Array
(
    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 1
        )

    [slide_template] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => הקלפים והכסף שנעלם
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => הקלפים והכסף שנעלם
        )

    [_yoast_wpseo_linkdex] => Array
        (
            [0] => 80
        )

    [post_views_count] => Array
        (
            [0] => 1669
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 403
        )

    [essb_cached_image] => Array
        (
            [0] => https://zhk.wpengine.com/wp-content/uploads/2014/10/-------------------961.png
        )

    [rank_math_description] => Array
        (
            [0] => הקלפים והכסף שנעלם
        )

    [rank_math_focus_keyword] => Array
        (
            [0] => הקלפים והכסף שנעלם
        )

    [rank_math_robots] => Array
        (
            [0] => a:1:{i:0;s:0:"";}
        )

)

הקלפים והכסף שנעלם

שתפו

כשיואב הגיע לגיל 40, חגגו לו החבר’ה את יום הולדתו בארוחה ענקית על אוניה ששטה בכינרת. הרבה מוזיקה, יין, וויסקי משובח ואוכל משגע, שהרי יואב היה אחד הקצינים האהובים בצפון הארץ, כבר 10 שנים שהוא מפקד על גדוד באחד המקומות הרגישים ביותר לאורך הגבול הצפוני.

אחרי שהסתיימו הברכות, שאל אותו אחד מפקודיו מה יעשה שיפרוש. “כסף, והרבה!” ענה יואב בחיוך. תשובה שתואמת את סיפור חייו של יואב, שגדל בבית עני, אבל חם ותומך, וכבר בגיל 14 התבלט ביכולות המנהיגות שלו ויצא ממעגל העוני – אבל הבית בו גדל נותר חרוט בליבו לנצח.

התמימות

וכך הגיע זמן הפרישה, ויואב הפנים עמוק את תשובתו מאותה מסיבה. הוא קיבל סכום לא מבוטל מהצבא, והודיע לעצמו, לאשתו ולחבריו, כי “זה הכסף – גדול יהיה! עוד ילמדו ממני כיצד נוהגים בעולם האמיתי”.

יואב הפך לאיש עסקים, לבוש בחליפה יוקרתית ובידו תיק מעור משובח.בוקר אחד הגיע יואב אלי לאמירים. הכרנו מזמן, והוא היה מתייעץ איתי על דא ועל הא, וגם הפעם פרס את תכניותיו לעתיד. “השקעתי חצי מליון בפרויקט חממות חדש לגידול פירות ליצוא,” סיפר, “ויש לי הצעה לשותפות בחברת אבטחה בארץ אפריקאית ששוקעת במלחמות אחים. ההשקעה בחברה היא דבר בטוח,” פסק, “זה היה מרכז חיי בעת שירותי בצבא, איך לא אדע על כך גם עכשיו?”.

בפריסה הופיע קלף הכוכב, תמים בדיוק כמו יואב. “תיזהר,” אמרתי, “תבדוק טוב טוב מה אתה עושה. אתה מגיע ממקום עבודה מגונן, חם ותומך, אבל בחוץ יש זאבים.” יואב הביט בי במבט מזלזל, “הקלף הפעם טועה! אני מחודד, ערני ויודע שכאן אחזיר ההשקעה, אפילו אכפיל ואשלש אותה!” הודיע לי בבטחון.

קלף הכוכב

חלפו חודשיים ויואב שוב זימן מפגש עם הקלפים. הפעם החליפה הפכה לסווטשרט ונעלי ספורט, הוא נכנס לחדר בקלילות לא אופיינית לאיש עסקים.

“בבקשה תשאלי את הקלפים מדוע החממות ותוצרתן לא מכרו בהתאם למצופה, ואף הפסידו קשות.” ביקש בעצב, “500 אלף שקל ירדו לטמיון. מה אומר לאשתי? איך אביט לבני הבכור בעיניים?”

הקלף הראשי היה 7 גביעים, הידוע כמסמל אשליות גדולות ויכולת שיווק יצירתית. “לפחות תוציא את מה שנותר במיזם הביטחון באפריקה, לפני שלא יישאר לך כלום.” ביקשתי בדחילו וברחימו. “אני עדיין מנסה להציל את מה שנותר, ואני מבין בביטחון!” פסק בקול של קצין, למרות שכשדיבר היה רעד קל בקולו.

הכסף נגמר

נחשו מה קרה לחצי השני? השותפים באפריקה נעלמו, יחד עם כספו של יואב. כיום הוא שכיר, מצא  עבודה טובה, בכירה, מעניינת ומכניסה – אבל בצד לא נותר דבר. איש העסקים והקצין לשעבר מסתפק עכשיו במועט, אשתו לקחה ללב את הטעויות שעשה, ועזבה אותו לתקופה קצרה, אבל בסופו של דבר סלחה לו, הרי הם ביחד כבר 26 שנים, והיא הלכה אחריו לכל מקום בתקווה שחייהם ישתנו לאחר הפרישה.

הקלפים דיברו על תום, אשליה וטוב לב – כנראה שבענייני כספים זה בהחלט לא מספיק.

קלף 7 גביעים

קלף הכוכב – קלף נעים, המציג אישה בעירום טהור, שמעבירה מים למים, ומים לאדמה בחמישה פלגי החושים, היא המעניקה האולטימטיבית. הכוכב מראה את הדרך לאושר, לאהבה ולנתינה. זהו קלף טהור, נעים ויפה – אבל לא פרקטי.

קלף 7 הגביעים – דמות שחורה בגבה אלינו, מסתכלת במבט מנצח על ערימת גביעים, שבכל אחד מהם יצור אחר , דומם, מוזר – נחש, פנים, תכשיטים ועוד אשליות – דברים שאינם נהירים לאיש. יצירתיות גבוהה, רעיונות מטורפים שאינם מובילים לכלום, קלף זה יסמן חוסר חיבור למציאות, חיים באשליה.

נחמה מירב,  נסיון של 26 שנה בקריאה בקלפי טארוט, מלמדת בסדנאות וויט וריידר, כנסים וערבי גיבוש

כתבה מעניינת:

שתיין צילום אילוסטרציה: Pixabay

קמצן, מתלהב או חבר אמת: איזה סוג של שתיין אתה?

שתפוכמו חבר אמת, אלכוהול תמיד נמצא שם: כשעצוב, כששמח, במסיבה הכי שווה ובאירוע המרגש ביותר. …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *