    [_yoast_wpseo_content_score] => Array
        (
            [0] => 60
        )

    [_wp_old_date] => Array
        (
            [0] => 2020-11-12
        )

    [_yoast_wpseo_primary_category] => Array
        (
            [0] => 2288
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 500
        )

)
צעצוע כלב
צילום אילוסטרציה

הצעצועים המומלצים ביותר לכלב שלכם!

שתפו

מערכת פורטל זהר.נט

אהבתם העזה של כלבים למשחקים שונים אינה זרה לאף בעל כלב. הכלבים שלכם אוהבים גם את המשחקים עצמם, אך בו זמנית הם גם מזהים א ההשקעה מצידכם בנוחות ואיכות החיים שלהם. דרך המשחק הקשר בין הכלב לבעליו מתחזק מאוד, ושומר על מצב רוח טוב של שני הצדדים לאורך זמן. אז אילו משחקים יגרמו לכלב שלכם לנבוח קריאות שמחה?

קונג וובלר לכלב KONG

קונג וובלר לכלב מעוצב בצורה של "נחום תקום", משחק הילדים הידוע. צעצוע קונג מלא באוכל, אשר יוצא דרך פתח קטן רק כאשר הכלב משחק בצעצוע, מזיז אותו ומטלטל אותו. הקונג מספק לכלב שלכם תמריץ רציני להמשיך לשחק, והוא מעסיק את עצמו ללא צורך בזריקה חוזרת של כדור או ריצה אינטנסיבית. הקונג גם מתברג החוצה וקל מאוד לנקות אותו, כך שהמזון תמיד טרי טרי. ניתן לרכוש את הקונג בכל חנות חיות הקרובה לביתכם.

קונג קלאסיק KONG

צעצוע נוסף שאיתו יכול הכלב שלכם להעסיק את עצמו ולהנות מכך מאוד הוא קונג קלאסיק. צעצוע זה בנוי בצורה דומה לוובלר, אך שונה ממנו לחלוטין. הקונג קלאסיק הוא צעצוע לעיסה לכלבים, ועקב צורתו המיוחדת, זז בצורות שהכלב שלכם לא צופה. התזוזה המפתיעה מסקרנת את הכלב וגורמת לו להישאב למשחק ולהמשיך ללעוס את הצעצוע תוך כדי תהייה לאן הוא יזוז הפעם. אפשר למלא את הצעצוע במזון כלשהו שהכלב אוהב, וכך ימשיך לשחק אפילו יותר זמן.

קונג סקוויז – מקל מצפצף

בדיוק כמו שהוא נשמע, המקל המצפצף הוא בעצם מקל שמצפצף בזמנים שבהם הוא מוטל על הרצפה או חווה חיכוך בעוצמה סבירה. המקל משמש כמו עצם בזמן משחק. אתם זורקים אותו לכלב שלכם, והכלב, בתקווה, מחזיר לכם. הצפצוף גם נותן לכלב את היכולת להעריך מהי עוצמת הנשיכה שלו. כאשר גורים משחקים הם לומדים כי השניים שלהם חזקות, כשתוך כדי משחק הם נושכים אחד את השני ולומדים כיצד להשתמש בשניים שלהם. כשאנחנו משחקים עם הכלבים שלנו, אנחנו לא נוהגים לנשוך בחזרה, וכך הכלב גדל בלי לעוצמת הנשיכה. הצעצוע המצפצף בא לעזרתנו כאן, כי כאשר הכלב נושך חלש את הצעצוע אין צליל, וכאשר הנשיכה חזקה יותר נשמע הצפצוף. כך הוא מבין שלשיניו השפעה רבה ושהוא עשוי להכאיב.

חבל לכלב

חבל הוא צעצוע מיוחד, כיוון שאיתו גם אתם יכולים לשחק עם הכלבים שלכם וגם הכלבים שלכם יכולים לשחק בעצמם. יתרון נוסף ומעולה שיש לצעצוע חבל הוא ניקוי השיניים. בזמן שתשחקו איתם ותמשכו את החבל בזמן שהכלבים שלכם מחזיקים אותו חזק בפיהם, השיניים שלהם מתנקות מהחיכוך שבין חבל לשן. וגם, עכשיו כשיש לכלב שלכם מה ללעוס, אולי הוא סוף סוף יוותר על אכילת הספה או הנעליים שלכם.

צלחת מעופפת

טוב, זה כמובן לא משחק המיועד רק לכלבים, אבל הוא לגמרי עובד גם על ההולכים על ארבע שלכם. משחקי "הבאה", בהם הכלב רודף אחרי המשחק ומביא לכם אותו, מאוד יעילים בהוצאת אנרגיה לכלב. לכלבים רבים יש את יצר ה"הבאה" (למשל לכלבים מגזע הלברדור והגולדן- ה"הבאה" היא חלק מהגנים) ויצר ה"רדיפה" (למשל גזעי הפוינטר), והמשחק הזה הוא מבחינתם פעילות מאוד טבעית ואף חיונית. תמיד כדאי לזכור שרוב הכלבים צריכים להוציא הרבה יותר אנרגיה ממה שאנחנו מציעים להם. צעצועי ההבאה בהחלט מתאימים לפעילות כזו.

לסיכום, במקרים רבים, כלב משועמם ימצא לעצמו תעסוקה אשר לא בהכרח תהיה לשביעות רצונו של בעליו. הצעצועים מסייעים לכלב משועמם להעביר את הזמן, ויעזרו להפיג את השעמום בשעות הרבות בהן הכלב נשאר לבדו. עם זאת, כמובן שצעצועים לא מהווים תחליף למשחק חברתי – הן עם בעלי הכלב והן עם כלבים אחרים, והאינטראקציות האלו חשובות לבריאות הפיזית והנפשית של הכלב שלכם. גירוי למוח באופן קבוע ומשחק עם חבר (בדמות אדם או בדמות כלב אחר) תורם רבות להפגת תחושת בדידות, חיזוק יכולות תקשורת אצל הכלבים שלכם ושיפור באיכות החיים של הכלבים שלכם. המשחק גורם לכלבים להיות מאושרים יותר ונינוחים יותר. אז איזה מזל שיש משחק לכל סיטואציה אפשרית, והכלבים שלכם יכולים להנות ממשחק גם ביחד וגם לבד.

בשיתוף ארצה ישראל – חנות חיות בכרמיאל ובסניפים נוספים.

(תוכן מקודם)

*** Shahar Shitrit

כתבה מעניינת:

נחשים בפארק צילום אנדרו סיגל

משוחררים וחופשיים: נחשי ענק על העץ בפארק בכרמיאל

שתפוצפו: שני נחשים באורך כ-2 מטרים ״תופסים שמש״ בפארק אופירה בכרמיאל. צילום: אנדרו סיגל מאת …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *