מאת יאנה מלניקוב
ספק אם מישהו מבין תושבי כרמיאל והסביבה פספס לאחרונה את קמפיין הפרסום המאסיבי של רשת האופנה החדשה שהגיעה לעיר, כן זה עם בר רפאלי.
גם אני ראיתי – שלט ואז עוד שלט, ועוד שלט, ועוד קיר גדול ועוד עמוד ענק מוקף עם הכרזה מכל הכיוונים ועוד מסך פלאזמה ועוד מכווני תנועה בתוך העיר ועוד ועוד…
בתור מנהלת שיווק השתעשעתי בהתחלה להעריך את העלויות של הקמפיין, עד שבשלב כלשהו מרוב שלטים ומדיות התייאשתי מההערכות התקציביות ובכל פרסום נוסף שנחשפתי אליו רק חשבתי שוואו, איזו נראות מטורפת יש לקמפיין הזה!
אבל האמת היא שלפני שהתלהבתי מהקמפיין כמנהלת שיווק, התלהבתי ממנו קודם כל בתור עכברת כפר קטנה.
הרי אין הרבה או בכלל פרסומים בהיקפים האלו בעיר הפריפריאלית הקטנה שלנו, והנה מגיעה רשת חדשה ונכנסת בגדול, בצורה שאי אפשר להתעלם ממנה ואומרת ללא מילים "הנה, הגעתי, ולמרות שאתם רחוקים ממדינת תל אביב, אני לא לוקחת אתכם הצרכנים בגליל ואת הכסף שלכם כמובן מאליו". ואולי גם מבטיחה על הדרך ללא מילים להעניק שירות טוב ללקוחות, לספק מגוון, שפע וחדשנות.
ומול כל שלט ענק כזה, עכברת הכפר שבי מתרגשת מהמחשבה התמימה שאולי אולי אולי הוא מסמל שהעיר הקטנה שלי מתפתחת במעט, מתברגנת, ראויה להשקעות גדולות ולסטנדרטים איכותיים של חוויה צרכנית.
אני לא בטוחה שהרשת הספציפית הזאת היא הטעם או הסגנון שלי, ולמעט האמת עוד לא יצא לי לבקר בה, אבל הבטחתי לעצמי שאני עוד אגיע לשם לסיבוב.
סוג של דרך להגיד תודה על כך שלכמה רגעים מידי יום בכבישים היא גורמת לי להרגיש עכברה בעיר קצת יותר גדולה.
הידעת, שהכסף שאת ואחרים בעיר קונים ברשתות הארציות והבין לאומיות, לא מושקעים בעיר, משום שהבעלים שלהם לא גרים כאן. והם עושים את דרכם למרכז.
ממליץ לרכוש בחנויות שבעליהם גרים בעיר וקונים בעיר וכך מחזקים את התושבים.
מסכימה, ומכבדת ולוקחת לתשומת ליבי.
יחד עם זאת מודה שהמשקל של חווית הקניה, נוחות, זמינות וכו' משפיע רבות על הבחירות הצרכניות שלי ושל אחרים לא פחות מהבחירה הערכית…