קניה צרכנות מחשב צילום אילוסטרציה FreePik
צילום אילוסטרציה FreePik

הרגלי הצריכה החדשים של הישראלים

שתפו

מערכת פורטל זהר.נט

הרגלי הצריכה

בשנים האחרונות חל שינוי מהותי בהרגלי הצריכה של הישראלים. בעבר כולם היו רוכשים פריטים שנחוצים להם בכל תחום בחנויות ברחוב ובקניונים, אך ברגע שהתחילו הטיסות המוזלות למדינות שונות ובעיקר לאירופה, הישראלים העדיפו לטוס לחופשות קצרות מעבר לים כשהמטרה העיקרית שלהם הייתה שופינג. בחנויות מעבר לים הם מצאו ביגוד במחירים מצחיקים מול המחירים בישראל ולכן זו הייתה אופציה מצוינת, לקנות כמות של בגדים לכל המשפחה ובעיקר לילדים לעונה הקרובה וגם ליהנות מחופשה נהדרת. כל מי שנכנס לחנויות המובילות כמו פרימארק באירופה שמע עברית מכל עבר וכך הישראלים שינו את הרגלי הצריכה שלהם ומיקדו את רוב הרכישות בחו"ל.

אך כשהגיעה מגפת הקורונה, היה עצר כללי של הטיסות לחו"ל ולכן הישראלים ביצעו קניות באתרי האינטרנט של חברות מחו"ל וגם מחברות מקומיות. לאור העובדה שהחנויות ברחובות ובקניונים נסגרו, כל עסק שרצה להמשיך וליצור הכנסות הבין שהדרך היחידה לכך היא באמצעות חנות אינטרנטית. יש עסקים רבים שעם פרוץ המגיפה כבר היה להם אתר מקוון ולכן הם שדרגו אותו והוסיפו קטגוריות וזאת כדי שהישראלים אשר מבצעים שינוי של הרגלי הצריכה יזמינו אצלם מוצרים. חברות שמספקות סחורות בתחומים שונים או מעניקות שירות בנישה מסוימת שלא היה להם אתר מקוון, פנו לאיש מקצוע בתחום בניית האתרים והזמינו הקמה מהירה של חנות אינטרנטית.

אפיון של הרגלי הצריכה

רכישת מוצרים דרך אתרי האינטרנט עלתה בשנים האחרונות בקצב מטאורי ובמיוחד מאז הסגרים בעת הקורונה. זה התחיל בקניות מרוכזות של מוצרי מזון ברשתות השיווק, באתרים הללו מאד קל לסמן את המוצר הרצוי ואת הכמות הנחוצה והשליח מעביר את הארגזים עם כל הסחורה שהוזמנה. בשלב שני הישראלים החלו לרכוש גם מוצרי טואלטיקה ברשתות הפארם, ירקות ופירות באתרים הייעודיים לכך ועוד.

ביגוד און ליין

הילדים צומחים במהירות ולקראת כל עונה חדשה, יש צורך לקנות עבורם בגדים חדשים. כשנכנסים לחנות אינטרנטית של יצרנים או של משווקים קל מאד לשנות את הרגלי הצריכה, כיוון שלא צריך לצאת מהבית, בוחנים את כל האפשרויות, המידות והצבעים, מסמנים את הפריטים הנכונים ביותר עבור כל ילד ומזמינים. עם הזמן ההורים התמחו בכל סוגי ההזמנות ולכן הם ידעו בדיוק מיהם הספקים האיכותיים הן בארץ והן בחו"ל וקנו מהם את הפריטים הנחוצים לכל בני המשפחה.

עליית מדרגה ברכישות on line

אחד השינויים המהותיים שחלו בעקבות מגפת הקורונה הוא בכך שהישראלים החלו להזמין באינטרנט גם מוצרים שבעבר לא היה סיכוי שהם יזמינו בדרך זו. כמו לדוגמה מוצרי חשמל יקרים מכונות כביסה, טלוויזיות ומקררים. כך הם גם ביצעו הזמנה של מכונית חדשה והעבירו כספים on line  כדי לשריין את הדגם שהוזמן.

הגדילו לעשות משווקי הדירות אשר יצרו דרך ייחודית לשינוי הרגלי הצריכה, גם עבור חתימה על חוזי מכר לרכישת דירה באמצעות האינטרנט וכך לא עיכבו מהלכים שהיו חשובים עבור הלקוחות.

(תוכן מקודם)

***אינטרמקס

כתבה מעניינת:

מתכוננים להפנינג חג המולד ברשת סאלח דבאח ובניו. צילום: יח״צ דבאח

כמו באירופה: הפנינג כריסמס ענק ברשת סאלח דבאח ובניו

שתפורשת הקמעונאות סאלח דבאח ובניו הופכת את מתחם הדבאח מול לחגיגת חג מולד וכולם מוזמנים. …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.