Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1576410894:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 35625
        )

    [_wp_page_template] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [_elementor_controls_usage] => Array
        (
            [0] => a:0:{}
        )

    [_advads_ad_settings] => Array
        (
            [0] => a:2:{s:11:"disable_ads";i:0;s:19:"disable_the_content";i:0;}
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [_the_champ_meta] => Array
        (
            [0] => a:5:{s:7:"sharing";i:0;s:16:"vertical_sharing";i:0;s:7:"counter";i:0;s:16:"vertical_counter";i:0;s:11:"fb_comments";i:0;}
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-title] => Array
        (
            [0] => פורטל זהר.נט | כרמיאל | השליחות של עו״ד רשאד סלים | היכנסו לראיון
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-description] => Array
        (
            [0] => אנשים |
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => עו״ד רשאד סלים
        )

    [_yoast_wpseo_title] => Array
        (
            [0] => %%title%% %%page%% %%sep%% %%sitename%% השליחות של עו״ד רשאד סלים | כרמיאל
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => איך הפך עורך הדין רשאד סלים מכרמיאל לאחד המובילים בצפון בתחום הנזיקין, מה סוד ההצלחה ומה האני מאמין שלו? | השליחות של עו״ד רשאד סלים | כרמיאל
        )

    [_yoast_wpseo_linkdex] => Array
        (
            [0] => 69
        )

    [_yoast_wpseo_content_score] => Array
        (
            [0] => 30
        )

    [_yoast_wpseo_primary_category] => Array
        (
            [0] => 2120
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 603
        )

)
עורך דין רשאד סלים כרמיאל

השליחות של עו״ד רשאד סלים

שתפו

איך הפך עורך הדין רשאד סלים מכרמיאל לאחד המובילים בצפון בתחום הנזיקין, מה סוד ההצלחה ומה האני מאמין שלו?

מאת גיל דובריש

תישארו מעודכנים, הצטרפו לאינסטגרם ולפייסבוק שלנו

עורך הדין רשאד סלים מכרמיאל מנהל אחד ממשרדי עריכת הדין המובילים בכרמיאל ובצפון. הוא נודע בהתמחותו בנושא נזקי גוף ורשלנות רפואית ולקוחותיו מגיעים מכרמיאל ומהצפון אלא מכול רחבי הארץ. משרדו המעוצב בצורה מעוררת השתאות – שאף זיכתה את המקום בהופעה בתוכנית טלוויזיה שעוסקת בנושא עיצוב פנים, נמצא ברחוב הנפח באזור התעשיה בכרמיאל ומשקיף אל הנוף היפהפה של נחל שזור.

רשאד, יליד מג׳ד אל כרום, מתגורר מזה כ-15 שנים בכרמיאל, ידע כבר מגיל צעיר שהוא רוצה לעסוק במשפטים. הוא למד באוניברסיטה העברית בירושלים ועוסק בתחום משנת 1996. ״אמא שלי אומרת שרציתי להיות עורך דין בערך מכיתה ד׳. הייתה תוכנית רדיו בערבית שנקראה ׳מתיקי בית המשפט׳. הייתי מחכה לתוכנית הזו ומאזין לה מדי שבוע. בתוכנית היו משמיעים טיעונים משני הצדדים בסוגיות שונות והייתי מקשיב בקשב רב ומנסה למצוא את הפתרון ולגלות מה תהיה ההכרעה״.

– גם בבית הספר היית מתווכח ומתדיין?

״לא נהגו ממש להתדיין בבית הספר אבל הייתי דעתן מאוד, הלכתי עד הסוף במה שהאמנתי והיה בי חוש צדק מפותח בכול מיני נושאים. כשראיתי צד מקופח או שזקוק לעזרה נחלצתי להגנתו. אני חושב שהדברים האלה נטמעו באישיות שלי, אני דעתן, אסרטיבי. יש תכונות של עורך דין שנולדו איתי״…

המשרד שמנהל עו״ד סלים נחשב למוביל בתחום הנזיקין, שהוא תחום רחב במיוחד הכולל נושאים כמו רשלנות רפואית, חבויות – תאונות עבודה, תאונות דרכים, תאונות תלמידים, ענייני ביטוח, תביעות מול הביטוח הלאומי וכדומה.

– למה בחרת בתחום הנזיקין דווקא?

״התחום הזה משך אותי עוד בתקופת לימודי המשפטים שלי. התמחיתי בתחילת דרכי אצל עורך דין שעסק בנושא, אבל הדרך שבה הוא פעל והגישה שלו גרמו אצלי דווקא לדחייה. בשלב מסויים הגעתי למסקנה שהתחום הזה הוא לא בשבילי. עורך הדין ההוא הציג את התחום כעניין כספי בלבד, באופן שחצני מאוד, ללא רגש וללא אמפתיה כלפי האנשים שייצג אותם. הוא השוויץ יותר מדי בכסף שהרוויח, אמרתי ריבונו של עולם, הרי אני רוצה להיות עורך דין מתוך שליחות, לעזור לאנשים – ולא בגלל הרווח הכספי לבדו. רציתי לשרת את החברה לתועלת הרבים. אבל כנראה שהכול מכוון מלמעלה, כי למרות שבהתחלה פגשתי את האדם הלא נכון שהעביר לי את המסר הלא נכון, זה התחום שאני אוהב ועוסק בו כיום״.

