בית / חדשות / חדשות כרמיאל / הקיץ בשיאו וגם חשבונות המים
חדשות כרמיאל
תמונת אילוסטרציה

הקיץ בשיאו וגם חשבונות המים

סערה ברשת הפייסבוק בעקבות תלונות תושבים על התייקרות בחשבונות המים שלהם. תאגיד המים: פניות לרשתות החברתיות לא יקבלו מענה

מאת גיל דובריש

סערה ברשת הפייסבוק בעקבות פוסט בנושא חשבונות מים חריגים שקיבלו תושבים. חיה, תושבת העיר, פנתה אל ציבור התושבים בקבוצת כרמיאלים מדברים וכתבה: ״קיבלתי מכתב מתאגיד המים על צריכת יתר, על התראה שאולי יש נזילה אצלי בדירה או בבניין. אין לי חצר ואין לי גינה ולכן אין לי בריכה. אני לא ממלאה אמבטיות עם מים, גם לא שוטפת את הבית בצינור, גם לא עושה יותר מכביסה אחת ביום. אין לי רכב אז אין לי מה לשטוף עם צינור וגם אף אחד מהדיירים בבניין שלי לא עושה את זה. גם לא המנקה של הבניין. אף אחד פה לא מילא בריכות או משהו מכל הרשימה הזאת״.

בהמשך, הסבירה חיה בשיחה עם זהר הצפון כי ״לא היה שום שינוי משמעותי בצריכת המים בביתי. בשנה שעברה חוויתי מקרה דומה אלא שאז התפוצץ דוד השמש והייתה נזילה גדולה. הפעם בדקתי את שעון המים שלי והוא תקין, אין שום נזילה שאני יודעת על עליה. כשכתבתי את הפוסט בפייסבוק, תיארתי לעצמך שיהיו תגובות רבות, רציתי לבדוק שאני לא היחידה שמקבלת חשבונות מים מנופחים. ממה שהבנתי, זאת תופעה שכנראה כוללת את כל שכונות העיר״.

התגובות לא איחרו לבוא. נטלי רשמה: ״לא קיבלתי מכתב אבל הצריכה שלנו בחודשים האחרונים עלתה בצורה מטורפת. הבאנו אינסטלטור והוא לא מצא כלום…״

מיכל הוסיפה: ״אנחנו בשני התשלומים האחרונים… כל דיירי הבניין קיבלו. החשבונות של כולנו הושלשו… קיבלנו סכומי עתק וצריכה של 20 קוב ויותר כל דייר. ואז החליפו לנו מונים… ומי יכול להתווכח איתם?! הרי ברור שלא יכול להיות… של-16 משפחות הייתה נזילה!״

פנינו בעצמנו לחלק מהכותבים וביקשנו מהם לפרט על טענותיהם.

הילה סיפרה לנו כי החיוב הוכפל פי 2 בחודשים האחרונים: ״אנחנו מקבלים חשבון מים ׳מפוצץ׳ כבר כמה חודשים, שום אינסטלטור לא מצא כלום. משהו הזוי. אין רטיבות בשום מקום גם… כשנכנסנו לדירה היינו על 170 ש״ח לחודשיים. רגיל… לא זוכרת כמה קוב. אחרי ארבעה חודשים ועד היום החיוב קפץ פי 2, מחייבים אותי על צריכה של 29 קוב, שזה בריכה פלוס ג׳קוזי…״

פנינו גם לאמיר שסיפר לנו: ״אני ממכוש ולא קבלתי מכתב. הצריכה שלי עומדת בממוצע על 37 קוב בחודשיים והיא עלתה בחשבון האחרון ב-20 קוב. לא היה שום שימוש חריג בבית ואין לי בריכה״.

בתיה סיפרה: ״ההבדל הוא שקיבלתי תוספת צריכה של 136 קוב. החשבון יצא 1611 שקלים לעומת צריכה רגילה של כ-15 קוב. הם פשוט רשמו תוספת שלא היתה ולא נבראה… גם במיקלט ברחוב אטד דרשו 5000 שקלים ואין שם צריכה בכלל. המקלט סגור ולא היה פיצוץ בשום צינור. העברתי את האחריות לתשלום לעיריה… ניפחו את החשבון בסכומים אסטרונומיים, מוגזמים במיוחד…״

תגובת תאגיד המים: ״נכון לכתיבת שורות אליה, לא נעשתה כל פנייה למשרדי התאגיד בנושא המדובר. לתאגיד עין כרמים מחלקת שירות לקוחות מהמובילות בארץ, ניתן לפנות לקבלת שירות באמצעות הטלפון, מייל פקס, או לחילופין להגיע למשרדים בשעות קבלת קהל ולקבל שירות מיטבי. פניות ברשתות החברתיות השונות, לא יקבלו מענה. באשר למכתבי ההתראה הנשלחים כשירות לצרכנים, מציגים לתושב השוואה לתקופה מקבילה אשתקד ומצביעים על גידול בצריכת במים ובכך מסייעים לתושבים לטפל בבעיה ולחסוך כמויות מים רבות ועלויות מיותרות. עוד נוסיף כי תאגיד עין כרמים יצא לדרך במיזם להחלפת מדים לקריאה מרחוק, מדים אלה יעבירו לתאגיד התראה כמעט מידית על חריגה משמעותית בכמות צריכת המים, התאגיד יודיע על כך לתושב באופן מיידי, דבר שימנע בוודאות בזבוז כסף לצרכן ועוגמת נפש״.

שתפו

כתבה מעניינת:

חורשת קובי שרידי מדורה

ונדליזם ומדורות בחורשת קובי

גימלאים במועדון הפטאנק מתלוננים על הרס של מסלולים והדלקת אש בחורשה שבהם נוהגים לשחק: ״נס …


תגובה אחת

  1. כלומר לפי התאגיד ידוע על הבעיה אבל הם מתעלמים

    לפי דברי התאגיד ידוע להם לכאורה שיש חריגות בחשבונות המים אבל הם מתעלמים

    לפי התאגיד מתלוננים ברשתות חברתיות אבל קשה להם להיכנס ולשאול איפה הבעיה

    אההה כן התאגיד "נילחם על כל טיפה " אבל לא מעניין אותו שיש כניראה ביזבוז מים

    תאגיד שחור משחור !!

    אמן ייסגרו אותכם בקרוב ותלכו לקיבינימט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

SHOP NOW
close-link
//set menu items with childrens to be clickable