עו״ד רשאד סלים
עו״ד רשאד סלים (צילום ארכיון)

אחרי הניסיון הלא סימפטי בתחום נזקי הגוף עבר עו״ד סלים לתחום הפלילים, וכן ייצג גופים מסחריים, קבלנים, ועדי עובדים ומורים בעניינים כספיים. בשלב מסויים היה עורך דינם של תושבי ראמיה בכרמיאל וייצג אותם בעניינים המשפטיים מול הרשות המקומית והממשלה. ״העיסוק שלי במגוון תחומים הפך אותי לעורך דין מצויין כי גיליתי אפיקים חדשים ולמדתי המון. ליטיגציה, מחשבות, תחכום, זה נתן לי נסיון ויתרון. מזה כעשר שנים החלטתי להתמחות ולעסוק בתחום הנזיקין, כי זה המקום לדעתי שבו אני יכול לעזור לאנשים. אנחנו מתייחסים לעניין בצורה מלומדת, פיתחנו את הנושא בצורה מקצועית, חלק מצוות המשרד הוא בעל השכלה וניסיון רפואי, בין השאר יש במשרדנו אח מוסמך בחדרי ניתוח ומטפל בשיטת אלבאום״.

– איך אתה ניגש למשפט מול גוף ענק שמיוצג על-ידי משרד שבו עשרות עורכי דין?

״המשרד שלי מצויין, אנחנו יודעים לעשות את החשבון. חשוב לנו לדעת מול מי אנחנו מתנהלים, כי לכול עורך דין יש את הגישה שלו, אתה צריך לדעת מה החולשות שלו ואיך לעבוד מולו. יש כאלה שהם מיליטנטים ולוחמניים ויש כאלה שאתה יכול לנהל משא ומתן איתם. הנתונים המוקדמים חשובים כדי לדעת מול מי אתה מתדיין. אנחנו לא חושבים על מישהו ׳וואו איזה משרד גדול׳, כי אנחנו בעצמנו משרד גדול. המשרד מונה שבעה עורכי דין, כולל אותי. העניין הוא לא רק הכמות, אלא גם האיכות. ההישגים הרבים שלנו שלנו יעידו על האיכות של עורכי הדין שלנו״.

– מדוע רוב התיקים בנושא שאתם עוסקים בו, לא מגיעים למשפט אלא מסתיימים בפשרות?

״אכן רוב התיקים בנושא רשלנות רפואית מסתיימים בפשרה וטוב שכך. כי בתי המשפט עמוסים ולפעמים כיד לקבל תור או דיון מוקדם אתה מחכה שנה, וכדי שתיק יגיע לסיומו במסלול הרגיל זה יכול להימשך 5-6 שנים. הכסף הזה שאנחנו משיגים ללקוחות, נותן לא רק פתרון כספי לנפגע אלא גם מהווה השפעה מכרעת על חייו. ברגע שאתה מסיים את התיק ומשיג עבור האדם את הכסף המגיע לו, אתה מאפשר לו להשתחרר ולחיות את חייו בצורה חופשית, ללא חרב מונחת על צווארו״.

קיראו על אנשים מעניינים נוספים בפורטל זהר.נט:

– אבל פשרה היא לא ויתור על כספים שמגיעים ללקוח?

״פשרה היא לא ויתור. אנחנו מנסים למקסם את סכומי הפיצוי בפשרות שאנחנו משיגים. הרבה פעמים הסכומים שאנחנו משיגים בפשרה גבוהים משמעותית בהשוואה לפיצוי שהיה מתקבל אם התיק היה מגיע לדיון בבית המשפט. אנחנו מעריכים בצורה אמיתית בכול תיק מה הפיצוי המקסימלי האפשרי ולפי זה בונים את הטיפול שלנו. אין מצב שאתפשר על הפרשים בסדר גודל כזה רק כדי לקצר הליכים. יש מקרים שהגענו לבית המשפט, יש מקרים שהתפשרנו, כל מקרה לגופו, לפעמים אתה רוצה שבית המשפט יכריע ואז אתה מקבל את הפסיקה, לטוב או לרע״.

– האם לדעתך אפשר למצוא צדק אמיתי בבתי המשפט?

״בהרבה מקרים כן, אבל יש גם מקרים שזה לא קורה, וזה כואב. אני מאמין שכול שופט שואף להגיע להכרעה הצודקת ביותר בעיניו, אבל כול שופט מופקד על המון תיקים, היכולת שלו להגיע לצדק מוחלט בכול פעם היא מוגבלת מטבע היותו אדם, או בשל אילוצי המערכת המשפטית. תיקים, לחץ, זמן, יש הרבה נתונים אישיים ונסיבתיים שיכולים להקשות על השופט להגיע לחקר האמת. וכול שופט עם התפיסה שלו, וגם ההשפעות עליו, זו לא מכונה שאתה לוחץ עליה ומקבל תשובה קבועה. אני אתן לך דוגמה. היה שופט בשם מגן, הופעתי בפניו בעבר בתיקי הריסות – אנשים שבנו בניה לא חוקית והוגש נגדם כתב אישום. היה תיק שבו הוא אהב את הטיעון שלנו ורצה לבוא לקראת הנאשם וכתב בפסק הדין שהוא רוצה להקל עליו אבל גזר עליו קנס של 35,000 שקל. מצד שני, במקרה אחר שבו רצה להחמיר עם הנאשם, אבל גזר עליו קנס קטן הרבה יותר, 5000 שקלים. זה מראה עד כמה אנחנו תלויים בשופטים ובחסדיהם״.

– אז אתה באופן עקרוני, ממליץ ללקוח שמגיע אליך לשאוף לפשרה ולא להגיע לדיון בפני שופט?

״המטרה היא לכוון ולהביא את התיק למצב הכי בשל ולעמדה שתביא את הצד השני להתפשר על הסכום המקסימלי האפשרי. ברוב המקרים אנחנו מצליחים״.

– מה סוד ההצלחה שלך?

״עקביות. כול אחד והכישורים שלו ובמה שהתברך בו, אבל כולנו צריכים עקביות ודבקות במטרה. אל תתייאש בדרך. וכמובן לעשות זאת מתוך תחושת השליחות. אני שליח של אנשים. אני לא אבא שלהם ולא מחליט על חייהם, אבל בכול הקשור לעניין הספציפי שמופקד בידי, אני אעדכן את האנשים שאני מייצג ואתייעץ איתם, אבל אני בעל המקצוע וההחלטה נמצאת בידיי, גם אם צריך לשכנע אותו לשנות את החלטתו אם לדעתי הוא טועה. הרי אנשים שמים בי את אמונם ומבטחם. אני עושה זאת מתוך שליחות״.

– אתה מתכוון להתפתח ולהתרחב, אולי למשל לעבור למרכז הארץ?

״אנחנו יכולים להתפתח במקום שאנחנו נמצאים בו, אני לא רוצה לעזוב את כרמיאל. כרמיאל היא עיר גדולה ויש כאן אוכלוסיה רבה באזור. אנחנו שואפים להתקדם ולהגדיל את מספר האנשים שנהנים מהשירותים שאנחנו מספקים, לתת מענה טוב יותר לציבור הולך וגדל. תראה, יכולתי להחליט שאני עוסק אישית רק בתיקים הגדולים של מיליון שקל ומעלה, ולא בתיקים של 30,000 שקלים, אבל אני לא כזה. אני אוהב לשבת עם האנשים ולראות איזו שמחה יש על פניהם כשהם מקבלים את הפיצוי המגיע להם, ללא קשר לסכום, איך זה משנה את חייהם״.

– אפשר לקבל דוגמה לכך?

״אני יכול לספר לך על בחור שבעברו היה נרקומן ואלכוהוליסט, הוא הזריק משהו או דקר אותו משהו והגיע למצב של קטיעת רגל. לפני שהגיע אלי היה אצל עורכי דין אחרים שבדקו את התיק קרוב לשש שנים, התייעצו עם מומחים – והגיעו למסקנה שאין קייס, שאין עניין של רשלנות רפואית. אני הסתכלתי על זה בצורה אחרת, זה עניין ההתמדה והדבקות במטרה שהזכרתי. בדקתי בפסקי דין וכו׳, הגעתי למומחה טוב, הוא רשם חוות דעת מקצועית לפיה קטיעת הרגל נבעה מתהליך זיהומי שהיה צריך לאבחן אך הוא לא זכה בטיפול הראוי מצד הצוות הרפואי. הדיון התנהל בלוד, השופט שם הודיע לי שאין לו שום כוונה לפסוק על פיצוי את האיש ולו בשל היותו נרקומן שגרם נזק לעצמו. מחקתי את התביעה והגשתי אותה בבית המשפט המחוזי בחיפה, הפעם מתוך קו אחר של מחשבה, שמתי דגש על הטיעון כי גם לנרקומן מגיע טיפול רפואי נאות, כמו כול אזרח. התיק נגמר בסביבות 3 מיליון שקל. הוא השתקם מאז, הוא מעביר הרצאות ושולח לי ברכות בוואסטאפ בכול בוקר. האהבה הזו היא שנותנת לי את הכוח לעשות את העבודה, יום אחרי יום, זה סיפוק גדול מאוד. אני מאמין במשפט ׳תן לאהבת החיים להיות לך מצפן, ולאהבת האדם להיות לך מצפון׳, זו האג׳נדה שלי״.

כתבה מעניינת:

מחבל טרור טרוריסט

נמנע פיגוע בכרמיאל? נחשפה חוליית טרור באזור

שתפושב"כ והמשטרה עצרו 13 חשודים בהתארגנות פעילות טרור שתכננו לבצע פיגועים בארץ, רוב החשודים: תושבי …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *